Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af moose74
#294203
B8 chip er det ikke den samme som sider i alle 2017 modellerne ? .... hvis så, kan den da ikke være helt skidt at gå efter hvis de kan fåes lidt ned i pris


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Smithone
#294296
Jeg står og skal købe et nyt TV i den kommende tid og jeg lurer pt. på et LG C8 65'', men jeg føler prisen er lidt for høj til hvad jeg vil slippe for et TV. Er der nogen forventing til at LG's C8 65'' kommer til at falde i pris det næste stykke tid i form af at deres 2019-modeller snart bliver rullet ud i verden? Min budget vil nok maksimalt komme til at ligge på 12.000-13.000.

Lige nu har jeg et gammelt Samsung 40" 3D LED-TV UE40F6105 fra 2013, som egentligt fungerer fint, men har fået en størrere stue og så skal TV'et os opgraderes.
Brugeravatar
Af moose74
#294301
Lige været i Giganten for at få mig LG B8 så opsat på det.... men de/han fik mig talt fra det pga. Mulig Burn in ...

Muligheden kan opstå og pisse træls at stå med et 8000kr tv med burn in efter måske 2 år...

Qled var det rigtige at gå efter gerne serie 8 men også lidt en anden pris.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Smithone
#294302
Torben Rasmussen skrev:12.000 tror jeg ikke den rammer.
Forståeligt - det ville også være noget af et prisdyk. Så er jeg måske ude i et Sony XF90.

Har der de forrige år været nogle klare signaler på hvornår de gamle modeller begynder at droppe i pris? Er det så snart butikkerne og webshops får de nye modeller på lager eller begynder de allerede så småt på forhånd at rydde ud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294303
De nye modeller når typisk at ramme butikken før man ser, at de rydder lageret for de gamle. Der er ret stor forskel på hvor længe en model får lov at blive på markedet efter der er kommet en afløser.
Brugeravatar
Af moose74
#294306
XF90 ser spændene ud står til 6999kr i power, så mon man skal i bilen igen

Så også samsung s Qled serie 8 og er super fed men koster 13k


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Bicakd
#294310
Hmm, kan se at man kan få en E8 65" til 15k, tænker at det er et lidt "bedre" valg end C8?? Men vil dog helst have en AF9, så skal man vente lidt mere? eller bare gå efter E8'eren :o
Af Smithone
#294314
Torben Rasmussen skrev:De nye modeller når typisk at ramme butikken før man ser, at de rydder lageret for de gamle. Der er ret stor forskel på hvor længe en model får lov at blive på markedet efter der er kommet en afløser.
Okay, tak for svaret.

Jeg kigger lidt videre på andre 65'' modeller hos Sony/Samsung og ser om der er noget som passer mine behov. Måske os meget fornuftigt at vente et år eller to med et OLED så de er blevet modnet og en lidt lavere entry point i pris.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294321
Der er ikke rigtig sket noget på OLED-fronten de sidste 3 år. Det er minimalt hvor meget det har rykket sig, så forvent ikke at vi går mirakler møde.
Af kaja69
#294889
Trods burn-in og direkte sollys issue eller none issue afhængig af hvem man spørger overvejer jeg et LG C eller E. Jeg er kun interesseret i vægmontering uden ekstra lydkasser (har fuldt surround til projektor ved siden af). C8 lyden i testen her på sitet "overrasker positivt" men lyder ttil at kræve foden. Kan det bekræftes at lyden er ringere eller ubrugelig ved vægmontering?
Brugeravatar
Af bbplayer
#294895
Det med foden har du misforstået. Den er ikke påkrævet men den kanaliserer lyden hvis endelig den hjælper noget. :) Du kan nok regne med at væggen vil have samme effekt.
Jeg har samme primære setup med hifi surround til tv / projektor det spiller fint, når nødvendigt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9