Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#294224
Med den afstand vil anbefalingen helt sikkert hede 65" selvom OLED er en bedre skærm.

Mange/de fleste på dette site vil anbefale VA paneler, Du er glad for LG der bruger IPS paneler i deres LCD skærme, du kender nok forskellen på dem. Den LG du har kik på, er i den bedre halvdel af IPS paneler, så hvis du står ved LG er denne et fornuftigt valg efter min mening.

Ellers vil jeg som de øvrige anbefale VA paneler, inden for din prisramme ville det så blive denne

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Tizen er velfungerende, hurtig og smooth, synes ikke du vil mærke en kvalitetsnedgang ift Web os som du er vandt til.
#294226
Torben Rasmussen skrev:Jeg havde også prioriteret 65". Det er muligt, at du bliver nødt til at vente på det gode tilbud, men det burde være muligt, at få en ordentlig skærm til dit budget her i foråret.

Prisen er stadig godt 1000 kr. for høj ift budgettet, men denne skærm giver dig nok svarende til hvad du bør vente på:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels
Tak for gode input - har for mange år siden haft Sony Bravia og var egentlig også glad for dette. Men er det ikke noget med at de feks ikke har adgang til viaplay via deres app.... (ungernes ynglings streaming tjeneste)
#294229
Der er skam Viaplay App til alle Android TV, og bortset fra det får du ikke bedre billede til 9999,-. Så overvej at bruge en"tusse" ekstra. Sony er iøvrigt en af de (få) producenter der opgraderer løbende.
#294231
Det er helt korrekt, at et VA lcd panel har fordele i forhold til et IPS lcd panel, hvor LG kun bruger IPS til deres lcd tv.
Jeg ser en masse velmenende råd, og et indlæg formoder/antager, at trådstarter nok kender forskellen på VA og IPS panel.
Så for at rydde al tvivl af vejen, et VA panel er kun 100% optimalt, hvis du nærmest er placeret midt for skærmen.
Så er det muligt, at et IPS har dårligere kontrastniveau, men har dog langt bredere betragtningsvinkler.
Hele pakken fås så med et oled, men her vil størrelsen overskride budget.
PS: Med 4 meter fra tv ville 75” være mere passende.
#294232
[quote="MigSelv"]Det er helt korrekt, at et VA lcd panel har fordele i forhold til et IPS lcd panel, hvor LG kun bruger IPS til deres lcd tv.
Jeg ser en masse velmenende råd, og et indlæg formoder/antager, at trådstarter nok kender forskellen på VA og IPS panel.
Så for at rydde al tvivl af vejen, et VA panel er kun 100% optimalt, hvis du nærmest er placeret midt for skærmen.
Så er det muligt, at et IPS har dårligere kontrastniveau, men har dog langt bredere betragtningsvinkler.
Hele pakken fås så med et oled, men her vil størrelsen overskride budget.
PS: Med 4 meter fra tv ville 75” være mere passende.

75" er da ikke særlig relevant med et budget på max kr 9000 :o