Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gobbe
#281820
Jeg har anskaffet at Samsung 65Q8DN.
Udover det forslag til kalibrering jeg kan se på Flatpanels er der så brugere som har tips til Kalibrering af dette TV ?.
Er der indstillinger som er bedst til Sport både streaming og Kabel tv ?.
Hvis man ønsker en professionel kalibrering hvor skal man så søge og har nogen info om pris og kvalitet ?

Mvh
Morten
Af prebzii
#293775
Skal have mig et nyt tv til stuen, og har længe gået og drømt om LG C8 55" ...... til 8888kr men nu er jeg lidt i tvivl da jeg så et Samsung Qled QsF 65" til 7000kr...... O_O

Buget 8888kr :-)

Hvad ville man mon blive mest glad for..... ::l
Af George1
#294181
Samsung Q90 lyder godt nok spændende, måske vi endelig får en regulær OLED killer?
Håber meget Flatpannels kan få denne skærm til test.
Af JHN
#294287
Hej.

Jeg synes at det er godt, hvis Flatpanels tester Q9 i 4k fra 2019. Men jeg synes, at det er dumt, hvis Flatpanels også tester Q8. Derimod vil det være fint, hvis Flatpanels tester Q7, da dette måske er et af de billigste BAG-belyste LCD TV.

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvilke TV, som Flatpanels vil teste. Det er jo Torben og Rasmus som beslutter dette. Men jeg synes, at det er utrolig godt, hvis Flatpanels hvert år tester et eller to TV af de billigste BAG-belyste LCD. Start-priserne er måske ca. 12.000 kr. Og de tilhører vel mellemklassen.

Jeg tror ikke at Samsungs Q9 bliver en såkaldt OLED-killer. Men Q9 i 4K fra 2019 kan vise sig at blive et ret så godt TV og et godt valg til dem, der er bange for burn in på OLED TV.

Samsung beslutter iøvrigt nok snart, om de vil lave QD-OLED. Og disse Tv kan jo vise sig at blive en værdig konkurrent overfor OLED TV, der har LGs paneler.

https://www.recordere.dk/2019/03/samsun ... te-maaned/

venlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#294288
George1 skrev:Samsung Q90 lyder godt nok spændende, måske vi endelig får en regulær OLED killer?
Håber meget Flatpannels kan få denne skærm til test.
Ligefrem en OLED killer, tror jeg ikke vi får på banen, men under alle omstændigheder en mere værdig og potent konkurrent i fht 2018 QLED tv.

Se mere om de første yderst lovende internationale reviews i denne tråd: viewtopic.php?f=2&t=47820&view=unread#unreads
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#294289
Rasmus Larsen skrev:Vi arbejder på at få Q90R ind til test, men Samsung har ikke en dato endnu.
Ser med glæde og spænding frem til en test på flatpanels :)