Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bicakd
#294020
Torben Rasmussen skrev:
Bicakd skrev:Ville købe et 65" af9 i Power Glostrup idag til ca 17.000, får at vide at de først får dem på lager om 3-4 måneder
Eftersom AF9 er en udgået model, så tvivler jeg en smule på at den skulle komme om 4 måneder. AG9 er jo udkommet på det tidspunkt.
Det var det sælgeren sagde, det kan jo være de kan få købt restpartier af andre eller om sony har noget i Japan.
Der går jo også lang tid før AG9 når en pris på ca. 17k, så hvad er der ellers af alternativer?? ::l
Af Gromit
#294063
Bicakd skrev:Det var det sælgeren sagde,...
Den sælger lyder som en gemen plattenslager...!

Så må vedkommende forbruger gå hårdere til værks og pænt bede sælgeren om, at dokumentere, hvor nævnte vare er annonceret og således ikke indgår i 22% weekend-besparelsen jf. butikkens forbehold.

Fup og fidus, siger jeg bare...!
Af Bicakd
#294079
Gromit skrev:
Bicakd skrev:Det var det sælgeren sagde,...
Den sælger lyder som en gemen plattenslager...!

Så må vedkommende forbruger gå hårdere til værks og pænt bede sælgeren om, at dokumentere, hvor nævnte vare er annonceret og således ikke indgår i 22% weekend-besparelsen jf. butikkens forbehold.

Fup og fidus, siger jeg bare...!
Tror du misforstår mit indlæg og en andens, sælgeren ville gerne sælge med 22 % i rabat, men de havde intet på lager, heller ikke deres centrallager og derefter siger han så at der vil gå 3-4 måneder inden de måske ville få dem igen, den besked havde han fået fra en vis underdirektør i Power
Spørger så ind til om man kan reservere og håbe at der kun går 1 måned eller lignende, men det kunne ikke lade sig gøre til samme pris...
Brugeravatar
Af bbplayer
#294080
Bicakd skrev:Spørger så ind til om man kan reservere og håbe at der kun går 1 måned eller lignende, men det kunne ikke lade sig gøre til samme pris...
Jeg tror ikke det er fair reklame, at de ikke på siden med produkter, annoncerer restsalg, eller "kun få tilbage" og så videre, som er normal praksis for andre vare, og så bruger det som undskyldning når der er en køber til skærmen.

Jeg vil være ærlig og sige jeg fik lign. historie på en XE8596 skærm som ikke var lagervare og ikke på centrallager, DOG kunne den findes andre steder i power butikker i landet, som dog skulle hentes hvis de ikke var reserveret. Her fandt han så ud af, de butikker også havde reservation på deres lager vare.

Men de bruger den forklaring tit, også uden at annoncere varen er ved at udgå, og andre steder skriver de det så gerne.

Kunne være spændende at høre om denne type markedsføring , når de har 22% rabat, er tilladt. For de skriver jo lige præcis disse varer som er special vare, udgå, eller annoncerede ikke er med, og så burde den skærm jo være på tilbud og lagerført, modsat forretningens historie om den ikke eksisterer på centrallager.
Af Bicakd
#294164
bbplayer skrev:
Bicakd skrev:Spørger så ind til om man kan reservere og håbe at der kun går 1 måned eller lignende, men det kunne ikke lade sig gøre til samme pris...
Jeg tror ikke det er fair reklame, at de ikke på siden med produkter, annoncerer restsalg, eller "kun få tilbage" og så videre, som er normal praksis for andre vare, og så bruger det som undskyldning når der er en køber til skærmen.

Jeg vil være ærlig og sige jeg fik lign. historie på en XE8596 skærm som ikke var lagervare og ikke på centrallager, DOG kunne den findes andre steder i power butikker i landet, som dog skulle hentes hvis de ikke var reserveret. Her fandt han så ud af, de butikker også havde reservation på deres lager vare.

Men de bruger den forklaring tit, også uden at annoncere varen er ved at udgå, og andre steder skriver de det så gerne.

Kunne være spændende at høre om denne type markedsføring , når de har 22% rabat, er tilladt. For de skriver jo lige præcis disse varer som er special vare, udgå, eller annoncerede ikke er med, og så burde den skærm jo være på tilbud og lagerført, modsat forretningens historie om den ikke eksisterer på centrallager.
Synes der er en meget stor tendens til at sælgere i Power MEGET gerne hellere vil sælge QLED istedet for OLED, nu er det 2. gang jeg oplever dette, ud af 2 butikker og igen bliver jeg mødt af en sælger som vil have mig til at overveje QLED og begynder at advare mod OLED og deres burn-in problemer, jeg siger så, at det er vel noget garantien kan tage og man kan jo bare købe en udvidet garanti som ekstra sikkerhed?

Jeg ved godt at disse sælgere skal tjene så meget som muligt, men det er da ikke alle kunder der er uvidende om de forskellige produkter, synes det er helt til grin den måde de håndterer det på !:( !:(
Af Gromit
#294170
Ja, sælgerne I Power og Elgiganten er nogle overfladiske og utroværdige banditter. !:(

Men går man sælgerne på klingen om forskellene på OLED vs. QLED, så lægger de sig fladt ned. ;)
Af Josephsen
#294175
Hvor finder i AF9 65" til 17.000,- Jeg var forbi Power i dag, og der sagde sælgeren at den ikke har været billigere end hvad den står til nu 21.990,-? :)
Af Bicakd
#294177
Josephsen skrev:Hvor finder i AF9 65" til 17.000,- Jeg var forbi Power i dag, og der sagde sælgeren at den ikke har været billigere end hvad den står til nu 21.990,-? :)
Det er direkte løgn, i sidste weekend, var der 22% rabat på alle ikke annoncerede varer i avisen, men kun hvis man handlede fysisk i butikken og gjaldte kun i weekenden

AF9 var ikke annonceret og dermed kunne den købes med rabat til ca. 17k for 65", det fik jeg også ret i, men jeg kom i sidste time i søndags og der var intet, heller ikke på deres centrallager, men spørgsmålet var så om de kun havde MEGET få stykker på lager og dermed lokker folk ind i butikken for evt. at tilbyde en QLED skærm i stedet.. ::l
Af Josephsen
#294179
Hmm.. Man skulle sku nok have været hurtigere! Jeg venter og ser om der ikke kommer tilbud på dem senere, de skal jo af med dem på et eller andet tidspunkt.