Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Maxnm
#294153
Hej. Nu har jeg læst diverse test og haft et samsung nu7475 i 55 tommer hjemme siden den -18/2. Igår fik jeg den byttet med en philips 8303 i 55 tommer. Og sikke en positiv forskel. Philips både slår og sparker samsung langt væk sikke et billede. Jeg har læst en del test men testenhos lyd OG billede fik mig til at bytte mit samsung og hvor er philips bare overlegne. Glem ikke at kigge efter denne model nori kigger. Sammenligne gerne med qdots.
Af EclipsE
#294166
Jeg vil ikke helt give dig ret.

Tv’et har et pænt billede i et lyst rum. Men når det bliver mørkt og man skal se en film i biografen, så falder det igennem som alle andre tv med IPS panel.

Samsung QDot Er langt overlegen i billede.

Jeg har haft 2017 udgaven af det Philips du har, sim hed 8602. Det var med quantum dot skærm.
Jeg var virkelig imponeret over billedet og et super sort niveau.

Derfor skuffede 8303 mig meget, da jeg prøvede det, fordi de har stoppet et IPS panel i dette tv.

Men ellers er 8303 et fint tv synes jeg. I dagslys er det ganske udemærket. Men sortniveaet er ikke godt i mørke omgivelser.
Af Maxnm
#295658
Det kan godt være det er mine øjne der ikke kan se nogle fejl. Jeg erstattede et 9 år gammelt samsung 50 tommer plasma tv med dette fra Philips. Og der er en verden til forskel. Og der sidder et nanoled ips panel fra LG i modellen, vi er ofte 5 der ser tv samme tid så den brede betragtningsvinkel er en fordel her hjemme.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295663
Sidste weekend da jeg var forbi Elgiganten så jeg nærmere på et 65" Samsung NU8005, som jeg troede kunne være en værdig afløser for min Panny-plasma.

Lige nøjagtig de ringe betragtningsvinkler skuffede mig dybt. Det var ikke meget jeg skulle bevæge mig fra centerposition før billedet blev dunkelt og glansløst.

Blev især overrasket fordi mange brugere herinde ville foretrække et VA panel fremfor et IPS panel.

Efter denne erfaring blev jeg klar over, at jeg skulle kigge på IPS TV fra Philips, Panasonic og LG.
OLED tør jeg slet ikke kaste mig ud i pga en vis risiko for burn-in og QLED er for dyre og har ringe visning af gradienter med mindre jeg køber et Q9FN.

Skal ved lejlighed have kigget lidt nærmere på LG's SK8500 og SK9500 hvis de kan findes i en Power eller Elgiganten.

Den kommende Phillips PUS8804 ser og MEGET lovende ud med super lyd
Af bullerfnis
#295669
IT-Bruger skrev: Skal ved lejlighed have kigget lidt nærmere på LG's SK8500 og SK9500 hvis de kan findes i en Power eller Elgiganten.

Til de priser, hvorfor så ikke vælge et OLED Tv ? :) Kan ikke helt se ideen med de dyrer LCD skærme som er dyrere end OLED?

Jeg har tit kigget på 8303 når de har dem på bud til 4444, kigger lidt for min søster da hendes philips er ved at være alt for gammelt..

Kan jeg få dig til at tjekke om spotify virker via cast? :) Samt hvor godt køre menuen osv via fjernbetjeningen? Man høre så meget "dårligt" om android TV nemlig
Af George1
#295671
Sjovt du spørger hvorfor der ikke vælges OLED, når IT-bruger tydeligt skriver at OLED fravælges pga. af burn in risikoen.
Af henrik.yde
#295673
Jeg er så en af dem der mener at risikoen for burn-in er stærkt overdrevet, jeg har haft 4 plasma-TV, og kører nu på mit OLED nr. 2, som også bliver brugt som computer-skærm. Jeg har ingen problemer haft overhovedet. Jeg har derimod set burn-in på et ældre Samsung LCD TV. Men bortset fra det har folk jo lov til at have deres ideer. :) Og så er jeg iøvrigt enig med trådstarter i at Philips 8303 er et glimrende TV til prisen, 4444,-
Af bullerfnis
#295676
George, utrolig nok så jeg slet ikke det..

Dog ville jeg ikke være bange for burnin overhovedet! Men igen, jeg ser heller ikke flowtv med et logo i hjørnet, så det hjælper jo nok meget :)
Af henrik.yde
#295677
IT-Bruger skrev:Sidste weekend da jeg var forbi Elgiganten så jeg nærmere på et 65" Samsung NU8005, som jeg troede kunne være en værdig afløser for min Panny-plasma.

Lige nøjagtig de ringe betragtningsvinkler skuffede mig dybt. Det var ikke meget jeg skulle bevæge mig fra centerposition før billedet blev dunkelt og glansløst.

Blev især overrasket fordi mange brugere herinde ville foretrække et VA panel fremfor et IPS panel.

Efter denne erfaring blev jeg klar over, at jeg skulle kigge på IPS TV fra Philips, Panasonic og LG.
OLED tør jeg slet ikke kaste mig ud i pga en vis risiko for burn-in og QLED er for dyre og har ringe visning af gradienter med mindre jeg køber et Q9FN.

Skal ved lejlighed have kigget lidt nærmere på LG's SK8500 og SK9500 hvis de kan findes i en Power eller Elgiganten.

Den kommende Phillips PUS8804 ser og MEGET lovende ud med super lyd
ja, det kan jo så undre en at du i adskillige andre tråde har haft travlt med at fremhæve og anbefale 8 serien fra Samsung, og nu skriver det modsatte, nemlig at du er dybt skuffet. Det synes jeg faktisk er lidt til grin, og useriøst. Som udgangspunkt bør man ikke "kloge" sig og anbefale noget man ikke selv har set. Alt andet vil da være unfair overfor dem der spørger om råd ang. køb af nyt TV.
Senest rettet af henrik.yde 4. apr 2019, 12:54, rettet i alt 1 gang.
Af Maxnm
#295678
Kan jeg få dig til at tjekke om spotify virker via cast? :) Samt hvor godt køre menuen osv via fjernbetjeningen? Man høre så meget "dårligt" om android TV nemlig[/quote].
Jeg har kun prøvet Spotify gennem tv app og cast lige efter jeg satte tv til. Det fungerede som det skulle. Menuerne syntes jeg kører fint. Dog skal det siges at lige med tv2 play kan der efter jeg starter et program godt være et grynet billede det første minut. Derefter bliver det skarpt. Det oplevede jeg ikke med samsung.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295703
henrik.yde skrev:ja, det kan jo så undre en at du i adskillige andre tråde har haft travlt med at fremhæve og anbefale 8 serien fra Samsung, og nu skriver det modsatte, nemlig at du er dybt skuffet. Det synes jeg faktisk er lidt til grin, og useriøst. Som udgangspunkt bør man ikke "kloge" sig og anbefale noget man ikke selv har set. Alt andet vil da være unfair overfor dem der spørger om råd ang. køb af nyt TV.
Du har helt ret i at jeg ved flere lejligheder har nævnt og peget på Samsungs 8000-serie. Dog skriver jeg intetsteds at jeg ikke har set tv'et før....denne gang så jeg nærmere på det og først denne gang observerede jeg de ringe betragtningsvinkler. Om det kan skyldes at jeg tidligere udelukkende betragtede tv'et fra den optimale vinkel, kan jo være nærliggende at antage....læg hertil at jeg sikkert tog de mest kritiske briller på da jeg skulle se på toppen indenfor QLED og OLED (referencerne), for det giver mig et hint om, hvor langt vi teknologisk er nået i den visuelle gengivelse af levende optagelser.
Er glad for at jeg så denne svaghed i VA-panelet og for at jeg ikke købte det alene ud fra anbefalinger. Og endnu mere glad for at jeg nu definitivt og med mere sindsro kan fokusere på 65-75" IPS-tv i prisklassen 6-10K.

Anbefalinger herinde og i andre forums indenfor feks hardware bunder som oftest enten i egne få/mange erfaringer. Men dette er ikke et nødvendigt kriterie, da specs i mange situationer kan fortælle om et givent produkt teknisk set lever op til ens krav og forventninger.

Feks. er der mange der peger på et OLED tv, uden at eje et eller have testet det. Nogle kan jo også tage mange anbefalinger som et godt tegn at flertallet siger ét og ud fra denne kendsgerning anbefale et givent produkt....der er heller intet forkert i at man anbefaler et Rolex uden selv at eje et eller haft det omkring håndleddet O_O I sidste ende har vi jo vores personlige præferencer og individuelle smag, så derfor anbefaler jeg ofte også at man om muligt tager ud og ser på sagerne inden man man tager det endelige spring.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295726
George1 skrev:Hm, som semi Samsung fan er jeg skuffet over at have mistet en kollega.??
Håber da ikke du hentyder til mig O_O
Af Mroder
#295757
[quote="Maxnm"]Hej. Nu har jeg læst diverse test og haft et samsung nu7475 i 55 tommer hjemme siden den -18/2. Igår fik jeg den byttet med en philips 8303 i 55 tommer. Og sikke en positiv forskel. Philips både slår og sparker samsung langt væk sikke et billede. Jeg har læst en del test men testenhos lyd OG billede fik mig til at bytte mit samsung og hvor er philips bare overlegne. Glem ikke at kigge efter denne model nori kigger. Sammenligne gerne med qdots.[/



Hej

Jeg har læst dit indlæg omkring dit bytte af tv til et philips 8303.

Jeg står og skal vælge mellem Samsung 7105 eller philips 8303 - 55” tv.

Kan du fortælle lidt om dit og din anbefalelse, samt hvorfor?

Mvh. Michael