Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#294129
Det er et Dolby Vision problem, så at tvinge HDR DV vil give issues når indholdet har Dolby Vison information. Det har Youtube ikke. Jeg hører ikke noget mystisk i den opførsel TVet har, hvis det er raised black problematikken, som er i spild her.
#294132
Fik det vidst ikke forklaret ordentligt i mit seneste indlæg, men har også set raised blacks i DV-indhold fra Netflix-appen i webOS nu. Altså ikke kun fra ATV. Det er altså ikke kun via. HDMI problemet er.
#294148
Men så er der ikke tale om helt samme problem som I kommenterede på C8-anmeldelsen, vel? Var det ikke kun i forhold til HDMI kilder.

Igen - det er lidt sjovt synes jeg, at de sorte bjælker uden for indholdet har raised blacks på ATV men ikke på den native Netflix-app. Dog er raised black mere eller mindre det samme i selve indholdet, hvor skærmen lyser op, når den burde være helt sort.
#294150
Andre har rapporteret, at der var raised blacks via den indbyggede app også, hvilket jeg selv har konstateret på en C7 (ikke testet på en C8).

Grunden til, at bjælkerne har problemer via HDMI er, at ATV sender alt som DV, hvor det på TV'et er muligt at holde bjælkerne uden for, da app'en kan fortælle hvad der er hvad.
#294151
Okay, tak for svar - tænkte det samme omkring bjælkerne, men fedt at få det bekræftet.

Jeg er i øvrigt stadig i dialog med LG. Giver lige en melding når de kommer med et endeligt svar.
#294165
Er det i øvrigt normalt ift. raised blacks problemet, at det er mere udtalt i nogle dele af skærmen end andre? Som det også kan ses på det billede jeg uploadede, så er det konsekvent at mit tv har forhøjet sortniveau i højre del af skærmen. Det er altså altid der det er værst uafhængigt af indhold.
#294167
Så nøje har vi ikke undersøgt det. Det er heller ikke 100% udelukket, at det kan være en panelfejl ved lige netop din model, som så er værst i den ene side, men det virker ikke helt logisk, at det kun skulle være DV-indhold så.
#294169
Nej enig. SDR indhold står helt sort. Godt eksempel er når jeg sætter en Netflix-titel igang, så er der typisk helt sort billede lige inden Netflix-introen kommer. Der kan man lige nå at pause inden, og så er det at skærmen lyser op ved DV, men er helt sort ved SDR.