Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HelgeDK
#293988
Når nu man kan købe et Sony AF9 til kr. 14.000,- i Power i dag, er det så tiden til at slå til??

Sony manden i butikken sagde at de nye modeller AG9 havde dårligere specs og blev dyrere...

Mvh. Helge
#293991
Jeg ved ikke hvad han mener med, at specs er dårligere? Den har ikke 3 kanaler til lyden, men ellers er AG9 ret identisk med AF9 - altså indvendigt.
Af HelgeDK
#293992
Ja, det var nok lidt groft formuleret, det var selvfølgelig ikke alle specs, men nogle, bl.a. det med centerhøjttaler funktionen...
Brugeravatar
Af elcom
#294004
Jeg var et smut i Power i Herlev, ifølge den sælger jeg snakkede med, så var ingen af OLED modellerne med i 22% tilbuddet de kører denne weekend. Heller ikke den Samsung 65" Q9FN som jeg overvejede at købe.
Deres begrundelse var at selvom OLED'erne ikke var på tilbud, så var de annonceret, og derfor udenfor tilbuddet.
Af HelgeDK
#294007
Hmm.. sælgeren i Odense sagde at AF9 var med i tilbuddet, men at det var en fejl, (det skulle have været med i de i forvejen annoncerede produkter, men var blevet glemt) men det var blevet besluttet at de ville sælge det med rabatten. AF8 var ikke med i tilbuddet, da det åbenbart var med i de i forvejen annoncerede produkter... Så jeg fik det til de godt kr. 14.000,-.
#294008
HelgeDK skrev:Ja, det var nok lidt groft formuleret, det var selvfølgelig ikke alle specs, men nogle, bl.a. det med centerhøjttaler funktionen...
AG9 kan også fungere som center. Det er kun den 3. aktuator midt på skærmen, som mangler.
Af Gromit
#294009
Sælgerne i Power & Elgiganten er uduelige plattenslagere som stort set altid taler usandt, og vil gøre ALT for, at manipulere kunderne til at købe noget helt tredje.

Derudover, har de nævnte butikker som oftest ALDRIG varen på lager, som først skal bestilles hjem fra Sverige eller et andet EU land.
Brugeravatar
Af bbplayer
#294012
elcom skrev:Deres begrundelse var at selvom OLED'erne ikke var på tilbud, så var de annonceret, og derfor udenfor tilbuddet.
Kan du ikke uddybe denne besked, du fortolkede her?
Er alt på deres websider ikke annoncerede varer? :)

Lyder som du lyttede til en lille hvid løgn der, du købte vel ikke noget andet.
Af Bicakd
#294014
Ville købe et 65" af9 i Power Glostrup idag til ca 17.000, får at vide at de først får dem på lager om 3-4 måneder, sælgeren prøvede også først at få mig hen på Qled og forklarede at det var meget lysere.
Men kunne ikke forstå hvorfor der går 4 måneder før de får dem på lager og han forklarede det med, at der var ikke nok salg på AF9, pga. den lille forskel ift. AF8.
Overvejede også C8, men prisen var jo tæt på AF9 og synes designet er meget mere lækkert på AF9, så kom tomhændet hjem og er skuffet over power!! !:( !:( !:(
Af HelgeDK
#294015
I tilbudsmailen står der:

"...Gælder ikke i forvejen annoncerede produkter samt restsalg. Prisen fratrækkes i kassen i vores POWERHOUSES"

Og sådan som sælgeren forklarede, var AF8 med i det, men ikke AF9, og sidstnævnte skulle have været med. Ved ikke om det er deres tilbudsavis eller om det er deres online tilbud de mener.

Jeg købte kun fladskærmen (de havde den ikke hjemme, men den var på deres centrallager, så den skulle komme i løbet af ugen)

Han forsøgte ikke at sælge mig en anden fladskærm, men Sony manden stod også lige ved siden af;-)

Til gengæld forsøgte han at sælge mig kalibrering, ophæng og forsikring, men det modstod jeg:-)
#294017
Bicakd skrev:Ville købe et 65" af9 i Power Glostrup idag til ca 17.000, får at vide at de først får dem på lager om 3-4 måneder
Eftersom AF9 er en udgået model, så tvivler jeg en smule på at den skulle komme om 4 måneder. AG9 er jo udkommet på det tidspunkt.
Brugeravatar
Af elcom
#294019
bbplayer skrev:
elcom skrev:Deres begrundelse var at selvom OLED'erne ikke var på tilbud, så var de annonceret, og derfor udenfor tilbuddet.
Kan du ikke uddybe denne besked, du fortolkede her?
Er alt på deres websider ikke annoncerede varer? :)

Lyder som du lyttede til en lille hvid løgn der, du købte vel ikke noget andet.
Tænker det var præcis det smarte i deres formulering, at de nærmest selv kunne bestemme hvad der var med og ikke med.

Jeg holdt mig fra at købe noget, men de havde heller ikke Q9FN på lager selvom der online stod noget andet :D