Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292381
Ranje skrev:Hej jeg har lige købt et Philips 55 POS 9002.Flot billede.
Når jeg vil have undertekster på og trykker på tekst tv evt.399 kommer teksten godt nok,
men kort efter kommer der en tekst op i højre hjørne,der siger tryk på vilkårlig tast på fjernbetjeningen
ellers går tv i pause sort skærm med Philips logo,det gentager sig hvert tredie minut . ER det alle Oled tv der har det sådan?Jeg må bruge tekst til alle danske film,jeg synes at de mumler.
Jeg kan nå at returnere det.Hvad skal jeg købe i stedet. Mvh.Ranje
Det er en feature, der gør at når TTV har stået på samme side i et stykke tid, sætter screen- saver ind.

Det er ret genialt, og forhindrer at statiske tekster brænder ind i skærmen. Det er knap så genialt, hvis man ønsker undertekster på danske programmer via TTV.

Ved at der bliver arbejdet på en løsning, der skulle komme i en snarlig opdatering. Se evt. tråden POS9002 erfaringer.

Håber det besvarer dit spørgsmål, men beklager at skulle svare i en tråd om et panelproblem.

Sorry.
#293828
Afsluttende kommentar til mit oprindelig indlæg: Grønne striber på Philips OLED TV 55 POS9002/12

Jeg har nu fået mit TV retur fra serviceværksted. Der er i følge min forhandler udskiftet TV-panelet. Nu fremstår TV igen med unik flotte billeder.
#321801
Zulu3dk skrev:Så det bliver sku ikke Phillips næste gang men lg eller Samsung de virker til man bliver træt af dem det er anden gang med Phillips at det går galt
Skidt og ærgeligt.

Hvad er der galt med Sony eller Pana?

Spørgsmålet er om det bliver bedre med Samsung som slet ikke laver OLED men kun LCD skærme. De har også ry for netop at holde 2 år og xx måneder. Det findes der utallige tråde om på nettet, udenlandske som danske feks.

viewtopic.php?t=47663.

Når det er sagt, så er OLED langt fra en perfekt teknologi.
#321961
Jeg har oprindelig rejst spørgsmålet med striber på Philips OLED TV 55 POS9002/12.

Først et forsøg med reparation (udskiftning af panel) på serviceværksted, hvor problemet kom igen.
Dernæst ombytning fra Philips til 804/12.
Så jeg er en glad Philips bruger.
#326254
Super indlæg herover, der har hjulpet mig med hvad jeg sloges med.

Jeg har haft det samme tv siden 31-3-2018 og det er faktisk først nu, kommet med de grønne striber I har skrevet om. Ladet til at jeg valgte rigtigt for snart 3 år siden, ved at vælge en tillægsforsikring der gælder 3 år i alt. Dette igennem EL-giganten.
For det er et super tv og billede der er på det tv og vi har været glade for netop det også fordi der, som også skrevet her, jo var en dyr fornøjelse at købe det da det kom.

Jeg har i dag kontaktet EL-giganten og de henter tv på mandag, da garantien jeg tegnede ekstra, stadig gælder. Dette er tilsyneneladene så ELCARE der tager hånd om det.
Har samtidig talt med Philips, som siger det ofte sker med OLED og QLED..... !!
Fedt hvis OLED og QLED ikke holder længere end nogle år... :-O
Hvis dette er tilfældet så tror jeg det vil være en god idé, ALTID, at forlænge den garanti som leverandøren er bundet til her i Danmark. Evt. med én af dem de tilbyder i butikkerne.
For som jeg læser i detånne tråd, så er det jo flere som oplever dette.

I 2018 gav jeg 249,- for den forsikring og hvis man kan få sit panel udskifte og det holder to et halvt år mere end ellers, så er der da en forlængelse af produktets levetid. Tænker de nok har lavet disse en del dyrere nu, af erfaringer...altså forsikringsselskaberne ;-)

Hvad synes I og hvad gør I med disse fejl i dag....?

Hvad ville I købe i dag, hvis man gerne vil have samme gode billede og hastighed, som et TV nummer 2??