Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293739
Godaften.
Først og fremmest en præsentation.
Jeg er ny på forummet, så hvis dette problem allerede er adresseret. Eller omtalt. Så beklager jeg.
Mit spørgsmål lyder: En god ven af undertegnede har oplevet problemer med store lydforskelle på samsung fladskærm anno 2016 model. Den udsender LPCM/Mpeg 2 kanals lyd men lyden skifter ofte voldsomt i volume både op og ned ca hver 5 min. Den er tilsluttet en ældre sony forstærker med 8 og 16 bits dekodning i 2 kanals.
Nogle der ved om Waoo/fibia udsender lyden i VBR? da dette ville forklare en del.
Problemet er især kendetegnet ved følgende kanaler dr1 tv2 og viasat kanaler 3+ mfl. Kan det evt løses ved at tilkoble en forstærker med 24 bit dekoder eller en ekstern dekoder med samme type afkodningsmuligheder Ac3 DTS Mpeg2 LPCM?
Med venlig hilsen Provinsen
#293745
Godmorgen.
Jeg takker for svaret. Jeg har selv haft et Samsung tidligere. Mindes dog ikke jeg selv var uheldig at støde på dette problem. Kan det tænkes at det er en Firmware/softwareopdatering af skærmen der kan have lavet noget bøvl...?
Tv et´har nemlig været udfordret tidligere grundet en mislykket systemopdatering, det fungerer fint ellers skal det siges.
#293747
Jeg mener, at Samsung har tilføjet noget til 2019-modellerne, men jeg er ikke 100% sikker. Ingen af delene hjælper dog trådstarter.

Jeg tror ikke, at det skyldes opdateringer eller mangel på samme. Nok nærmere ændringer hos TV-udbyderen.
#327484
Hej jeg har et samsung tv serie 6. Ville gerne benytte hovede telefoner. Men tv har ikke Jack stik kun optisk lydudgang. Og de 2 HDMI stik der er bliver brugt til tv boks og cromecast. Og min usb udgang bliver også brugt til cromecast. Så den eneste udgang der et tilbage hedder LAN. Og der er heller ikke blue toot på tv.
ER der nogen der har en løsning til hvordan jeg kan bruge mine hovede telefoner til mit tv ? ?
Tusind tak for hjælpen og god dag hilsen guffi . 👍👍👍😃😃😃
#327561
HrJensen1 skrev: 25. feb 2021, 17:20 Serie 6 siger intet om fjernsynet er 2 måneder eller 10 år gammel. Du bliver nød til at skrive komplet modelnummer
Først og fremmest vil jeg forslå du opretter dit spørgsmål frem for at stille det i en anden tråd. :)

Men for at svare på dit spørgsmål. Mit Serie 6 har mini jack. Så jeg kan ikke forestille mig andet end dit TV er beregnet til at får headphone out gennem forstærkeren. Når/hvis du ikke tilslutter forstærker - ingen headphones.

En mulighed kan være at tilslutte en forstærker/receiver (med HD 1080) til TV'ets ARC HDMI. Sikkert HDMI1.
Og så tilslutte din TV boks (og evt chrome cast osv) til receiveren.

På denne måde går både lyd og billede fra [TV boks/ChromeCast] --> [Receiver] --> [TV]. Det bliver således receiver der styrer lyden, og derfor kan du bruge headphones outputtet herfra.

En anden mulighed er dit TV har bluetooth og headsættet skal 'tilsluttes' her. Men for sikkert svar kræves du oplyser dit modelnummer, som du finder på bagsiden.