Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293685
Nogen andre der oplever dårlig lyd på Viaplay's UHD stream?

Har set MAU-LIV i dag og oplever klar forskel i lyden mellem HD og UHD stream. UHD stream er ikke super behagelig at lytte til, meget diskant og den har tendens til at være ude af sync / bagud.

Setup: Apple TV 4K - Samsung HW-N960 Soundbar med baghøjtalere og sub - LG C9 55" OLED TV.

Har siddet og sammenlignet HD og UHD stream, både via surround bar, med Apple TV koblet direkte til TV'et og desuden prøvet at sammenligne på min Macbook Pro (ja, det er muligt at afspille UHD stream'en) og jeg kan uden problemer høre forskel alle steder.

Har chattet med Viaplay support der umiddelbart ikke kan høre nogen forskel inde ved dem, men de ville være opmærksomme på det.

Jeg har svært ved at se det skulle være hos mig den den er gal baseret på de tests jeg har lavet. Er der andre der oplever det samme?

Hvis der er nogen her der har Viaplay sport må de gerne prøve at sammenligne Manchester United - Liverpool kampen fra i dag (søndag den 24/2), begge streams skulle være tilgængelig i 48 timer.
#293698
Bbplayer: Måske, det er lidt meget at gøre ud af det synes jeg.

Godt at høre jeg ikke er alene om at kunne høre forskel på lyden og at det også eksisterer på kabeltv signalet må næsten betyde problemet ligger hos dem centralt.
#293699
Måske men listen er jo alligevel mangelfuld, så den information kan jo bruges der, og informere andre om at UHD stream er anderledes og se detaljer om hvodan.

Måske leverer nogle andre det.
#293735
Jeg har samme oplevelse af forringet lyd på ultra HD streamen.

Jeg kører appen direkte på mit Sony xe9005, med lyd fra tv'et.

Helt generelt oplever jeg (dvs. både under fodboldkampe og formel1) at kommentatorlyden er lavere i forhold til baggrundslyden (motorer og tilskuere osv) på Ultra HD streamen end den er på den normale stream.
Har også nogle gange oplevet at kommentatorlyden er lidt forsinket i forhold til billedet på Ultra HD streamen, men vil ikke mene det er generelt. Dog til Manchester-Liverpool kampen var forsinkelsen mærkbar og det er squ lidt fustrerende.