Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292343
Ja, det er sq en skarp pris. Hvis man så bare lige kunne slippe for soundbar'en, så ville det være endnu bedre. Det ser bare super tosset ud med en soundbar ovenpå en soundbar...
Af JHN
#293573
Hej.

Jeg har måske fået svar på det før. Men jeg kan stadig ikke forstå det.

I 2018 lå start-priserne på flere 55 tommer OLED på cirka 18.000-25.000 kr. Sådan cirka. Mange af disse TV er vist faldet til cirka det halve senere på året. Og nu kan et af dem vist fås for 8000-9000 kr.

Jeg fatter derfor ikke, at 55 tommer altid har høje start-priser, når man åbenbart kan tjene penge på at sælge dem til ca det halve senere på året. Derfor bør LG Display, producenter og Elgiganten POwer m.m. da forsøge at skabe betydelig lavere start-priser.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Brugeravatar
Af bbplayer
#293587
Der er vist noget logik med galskaben, når noget er nyt som med iPhone X eller ny galaxy S10 osv, så koster de knaster de første måneder. Her tager de størst fortjeneste hjem for forhandlere(elgiganten/power) som senere begynder at have lav avance på deres salg når noget bliver gammelt. Det giver slet ikke mening at power/elgiganten skulle kæmpe for lavere priser for os, så er der ingen konkurrence, kan de holde priserne kunstigt oppe, og det er også populært som at drive karteller(dog ulovligt, hvis bevises) i Danmark, som står sammen om at sikre priserne og fortjeneste på dem.

Så helt normalt er, priserne er rimelig høje for de få som har råd og køber når det er hot og nyt og så længe de andre fabrikanter ikke er ude med deres modeller, så er det lettere at hente penge hjem.

Så ikke svært at forstå forhandlere vil holde priserne hvis muligt. Lige så snart der er konkurrence kan de så spille med men det skal der jo være først. Og derfor er der også et konkurrenceråd som ser på urimelige priser og karteldannelse inde for mange områder, så forbrugeren ikke snydes. Det kan være vvs, som tv og elektronik eller hus priser, og andet.
Af JHN
#293641
Hej bbplayer.

Det er nok bare mig, der koncentrerer mig meget om Start-priserne, hvor jeg i lige så høj grad burde koncentrere mig om priserne senere på året.

Jeg blev utrolig glad sidste år, da det vist var selve året hvor start-priserne på 55 tommer OLED kom ned på ca. 20.000 kr. Som sagt burde jeg nok i lige så høj grad koncentrere mig om priserne senere på året end på start-priser. Det er jo fantastisk at man kan få 55 tommer til ca. 10.000 kr senere på året og på tilbud. Selvom jeg højst sandsynlig aldrig køber OLED TV, da de vist bliver ved med at være for store til min stue, synes jeg, at det er spændende at læse om OLED TV.

Du ønskes en god dag.

Kærlig hilsen Jan
Af reptilen
#293859
22 procent i Power i Holstebro på alle ikke annoncerede tv.
Dvs. at f.eks 65” AF9 kan fåes til 17.150 kr. Eller Panasonic 65” FZ800 til ca. 15.600 kr. Det må siges at være skarpe priser.
Brugeravatar
Af bbplayer
#293868
De 22% er i alle power butikker i Danmark :)

SPAR 22% PÅ TV
Gælder kun i butik!

Sony 65" AF8 til 15550,-
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 192