Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af leonfrdsg
#293452
Hej

Jeg er havnet i lidt af en irriterende situation. Jeg har lige købt mig et oled55c8 og jeg har en Canton dm75 som jeg har forbundet, jeg har forsøgt at lære LG fjernbetjeningen at skrue op og ned, slukke og tænde, det virkede fint med mit gamle kd55x8505b men det virker ikke med mit LG. Hjæææææææælp. :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293457
Prøv det her
for the LG Magic Remote there are some extra steps before you can pair it with your soundbar. There's an article here that'll help. Go to Universal Remote Control for your LG TV and then choose Soundbar > Manufacturer > Philips. If it gives you a prompt about a power test or a setting number, just hit yes or select the first option and move on.
Af leonfrdsg
#293476
Jeg lærte dm75 hvad de forskellige knapper på min Sony fjernbetjening skulle gøre. Men det kan jeg ikke på mit LG.
Af DonSilicone
#293477
Det løser ikke direkte dit problem, men jeg styrer Canton med en Logitech Harmony aktivitet. Det virker fint sålænge der kun er en inputkilde, fx tv. Har man flere inputkilder virker det heller ikke optimalt, da Canton ikke kan sættes til en bestemt inputkilde , men looper ved at man skal trykke sig igennem mulighederne, hvilket er irriterende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293485
leonfrdsg skrev:Jeg lærte dm75 hvad de forskellige knapper på min Sony fjernbetjening skulle gøre. Men det kan jeg ikke på mit LG.
Jo, så skal du blot følge den guide jeg smed tidligere. Du skal ikke finde Canton i listen, men Philips, som der står. Og så lærer du den de Philips koder som den udsender bagefter.
Af leonfrdsg
#293611
Det virkede hold kæft hvor jeg er jeg lettet nu. Tusind tak. Jeg sad og tænke på en anden ting, sonos har en adapter der går fra hdmi til optisk. Jeg ved at DM75 ikke understøtter hdmi arc. Men tror i det ville kunne lade sig gøre at: sætte et hdmi ind i arc kanalen på tvet og bruge sonos adapter (hdmi til optisk) og sætte ind i DM75 for at få (arc) til at fungere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293635
leonfrdsg skrev:Jeg ved at DM75 ikke understøtter hdmi arc. Men tror i det ville kunne lade sig gøre at: sætte et hdmi ind i arc kanalen på tvet og bruge sonos adapter (hdmi til optisk) og sætte ind i DM75 for at få (arc) til at fungere?
Så afgjort nej. ARC virker kun med HDMI-HDMI.