Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elkjærn
#292943
hej har siddet og kigget lidt rundt skal ha en billigt fjernsyn til mit værelse, skal helst være billigst muligt men man vil jo stadig gerne ha noget okay ;) er der meget forskel i 3000 kr klassen eller er de meget ens?

har kigget på de forskellige her
samsung UE50NU6025KXXC 3300kr
LG 49UK6400 3000kr
LG 55UK6300PLBAEN 3333kr
tcl 50DP660 3000 kr
samsung UE55NU7105 4000kr
og det billigste
phillips 43PUS6503 2333kr er bare kun 43

er der nogle der er bedre end andre eller hvad havde i gjort? har allerede et samsung LE40a656A1C men da jeg skal være lidt 2 steder vil jeg gerne ha et tv begget steder :)
Af Grandahl
#292944
Helt klart 55” NU7105, du vil blive glad for størrelsen, og den er klasser bedre end de andre
Af PeterD
#292945
Grandahl skrev:Helt klart 55” NU7105, du vil blive glad for størrelsen, og den er klasser bedre end de andre
Få nu lidt ro på Grandahl. "Klasser bedre" er måske liige at stramme den, hvis man nu sidder i en hjørnesofa og hvad med WebOs som også ofte vurderes bedre end Tizen..?

Du lyder jo næsten som en sælger af Samsungprodukter..

Vi ved godt, at ved alt under 55" anbefaler du NU serien, men det er altså hverken en plasma (som jo også kunne fåes for 4000 kr. dengang) eller OLED.

Tag nu feks TCL..

https://www.google.com/amp/s/lydogbille ... 660/%3famp

"denn der TCL U55 DP 660 braucht sich vor der Konkurrenz nicht zu verstecken. Die Bildqualität ist gut, die Verarbeitung ebenfalls. Kleinere Schwächen gibt es nur bei der Android TV Performance und der Sound unterliegt am Ende doch der Physik – nicht weiter überraschend."

https://www.google.com/amp/s/blog.noteb ... hdr10/amp/

Lidt nuanceret forhold til hvad de forskellige skærme har af positive og negative sider,ville være rart istedet for postulatet: "Klasser bedre".

Der er fordele og ulemper ved alle skærme også VA.
Af Grandahl
#292948
Du har ret, jeg havde ikke set den TCL var i blandt. Den har jeg ingen kendskab til og kan derfor ikke lave nogen sammenligning med den..

Er dog stadig af den samme mening ift. De øvrige
Af PeterD
#292972
Ok det er helt fair. :-)

Jeg har flere gange været fortaler for at FP testede TCLs skærme, men da de ikke har en importør her i landet, og FP ikke har tid, så ved vi ikke rigtigt om det mærke virkelig mener det alvorligt..
Af elkjærn
#293049
nu har jeg købt tcl umildbart ser det fint ud! må se ved længere brug takker for inputs
Af henrik.yde
#293051
elkjærn skrev:nu har jeg købt tcl umildbart ser det fint ud! må se ved længere brug takker for inputs
Hvilken model ??
Af PeterD
#293052
Spændende om de er ligeså gode billeemæssigt som testene antyder...

Kineserne mener det alvorligt men elektronik, men deres tv har ikke gået helt slået igennem i Europa som f.eks. deres telefoner har..(som også snart er samme priser som de førende fra iPhone, LG og Samsung.)

Spændende hvad dit førstehåndsindtryk er for du må være en af e første herinde som køber TCL mærket .
Af elkjærn
#293464
det endte med tcl 50DP660 nu er det svært lige at sammenligne så meget med andre fjernsyn men syntes det umildbart virker rigtig fint, betragtningsvinklen er ikke så bred men det er også med va panal
et lille minus er måske det er relativt længe om starte op syntes jeg men ellers et udemærket tv :D
Af PeterD
#293470
elkjærn skrev:det endte med tcl 50DP660 nu er det svært lige at sammenligne så meget med andre fjernsyn men syntes det umildbart virker rigtig fint, betragtningsvinklen er ikke så bred men det er også med va panal
et lille minus er måske det er relativt længe om starte op syntes jeg men ellers et udemærket tv :D
Du burde komme længest med billedprofilen i noget a la Biograf/Cinema.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1285931399

og måske noget a la:
Kontrast: over middel
Lys: middel eller 0.
Farve: middel
Farve temperatur:Kølig eller normal og, typisk skal man slå alt andet FRA. (Eco format etc.)..?

Mere her:

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1225350000

Men godt nok ikke meget man kan finde om billedindstilinger til TCLs skærme, men det ændrer sig forhåbentlig i takt med at skærmene udbredes...? O-O