Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af theximaz
#292907
Hej,

Jeg har lige købt en LG SK9Y og forbundet den til mit LG B7 OLED.

I den forbindelse kan jeg kun få lyd igennem via det optiske kabel samt bluetooth.

Jeg kan ikke få lyd igennem via ARC, selvom jeg benytter dette HDMI kabel: https://www.av-connection.dk/?PGr=9903

Jeg har rodet med samtlige indstillinger på TV'et uden held og prøvet, at google forskellige med samme problemstilling uden held.

Hvad gør jeg galt?

Jeg ønsker lyd via ARC, så jeg kan se netflix film med Atmos fremfor Vision, hvilket ikke er muligt via det optiske kable...

På forhånd tak
Af MontørThomas
#292908
Tillykke med det nyindkøbte:-)

Har du:

-Sat tv lyd til HDMI/ARC under indstillinger/lyd?
-Sat soundbar til HDMI ARC via F tasten på soundbar?
-Forbundet HDMI kablet i den korrekte port til soundbar (tv/ARC?
-Forbundet HDMI kablet i den korrekte port i tv (ARC)
Af theximaz
#292910
mange tak for det, det er lækre sager :-)

- Yep det er sat til

-F tasten?

-Ja fra soundbar ARC-hdmi porten til HDMI port 2 på tv'et (ARC)
Vedhæftede filer
HDMI.jpg
HDMI.jpg (95.18 KiB) Vist 1862 gange
Soundbar.jpg
Soundbar.jpg (49.93 KiB) Vist 1862 gange
TV.jpg
TV.jpg (92.79 KiB) Vist 1862 gange
Af theximaz
#292911
har prøvet, at skifte med outpot-kilden med F-tasten på soundbaren uden, at det hjælper. Lyden forsvinder ligeså snart den bliver sat til HDMI ARC
Af Nibnub
#292935
Jeg har mere eller mindre præcis samme setup, bare et C7 istedet for B7.
Har du prøvet at opdatere soundbaren til nyeste software og det samme med tvet?
Hvis du er i tvivl om hvordan man gør, så skal du hente LG wifi speaker app.
Af theximaz
#293407
Jeg fik en tekniker fra LG ud, som rodede lidt med tv'et og fik det nulstillet, hvorefter det lykkedes, at få lyd via HDMI - ARC.

Det næste jeg så oplever, når jeg forsøger at afspille en film på netflix er, at der står Dolby Vision oppe i højre hjørne på samme måde, som da jeg kørte via det optiske stik. Dog skriver soundbaren Atmos, når den afspiller filmen.

Der fremgår både Vision & Atmos i informationen omkring filmen, som kan ses på det vedhæftede...

https://ibb.co/cypT976


Vil det sige, at det er ATMOS eller Vision, som der afspilles?
#293412
Atmos er jo lyden, hvor Vision er billedet. Så skærmen siger Dolby Vision fordi billedet er HDR i Dolby Vision og soundbar siger Dolby Atmos fordi lyden er Atmos. Det er som det skal være.
Af theximaz
#293418
Der blev jeg klogere, mange tak for svarene og ikke mindst den uddybende information :-) Det er en jungle, at finde rundt i, så endnu en gang tak