Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293153
bbplayer skrev:Hvis man skal tale ulemper på tv skærme,
så har flere tråde antyder hvor svagt Sony står bag opbygning af paneler og hvor meget de lider under en sommer og hvor mange tordenfluer som gemmer sig der.
OLED panelet lider ikke af dette, så gem Sony skærmen væk om sommeren når der er cykling og fodbold, for når det er det forkert vejr og du åbner et vindue, så er du sgu på skideren.

Go joke, men
så må jeg finde fluesmækkeren frem , for jeg skal se fodbold til sommer.


Så taget alt i betragtning, skærme har alle deres fordele og ulemper, fysisk og teoretisk og er i en risiko gruppe på hver deres måde.

OLED er stadig best of the best, det har alverdens reviews, forum og youtube videoer dokumenteret, selv op imod samsung QLED som igen , ikke er at sammenligne.

Sidst, prøv dem, start med Sony eller begge hvis du har økonomien, og smid den dårligste tilbage, og vær nu sikker på de rigtige billeder profiler bruges når du ser dem an, butiks indstillinger er nok ikke de bedste at tro på, og drop kalibrering i butikken.
#293163
tobias.holland skrev: Sidste spg: nogen anbefalinger til guides/youtube til kalibrering af de to skærme. Der findes jo ca 200 ved en hurtig google-søgning, men svært at skille dem ad som ny i gamet ?
Prøv og søg her på Flatpanels - er sikker på der her findes et forslag til grundindstilling på begge skærme. :)

Men husk - ikke noget med at bruge diverse siders farvekalibrering, for det er individuelt fra skærm til skærm. Rigtig farvekalibrering kan kun udføres med professionelt udstyr.
#293164
bbplayer skrev:Hvis man skal tale ulemper på tv skærme,
så har flere tråde antyder hvor svagt Sony står bag opbygning af paneler og hvor meget de lider under en sommer og hvor mange tordenfluer som gemmer sig der.
OLED panelet lider ikke af dette, så gem Sony skærmen væk om sommeren når der er cykling og fodbold, for når det er det forkert vejr og du åbner et vindue, så er du sgu på skideren.
.
Jeg har egentlig besluttet at bestille Sony KD55XF9005 i dag, men nu bliver jeg da usikker, når jeg læser det, du skriver om tordenfluer !

Er skærmen på dette TV så dårligt lavet, at tordenfluer kan komme ind og lave ravage ?

Hvis dette skulle ske, dækker garantien så for reparation ?
#293166
Det er nok ikke så galt som det lyder og problemet nok også sjælden, præcis som burn-in synes at være det men der råbes højt når det sker :) Ingen kan lide fejl på deres skærme, nogle kommer bare ikke herind og fortæller om det.
Fandt kun 2 Sony skærme med tordenfluer, der blev så også talt om bygningsfejl i Sony skærme der.
viewtopic.php?f=2&t=47535
viewtopic.php?f=2&t=41778

Kan ikke huske om nogen skrev det er LCD paneler generelt, og ikke Sony specifikt, de er bare udsat mest i disse tråde. Der er andre tråde hvor Samsung er ramt. Måske skal du se på LG :)
#293171
Luk vinduer og døre når der er de små sa.... er i luften - problem solved. :)

Vores vinduer og døre er få dage om året sorte af de små fluer. De dage lukker vi bare vinduer og døre - det er jo ikke kun TV skærmene, de trænger ind i!
Vi har kun haft få problemer af den slags - og de kan altså kun ses når man står HELT henne ved skærmen.