Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#292901
@ Millemis
Kender jeg fruen ret - ender det nok før eller siden med et LG tv, hvor skærmen
ruller op/og ned. LG's tv 2019 versioner, skulle blive lanceret i andet kvartal.
Glæd dig :p . Jeg slipper dog ikke mit BeoVision-7, før det brænder ud / dør.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293063
Flatpanels.dk. LG lancerer i år 4K OLED med HDMI 2.1, første 8K OLED og første
sammenrullelige TV. Her er vores indledende indtryk efter at have tilbragt noget tid
i selskab med skærmene samt teknisk information om HDMI 2.1 funktioner mm. -
Læs mere her.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293165
7.1 surround dekoderen i mit BeoVision 7 hånterer stadig 5.1 surround lyd fra Netflix film rigtigt godt. Når LG i 2019 tv vælger emuleret (efterlignet) 4.2 surround kanaler. Hvordan mener i så lyden fra en Netflix film vil blive formidlet, i forhold til 5.1 surround fra BV 7 / BV Avant. ? .
#293167
Hvad tænker du på? Lyden sendes jo ud af en alt for lille højttaler, så om det er 4.2, 7.1 eller 2.0 er for så vidt fuldstændigt ligegyldigt. Det lyder som en dåse uanset hvad. Hvis du tænker på R-modellen, så har den en større soundbar, men i min erfaring, så er selv de mere potente Atmos-soundbars ikke opgaven moden - og da slet ikke målt ift. et dedikeret surroundsetup.

5.1 lyd fra et "rigtigt" surroundsetup slår 4.2, 7.2.1 mv. fra én soundbar på selv en dårlig dag.

Men skal vi ikke skrue lidt ned for de her "emuleret", "mono" mv. Det er dine fortolkninger af hvordan lyden er. Hvis TV'et har diskrete kanaler til stereo, 4.2 lyd, 7.2.1 lyd mv. så kan du da ikke påstå, at det er emuleret.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293177
Peter Pan skrev:7.1 surround dekoderen i mit BeoVision 7 håndterer stadig 5.1 surround lyd fra Netflix film rigtigt godt. Når LG i 2019 tv leveres 4.2 surround kanaler. Hvordan mener i så lyden fra en Netflix film vil blive formidlet, af div. soundbars, i forhold til 5.1 surround fra BV 7 / BV Avant. (Redigeret.)
Torben Rasmussen skrev:Lyden sendes jo ud af en alt for lille højttaler, så om det er 4.2, 7.1 eller 2.0 er for så vidt fuldstændigt ligegyldigt. Det lyder som en dåse uanset hvad. Hvis du tænker på R-modellen, så har den en større soundbar, men i min erfaring, så er selv de mere potente Atmos-soundbars ikke opgaven moden - og da slet ikke målt ift. et dedikeret surroundsetup. 5.1 lyd fra et "rigtigt" surroundsetup slår 4.2, 7.2.1 mv. fra én soundbar på selv en dårlig dag.
Så uden køb af en Receiver med pre-out/ HDMI 2.1./ eARC, til et LG 4K OLED C9 tv, og det 5.1 højttaler setup jeg er vandt til, vil det være et surround sound tilbage skridt.
Af Viggo Helbo
#293180
Peter Pan skrev:

Så uden køb af en Receiver med pre-out/ HDMI 2.1./ eARC, til et LG 4K OLED C9 tv, og det 5.1 højttaler setup jeg er vandt til, vil det være et surround sound tilbage skridt.

Vælger jeg ovennævnte setup og tilslutte et AppleTv 4 k via HDMI, så kan jeg se tv via Stofas App. Der skal et HDMI kabel mellem TV og Receiver, men er der behov for at fremføre internetkabel til AppleTv, Receiver og Tv, når Tv og Reciever har HDMI 2,1 / eARC? Eller er det nok med eet internetkabel?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293191
Hej Viggo Helbo

Uden at forsværve noget, heller ikke om jeg har forstået dit indlæg. Med fuld eARC integration mellem TV og Receiver er det mit bud at med ét HDMI kabel imellem, kan internetkabel lige så godt være tilsluttet på Receiver, som på tv'et. Men vel også være trådløst. Hvis Stofas App arbejder sammen med AppleTv 4 k, skulle du vel også kunne se dette på tv'et. Jeg har før været inde på om AppleTv 4 k så skulle have eARC integration, var svaret nej.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 326