Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293040
Hej. Er totalt noob i forhold til kompatibilitet for TV og Blutooth høretelefoner, da jeg normalt "afskyer" den slags i forhold til hvor meget jeg omvendt elsker mine sennheiser HD800 og AKG K701 høretelefoner på dedikeret hovedtelefonsforstærker. Men nu er tilfældet at vi har fået et ekstra lille komfort-setup i sovæværelset med hhv et Sony Bravia KD-65AF8 og et billig Pioneer VSX-325 baseret surround setup. Jeg ved at i hvertfald Pioneer VSX-325 har blutooth funktion, men om det kun er til input eller også høretelefoner aner jeg intet om - TV'et er jeg også i tvivl om i den forbindelse (i specifikationene på nettet står der blot at også TV'et burde have Blutooth fra Januar 2019 efter firmware update) - men måske andre ved hvilke funktioner det dermed understøtter?

Men idet kæresten elsker at se TV i sengen - også når jeg skal sove ifht arbejde mv. (Ja, jeg er gode venner med både hende og min søvnmaske - men hvad gør man ikke for kærligheden) og Jeg desværre lige har trådt de ca 15 år gamle og kablede og helt lukkede Sony høretelefoner vi før brugte i soveværelset i stykker, så tænker vi at anskaffe os et par trådløse blutooth høretelefoner til formålet, da det ville være nemmere i denne setting end et kabel i vejen til at snuble over og få i klemmer under elevationssengen mv lednings-bøvl i den givne setting.

Mine spørgsmål er derfor disse:

- Vil man kunne bruge Blutooth høretelefoner til enten Sony Bravia KD-65AF8 eller Pioneer VSX-325 og vil ibrugtagningen af dem automatisk slå lyden via TV højtalere eller surround reciever fra lige som når man tilslutter et kablet sæt?

- Hvilke lukkede høretelefoner ville i så fald kunne anbefales til formålet. Hovedvægten lægges i denne forbindelse på at de dækker hele øret/er meget komfortable og som lukket høretelefon ikke afgiver lyd til rummet. Lyden ved jeg godt ikke kan blive i top med trådløse enheder, men de må naturligvis også gerne lyde rimelige. Burde det ikke kunne lade sig gøre til 1000-2000 kr og om muligt gerne mindre end dette? Begrundede anbefalinger modtages med kyshånd.
Senest rettet af TBC 12. feb 2019, 20:39, rettet i alt 1 gang.
#293041
Ja, det fungerer fint med BT høretelefoner og AF8. Der er meget forskel på høretelefoner men når der blot er tale om TV lytning så behøver du efter min mening ikke at investere i et par med ANC. Et par Steelseries Arctis 7 ville gøre det fremragende. Disse er godt nok gaming headsets men netop pga. det, er der stort set ingen lydforsinkelser og de lyder altså godt. Men som sagt så findes der mange forskellige så prøve evt. at finde nogle anmeldelser ellers er jeg sikker andre kan komme med alternative anbefalinger.
#293042
Tak for bekræftigelse af at Blutooth høretelefoner virker med AF8 - Jeg formoder også at høttalerlyden afbrydes under brug af BluTooth høretelefonerne = ?

Nej, det er ingen grund til ANC, da der netop skal være HELT stille i soveværelset under brug. Til gengæld skal de være meget komfortable, dække hele øret (altså helt uden tryk på øret) samt lukkede så de ikke afgiver lyd til rummet og den sovende part ved siden af - Passer det mht Steelseries Arctis 7?

Andre anbefalinger ihht de angivne præferencer har bestemt også interesse
#293043
Hov, det var forresten ikke arctis 7 men arctis Pro jeg prøvede med. De er så i en lidt højere prisklasse men lyder ret ens. Og jo lyden afbrydes når lyden sendes over bluetooth men har dog aldrig prøvet det sammen med en forstærker i kæden. Det formoder jeg dog de gør.

Jeg har et samsung tv i soveværelset og bruger p.t nogle BT in-ear løbe headset når kæresten sover men har overvejet om at jeg ikke skulle investere i et par Bose QC35 II bare for forkælelsens skyld. De er måske lidt overkill men de er også super gode rejse headsets = win/win. :-)
#293055
Det bliver ikke noget problem mht forstærkeren. Den kan jo slukkes mens høretelefonerne bruges, såfremt den ikke automatisk slåes fra når man benytter høretelefoner (som jeg mener at huske at den gør når man bruger kablede høretelefoner - for volumen styrer enten indbyggede højttalere, volumen på forstærker på ARC eller høretelefoner alt efter hvad der er aktivt)

Mht QC35 II: Noget der hedde "QuietComfort" til mellemnavn, kan vel ikke være helt ramt forbi mål i denne sammenhæng, selv om jeg hellere ville have et par kablede Sennheiser HD 650/660 eller gerne 700 hvis man skal op og bruge den slags penge på høretelefoner igen - Men de er skrevet på listen over kandidater.
#293062
Takker kigger på dem...

Disse er på tilbud for tiden til under halv pris hos én forretning i forhold til prisen hos alle andre, så de nu kan fåes til blot 1000 kr på tilbud. Det virker også som et godt bud?
https://www.youtube.com/watch?v=KUfxQw1WeSQ
https://www.whathifi.com/akg/k845bt/review

Hvis man kigger på dem er det faktisk er ligefør man kunne mistænke B&O for at benyte nogle mindre 40mm AKG enheder i deres Hi9, lige som de bruger LG's OLED paneler. Lighederne i earpad design, tilslutninger og funktioner er slående ...Jeg ville ikke overraskes ;-)
#293094
Nå, brugte dagen på at fremfinde og læse troværdige reviews på Bose QC35 II, Sony 1000XM3, BeoPlay H9i, Audio-Technica ATH-M50xBT og AKG K 845bt.

Det jeg fik ud af det var at man måtte påregne at lyden var særlig "clear, crisp, detailed, open and precise across the frequency spectrum" og det var "plain to hear the impact of those large (50 mm) drive units" på AKG K 845bt, der således fremstod som dem man måtte påregne at have den bedste lyd af høretelefonerne (De øvrige havde mindre drive units op til max. 40 mm, undtaget ATH M50xBT der havde 45 mm, men sidstnævnte var så mindre purist orienterede og mere bas-orienterede). De ulemper der var forbundet med 845bt i forhold til de andre, så som manglende rejsetaske, at de er fysisk større og dermed mindre mobile hovedtelefoner, at de har fravær af aktiv noise cancelling samt en kortere batterilevetid grundet de større drivere, viste sig alle slet ikke at være issues i forhold til den setting og det brug de skal indgå i. (soveværelset ved siden af en sovende part). Da de oven i købet med et par år på bagen både var faldet i pris og tillige var på tilbud et enkelt sted til halvdelen af deres aktuelle/øvrige normalpris og til 1/3 af prisen for de øvrige nye/aktuelle hovedtelefonermodeller i markedet, endte det som sådan som en no-brainer at det skulle være de store AKG K 845bt der blev købt for blot 912 kr.

Tak for tilbagemeldingerne på nogle meget duelige og relevante forslag :-)
#293286
Jeg endte med at købte de Bose QC35II men var tæt på at nappe et sæt B&O H9i. Lyden samt byggekvaliteten er bare lige et tand bedre men synes ikke de var 700 kr. ekstra værd. Bose til gengæld er mere komfortabelt at have på. Man får heller ikke en rejsetaske med i pakken med B&O headset'et - det synes jeg er ringe når man er oppe i den prisklasse.