Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#281014
Okay, jeg ser kun netflix og viaplay, så det vil ikke gøre nogen forskel for mig at ændre den til 50hz? :)

Kører lige pt 4k hdr 60hz, men vil prøve at ændre det til det som Brixen har forslået :)
Af duskern
#292401
Var ude og bytte mit HDMI kabel pga jeg gik ud fra at det var det der var problemet, efter at den ændring til 4:2:0 stadig gav problemer i ny og næ. Det nye kabel har samme problem. Det de har solgt mig er dette: https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... kabel-1-5m

Kan se du et sted længere oppe nævner at et godt kabel har support for 18 Gbps Torben. Det de har solgt mig, som de anbefalede, har kun support for 10.2 Gbps. Der står godt nok at det er et højhastighedskabel, men det er det vel ikke rigtig så. Det lyder umiddelbart som om det er der problemet ligger.
Af duskern
#292905
Hvis man har et kabel der kører 18 Gbps, understøtter det så den højeste kvalitet fra en ATV 4k? Her tænker jeg på om jeg kan sætte min ATV 4k til at Krominans: 4:4:4 istedet for 4:2:0, som jeg kører med pt?
Af duskern
#293002
Torben Rasmussen skrev:Ja. Men du har ikke noget ud af at køre 4:4:4 fra den. Der er ikke noget materiale, som sendes i 4:4:4.
Klart nok Torben, det var jeg faktisk ikke klar over. Det var nu mest for at være sikker på at jeg havde forstået det hele korrekt. Jeg går ud fra det giver mest mening at beholde den på 4:2:0 så?

Det må simpelthen være pga. det kabel de har solgt mig i Elgiganten er noget lort som ikke er egnet til det jeg skal bruge det til.

Jeg troede ellers at jeg havde fixet det ved at få et nyt der var rundt i stedet for fladt, hvilket jeg tidligere i andre sammenhænge har oplevet problemer med, men vi oplever stadig problemet. Det er så også kun omkring et 10 Gbps kabel har jeg fundet ud af.
Af x99gump
#293022
En 4k blu ray afspiller udelukker jo heldigvis ikke brugen af streaming, og omvendt :p

Har endnu ikke et 4k tv, så den står stadig på 1080p, men her er det en blanding af Netflix/Viaplay/DR.TV/etc via Chromecast og blu ray skiver i Xbox'en. Det afhænger helt af om der skal ses en god film, der skal have fuld opmærksomhed eller om det er en serie der skal køre i baggrunden, eller det er ungerne der skal se noget tegnefilm.

EDIT: Det var godt nok et gammelt indlæg jeg fik svaret på, det så jeg først bag efter :s :s :s
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7