Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AxelBøgAndersen
#292950
Jeg har i de sidste 3 år streamet al TV via Chromecast. Nu har jeg købt et lækkert Philips OLED803 med indbygget Chromecast og Android TV. Man vænner sig hurtigt til den lille smarte fjernbetjening og jeg savner bestemt ikke at skulle have fat i telefonen for at skifte kanal.

Desværre er DRs app, som den eneste, ikke kompatibel med Android TV. Det har den effekt, st jeg stort set aldrig ser DRs programmer mere.

Jeg har gentagne gange henvendt mig til DR med problematikken, men de fastholder, at understøttelse af Android TV ikke er på deres roadmap og man skal bruge Chromecast. Dette upåagtet, at Apple TV er understøttet.

Var det ikke muligt at man fra Flatpanels side, med deres kundegrundlag, forsøgte at få DR i tale, så Android TV kunne komme på deres roadmap?

Det er trods alt en forholdsvis lille opgave at tilpasse den eksisterende app til Android platformen, så den også virker på Android TV.
Brugeravatar
Af TBC
#292983
På den ene side, så kan man godt forstå at DR ikke gider lægge kræfterne i udviklingen af en rugulær Android TV app, da der jo ellerede er HBBTV adgang til DRTV og enhver med et Android TV, bare kan tune en DR kanal og trykke den røde knap på fjernbetjeningen for at få DRTV frem - Det er vel sådan ca 98-99% af brugerne der trods alt har f.eks. et DR1 signal til deres TV og så svarer HBBTV jo til at have en fuldblods app, bare med bedre live-tv/flow-tv kvalitet via DVB signalet.

På den anden side kan det tilsvarende undre at DR, nu de har cross-platform reach via HBBTV, så i det mindste ikke bare laver en HBBTV DRTV "app" i Google app store, der blot er et link til til HBBTV lige som Sony f.eks. har gjort det i deres Android-TV udrustede Smart-TV. Det ville sku ikke koste meget i udvikling at lave sådan et downloadable HBBTV link og vidste man hvordan kunne man sikkert ligefrem gøre det selv. Og Vupti, så ville dem der ikke er i stand til at tune et DR signal (om det så bare er med en stump ledning i antennestikket til DVB-t signalet, idet det kan modtages så let af mange) lige som dem der f.eks. bruger en Android TV boks ala Shield eller MiBox eller anden boks uden tuner i det mindste have HBBTV adgangen stående fremme i deres Android-TV menu.

Tilføjelse: Jeg formoder (men nu nævner jeg det alligevel, bare for en sikkerheds skyld) at trådstarter er klar over at der findes et KODI add-on til DRTV, så man kan få DRTV den vej (inkl live TV), selv om den ikke lever op til HBBTV appens GUI/design, så slår den en regulær Android TV app på video, da man kan få den til at fremvise med 50 Hz, hvor smart-tv platformens apps normalt vil være låst til smart-tv platformens default 60 Hz
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#293058
Vi talte senest med folkene fra DRTV i forbindelse med artiklen om 1080p og hævet bitrate. DR vil ikke bekræfte, hvorvidt de arbejder på en app til Android TV, men de lød nu ikke afvisende overfor det.

De arbejder på en større overhaling af hele DRTV-tjenesten og i den forbindelse tror jeg, at vi kommer til at se en del nyheder.
Af BoKjærJensen
#300168
Også jeg undrer mig over at DR har udeladt at tilbyde deres DR TV app i en Google TV kompatibel udgave...
Rigtigt nok fremhæver de andre artikler mange andre måder at få signal på.. de fleste med flow-tv som reference.
I dag (2019) streames indhold mere og mere.
DERFOR er det vigtigt at have en app fra DR.
Det kunne give brugeren en mere nuanceret og naturlig måde at få adgang til både flow-tv såvel som gemt indhold. Se hvad du vil NÅR du vil.
O_O
Af AxelBøgAndersen
#302904
Det er ganske enkelt uartigt, at DRs nye univers ikke har noget til Android TV, når Apple TV har fået en opgradering.

En helt ny platform, hvor man fokuserer ensidigt på en producent af topsætbokse, fremfor på et at de hurtigst voksende TV OS systemer er ganske enkelt ufatteligt. Og så for skatteydernes penge!

Måske kan de store elektronik producenter og distributører prøve at forklare DR, at man ikke kan komme udenom Android TV i dag.

https://www.inputmag.dk/det-nye-drtv-sa ... ang-i-dag/
Brugeravatar
Af Jano
#309287
Efteråret er gået og et helt nyt år er startet. INTET nyt at se..

Jeg har sendt e-mail til dem om det så må vi se hvad de nu siger.

Det ganske enkelt komplet urimeligt når så mange bruger Android TV i dag og flere og flere TVs smart del forældes år efter år.
Af Beckham
#309291
Nu ved jeg så ikke lige hvor mange der har Android TV i DK....men synes jeg erindrer at det her på FP har været nævnt at DR kiggede på en Android app. Selv har jeg et Sony tv hvor de jo har indkapslet HBBTV i en app. Fungerer egentlig ganske fint.
Brugeravatar
Af bbplayer
#309295
Beckham skrev: 21. jan 2020, 21:24 Selv har jeg et Sony tv hvor de jo har indkapslet HBBTV i en app. Fungerer egentlig ganske fint.
Hov , i Android 9, så er der sket lidt ændring, i 8 var det bare en Sony browser med "-hbbtv" til at starte nu ser det ud til man kan bruge Opera browser?

opera_omi --type=renderer --enable-prefer-compositing-to-lcd-text --enable-directfb-compositor --dfb-compositor-memory-limit-mb=60 --enable-threaded-compositing --use-normal-priority-for-tile-task-worker-threads --enable-deferred-image-decoding --lang=da --tvsdk-with-feature:core-gc-compact-while-marking --tvsdk-with-feature:mse-hevc --with-feature:example-feature1=0 --with-feature:example-feature2=1 --with-feature:ooif-renderer-aware=1 --with-feature:hbbtv-new-url-loading-handler=1 --with-feature:core-gc-compact-while-marking=1 --with-feature:core-gc-on-navigation=1 --with-feature:core-close-page-on-shutdown=0 --with-feature:core-storage-encryption=0 --with-feature:memory-control-report-limit-to-chromium=1 --with-feature:hbbtv-20-profile=1

Det er da værd at prøve om Opera browser har hbbtv support, så skal man bare bruge den direkte link til hbbtv på DRTV.
Brugeravatar
Af Jano
#309674
Der sker noget... men mon det er snart... kan ikke vente...

------------------------------------------------
29 . Jan 2020 08:32
Hej Jan
Tak for din mail.
Der er en app på vej til Android, der mangler kun den endelige godkendelse fra leverandøren.
Venlig hilsen
LJ
Fagkonsulent
DR Licens og Programservice
-----------------------------------------------
Brugeravatar
Af Jano
#311535
Håber det går hurtigere.... Nu kan de fokusere 100% på opgaven. Men har det med håb som med tro!

Det er både i DR regi og leverandører til det offentlige er ikke som leverandører til det private!!!

Så det skal nok tage både ekstra meget tid (det gør det allerede, intet agilt at se) og ikke mindst komme til at koste mere eller være begrænset så det kommer til at koste mere...
Af Groundhog
#311727
Rasmus Larsen skrev: 19. mar 2020, 12:12 Jeg spurgte DR til en opdatering på app'en til Android TV:

"Planen for Android TV er, at vi arbejder med at komme med en beta i indeværende halvår."

Det var coronavirus for alvor brød ud, så jeg ved ikke om det skubber tidsplanen.
Det lyder sørme godt! Beta inden 1. Juli. Forsinkelser er ikke acceptabelt. Vi andre har også hjemmearbejdsplads! :D