Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af gdane81
#292723
Hej,

Overvejer en dolby atmos soundbar, men er lidt i tvivl om det kan betale sig at investere i det.
Har i dag 5.0, 2x store front fra JPW, center er en heco, surround er 2x solid Wall speakers, alt tilsluttet denon receiver fra 2009.
Er der nogen af jer som har skiftet fra lign. setup til dolby atmos soundbar, som kan dele nogen erfaringer.
Brugeravatar
Af bbplayer
#292725
hifi anlæg erstatter ikke en soundbar, du bliver slemt skuffet.

Jeg prøvede en af de større LG soundbar, og da jeg har hifi 5.1 setup her også, så kunne jeg godt se den ikke fungerede og forholdene er så også forkerte da rum er meget stort og det kan soundbar ikke brede sig over.

Jeg erstattede den store LG med en anden lille model på tilbud (SK5) den funger i det rum den er sat i, og det er så også 20m2 :) , så ikke noget vildt og BT lyd eller fra satboks, så er det fint.
#292726
Typisk så har en soundbar heller ikke andet end selve bar'en til at give frontkanalerne, hvilket slet ikke kan hamle op med tre separate højttalere.

Og når du kommer op i de højttalere, som begynder at have noget punch, så stiger prisen også voldsomt. Ambeo ender eksempelvis på næsten 20.000 kr og det får du alligevel lidt surround-sæt for.