Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af IT-Bruger
#292477
Hvis du ønsker at handle i denne uge så burde historien om din søgen ende her: Samsung 55" UHD TV UE55NU8055 til kr. 5.555

Det kan IKKE købes online, men afhentes/bestilles i Bilka

Så vidt jeg kan se, så er det samme tv som NU8005, bare med en anden betegnelse. Elgiganten sælger det for 12.999 - samme tv i 65" koster 8.999 og 75" 12.999 (sidstenævnte priser er dog med gevaldige rabatter).

For det ikke skal være løgn, så ser det ud til, at på Samsungs' site så hedder det NU8045 :s

*EDIT* fandt lige ud af at Flatpanels på et tidspunkt skrev, at NU8005 har disse alternative modelnavne:
NU80 NU8045 NU8065 NU8085 NU8009 :)
#292492
NU8 findes i varianter, hvor man får en anden fjernbetjening. Jeg mener de har været annonceret som NU8045 eller NU8085. Denne model vil have metal-versionen af One Remote, som er lækrere end den sorte plastic-version, den normalt kommer med.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#292503
Torben Rasmussen skrev:NU8 findes i varianter, hvor man får en anden fjernbetjening. Jeg mener de har været annonceret som NU8045 eller NU8085. Denne model vil have metal-versionen af One Remote, som er lækrere end den sorte plastic-version, den normalt kommer med.
Tak for bekræftelse Torben *thumbs up*

@Rasves mon ikke det hjælper dig i dit valg? Du kiggede jo på NU7 til samme pris.....
Af jedigof
#292610
Hvordan er forholdet mellem Samsung 55" UHD TV UE55NU8055 til kr. 5.555 og den Sony de fleste af jer anbefaler?
Er sony'en mærkbart bedre på billedsiden? Og hvad med styresystem?
De 5.555 er nemlig indenfor mit budget og virker som et fornuftigt tilbud?
Af Supergris
#292629
Forskellen vil mest vise sig, ved gengivelse af kilder med "HDR", da Samsungen simpelthen ikke opfylder de krav, der stilles til et TV for at kunne opfylde de øgede krav til lys og kontrast, dog synes jeg også generelt, Sonyen har et bedre billede.
Med hensyn til styresystemet er det en smagssag, men Samsungen vil sikkert føles mere responsiv, hvor Android på Sonyen så har andre fordele...
Af Supergris
#292643
VA- mod IPS-panel og 6 tommer mere.
Begge gode bud i prisklassen, dog ville jeg personligt ikke gå under 55", da forskellen faktisk er ret markant i forhold til den mindre 49".
Du får 26 % større skærmareal for samme penge!
Af Grandahl
#292656
Nej, VA panel som sidder i Samsungen giver et bedre billede.. Ips = dårligere billede, bredere betragtningsvinkler
#292658
“Dårligere billede” er nok lidt for generelt. IPS har et dårligt sortniveau, hvilket er problematisk så snart du enten har mørke scener eller når du har brug for at sætte blus på lyset (ved eks. HDR). Farvemæssigt så kan det sagtens indstilles til at passe med referencen, og billedbehandlingsmæssigt, så er IPS heller ikke dårligere disponeret end VA.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7