Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
#292649
kwh73 skrev:Det vil jeg tro de fleste kan idag. I hvert fald også både lg og sony
Hvis der er en hurtig tilgang til en sådan funktion på mit Sony TV fra 2013 så har jeg i hvert fald ikke fundet den.

Det er bestemt ikke noget jeg ville tage for givet, nu hvor fjernbetjeninger begrænses til få knapper og funktioner, der blot er en smule ud over det sædvanlige, skal begraves i flere lag menuer.

Derfor gik mit spørgsmål på LG og Sony, underforstået nyere LG- og Sony-modeller, underforstået OLED-modeller, som diskussionen vel reelt drejer sig om.
Af Globulus
#292650
jng skrev:
Globulus skrev:...
Findes der ikke TV-apparater der giver mulighed for at slukke for billedet i de tilfælde, hvor man blot vil høre lyden? Nåjo - Samsung to the rescue (igen): https://www.samsung.com/uk/support/tv-a ... the-sound/ Hvad med LG og Sony?
Køb et apparat, der kan tåle at blive brugt.
Var den til mig? Jeg har skam ingen problemer med mit Sony LCD TV.

Forslaget var venligt ment. Hvis folk har TV2 News til at køre flere timer om dagen kunne jeg forestille mig, at de mere lytter til det mens de foretager sig andre ting end at de ligefrem sidder og ser det. Derfor kunne det være relevant med en hurtig "picture off"-funktion for OLED-ejere, som var bekymrede for IR/BI.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292651
Sonys “sluk billede” ligger i action menuen i toppen i første faneblad. Bruger den selv af og til.
Af Globulus
#292652
Torben Rasmussen skrev:Sonys “sluk billede” ligger i action menuen i toppen i første faneblad. Bruger den selv af og til.
Jeg fandt den lige på mit eget TV (Sony W905A fra 2013):

Home -> Settings -> System Settings -> Eco -> Power Saving -> Picture Off

I bedste fald kan jeg navigere frem til den med 14 tryk på fjernbetjeningen.

Godt at høre, at det er blevet bedre.
Af Basto
#292655
Ja den er guld værd den funktion (action menu)
Jeg slukket Altid skærmen når Jeg hører Netradio

Mvh Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292657
Globulus skrev:I bedste fald kan jeg navigere frem til den med 14 tryk på fjernbetjeningen.

Godt at høre, at det er blevet bedre.
Ok, det er jo ret håbløst. Det er lidt ligesom Samsungs PIP, som er super fed, men kræver at man finder hen i settings-fanen, som man skal bladre hele vejen igennem alt i deres app-menu for at nå.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292660
jng skrev:Køb et apparat, der kan tåle at blive brugt.
Kan vi holde os til konstruktive indlæg, som ikke lægger op til tilsvininger?
Brugeravatar
Af bbplayer
#292671
Torben Rasmussen skrev:
Globulus skrev:I bedste fald kan jeg navigere frem til den med 14 tryk på fjernbetjeningen.

Godt at høre, at det er blevet bedre.
Ok, det er jo ret håbløst. Det er lidt ligesom Samsungs PIP, som er super fed, men kræver at man finder hen i settings-fanen, som man skal bladre hele vejen igennem alt i deres app-menu for at nå.
På ældre Samsung skærme som den jeg har, er det quick menu -> pip, så ikke så svært der. Ved ikke hvad de kalder den menu, den er under settings knappen på remote (på 2015 tv). fandt lige billede, den hedder TOOLS -> PIP :) (non-Tizen)
Af polleflaunoe
#292728
PS!

Som omtalt har jeg netop fået mit LG OLED E6 tilbage efter en udskiftning af panelet. TV-et var blevet nulstillet af reparatøren - jeg gik derfor i gang med at kalibrere det efter FLATPANEL´s anbefalinger.

I første omgang dem for den oprindelige Version 6 - men resultatet var ikke tilfredsstillende.

Der var imidlertid i denne tråd blevet nævnt, at de paneler, der bruges ifm. udskiftninger, er af en nyere version – jeg har derfor nu til morgen prøvet at skifte frem og tilbage mellem anbefalingerne for hhv. Version 7 og Version 8.

Det er klart anbefalingerne for Version 8, der giver mig det bedste resultat.

Dette bare til orientering – har andre af jer oplevet det samme for jeres udskiftede paneler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292735
Så lyder det til, at det er et 8'er panel du har fået i, så det giver rigtig god mening, at du skal have fat i nogle andre indstillinger.

Uheldigvis, så betyder det jo også, at folk der får kalibreret deres TV vil være på spanden, hvis de får panelet ombyttet efter et års tid.
Af HrJensen1
#292805
Torben Rasmussen skrev: Uheldigvis, så betyder det jo også, at folk der får kalibreret deres TV vil være på spanden, hvis de får panelet ombyttet efter et års tid.
Næsten uanset hvad der skal laves på fjernsynet, så forsvinder indstillinger ved en reparation. Fordi enten bliver panel skiftet, så det er anderledes end det gamle - hvis man snakker reel kalibrering, og ikke bare billig-justeringerne, som de fleste butikker laver.

Bliver main board skiftet, så er indstillingerne også væk.

Bliver apparatet nulstillet af kundesupporter, så er indstillinger væk.

Men det er jo også ligemeget, når 99 ud af 100 "kalibreringer" i Danmark blot er lidt småjusteringer i billedemenuen ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292816
Hvis man “blot” får skiftet et andet stykke elektronik i TVet, så har du jo en lap med indstillingerne, så du kan genskabe hvad der blev kalibreret. Det hjælper ikke hvis panelet er skiftet.
Af HrJensen1
#292856
Mon alle gemmer den lap papir - hvis de overhovedet får en...? ;-)

Og groft sagt, så hjælper det stykke papir heller ikke meget, da panelet hele tiden ældes - så hvis det er en reel kalibrering som er blevet udført, er disse tal uddaterede allerede efter få måneder.
Af George1
#292857
Ro på ! jeg nægter at kalibrere 4 gange om året?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11