4. feb 2019, 01:27
#292479
Det var som svar på det, du skrev i et tidligere indlæg, hvor du skrev dette:
"De vejledende udsalgspriser for fladskærme er nogenlunde 400% højere end kostprisen - hvor det hele handler om den ønskede dækningsgrad - hvilket kan være sindssygt kompliceret i det store forretningsmæssig billede, hvis man er en stor butikskæde og hvor den enkelte vare hurtigt forældes.
400% "mark-up" er som minimum udgangspunktet og groft sagt "tommelfingerreglen" for al detail salg.
Ofte er procentandelen 600% eller endnu højere - alt efter antallet af den konkrete indkøbte vare, som butikken har forhandlet sig frem til at aftage.
Det vil sige, at en fladskærm som bliver solgt til 30.000 koster butikker som Elgiganten og Power maksimalt Kr. 5000,- til 6000,- i indkøb."
Elektronikbranchen kan på ingen måde sammenlignes med den øvrige detailhandel, hvilket var det, jeg prøvede at forklare.
Min viden har jeg fra medierne, samt egen erfaring, da jeg i en tidligere ansættelse havde adgang til indkøbspriserne, som de ansatte kunne købe produkterne til.
Avancerne varierede utroligt meget, alt efter hvilket mærke, der var tale om, men mere end 400 % var der aldrig tale om, i nogle tilfælde ikke mere end 30 %...
"De vejledende udsalgspriser for fladskærme er nogenlunde 400% højere end kostprisen - hvor det hele handler om den ønskede dækningsgrad - hvilket kan være sindssygt kompliceret i det store forretningsmæssig billede, hvis man er en stor butikskæde og hvor den enkelte vare hurtigt forældes.
400% "mark-up" er som minimum udgangspunktet og groft sagt "tommelfingerreglen" for al detail salg.
Ofte er procentandelen 600% eller endnu højere - alt efter antallet af den konkrete indkøbte vare, som butikken har forhandlet sig frem til at aftage.
Det vil sige, at en fladskærm som bliver solgt til 30.000 koster butikker som Elgiganten og Power maksimalt Kr. 5000,- til 6000,- i indkøb."
Elektronikbranchen kan på ingen måde sammenlignes med den øvrige detailhandel, hvilket var det, jeg prøvede at forklare.
Min viden har jeg fra medierne, samt egen erfaring, da jeg i en tidligere ansættelse havde adgang til indkøbspriserne, som de ansatte kunne købe produkterne til.
Avancerne varierede utroligt meget, alt efter hvilket mærke, der var tale om, men mere end 400 % var der aldrig tale om, i nogle tilfælde ikke mere end 30 %...