Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292457
Det handler jo på ingen måde. Om Hvem der vinder!
Men Bent hvad er Formålet med kun at jagte Oled problemer? Jeg har selv Lcd skærm og afventer stadig svar fra Elgiganten pga torden fluer.
Det ville være. En kæmpe hjælp hvis du med din store viden og netværk ku hjælpe
mig og. Andre med det problem

Mvh Michael
#292458
Jeg forstår stadigvæk ikke, at man kan være så fokuseret på, at finde “fejl” ved en given paneltype, når man selv gør brug af anden teknologi. Det kan kun imo sidestilles med heksejagt, eller forsøg på retfærdiggørelse af eget middelmådigt tv valg.
Hvis der blev lagt samme energi på at løse lcd panelets mange svagheder, og endda udstille dem, så ville det måske give mening ( set i lyset af trådstarters tv valg). Der er rigeligt at komme igang med, også på dette site.
Jeg har haft crt, high end plasma, high end lcd og ditto oled, og kan uden rysten på hænderne blot konstatere, at oled er dem alle overlegne. Findes der en fejlfri teknologi, helt sikkert ikke, men den bedste overall performer er imo oled.
#292459
bentpetersson skrev:Til Mig Selv og Turbo.
Må jeg venlig bede jer om at holder jer til emnet, der ikke er egnet til personlige angreb.
Se iøvrigt hvad TV2 idag skriver om sådanne angreb.

Vi taler grimmere til hinanden - og skylden ligger hos de få
http://nyheder.tv2.dk/2019-02-03-forske ... g-stemning
Mit indlæg holder sig rigeligt til emnet, se de to første linjer i mit indlæg.
Personligt angreb genkender jeg ikke, men hvis du ikke kan tåle modsvar på patetiske indlæg omkring oled, så skriv om lcd fejl istedet. Dem ser du jo på dagligt, og hvis en oled ejer spotter fejl på sit oled, så skal vi nok høre om det.
Jeg aner ikke om du har reelle hensigter, men lige nu virker det kun til, at man bruger hvert et sekund til at finde oled fejl.
#292463
Lad nu være. Det er klassisk Bent. Sådan her foregår det:

1: Bent mangler opmærksomhed og opretter en tråd der provokerer folk

2: folk bider på, og bliver irriterede og beder Bent komme med beviser/argumenter/andre synsvinkler

3: Bent kan ikke argumentere, og skriver derfor “hold jer venligst til emnet” da han ikke er i stand til at forsvare sig, eller ønsker nogen form for kritik

4: folk bliver endnu mere ophidsede over Bents facon

5: Bent kalder på moderatorene, og beder dem få folk til at holde mund og ikke være kritiske over for Bent

6: folk bliver ENDNU mere irriterede

7: Moderetorene er nødt til at lukke tråden

8: Bent har fået hans kick, og er rolig en periode, for at starte det samme om igen efter lidt tid

Sådan kører møllen
#292464
MigSelv skrev:... eller forsøg på retfærdiggørelse af eget middelmådigt tv valg.
Dette, udover at han bare higer efter opmærksomhed, er eneste fornuftige forklaring.
#292508
bentpetersson skrev:Hej Rasmus. Det vil være interessant, hvis du vil beskrive årsagen til problemet og hvordan det ses.
Vi kender ikke årsagen til fejlen, da vi ikke har konstateret den i vores tests. Det gjorde kollegaer heller ikke i foråret, så emnet er tilsyneladende blusset op i takt med, at folk har købt skærmene.
bentpetersson skrev:Og hvad siger LG i dag?
Vi spurgte på CES. Jeg har givet en opdatering på, hvad vi fik at vide i denne forumtråd: viewtopic.php?p=292099#p292099
bentpetersson skrev:RTINGS, Forbes og Vincent har omtalt problemet med foruroligende vendinger. Jeg mindes ikke at have set jer eller Recordere.dk skrive om det, men det kommer måske.
Vi har ikke en 2018 LG OLED til rådighed, så vi har ikke mulighed for at efterprøve det.
#292522
Tak for svaret Rasmus. Også andre mærker er ramt, har jeg læst.
Men især LG.
Her et uddrag fra avsforums

"New Vincent Teoh video om dette problem: "Fra min undersøgelse påvirker dette alle 2018 LG oleds"

Det bliver teknisk set spændende at følge. Også om det kun er regionsbestemt. For LGs vedkommende meddeler forskellige brugere, at de også har problemet. Dvs på tværs af LGs oledmodeller.
#292537
bentpetersson skrev:Tak for svaret Rasmus. Også andre mærker er ramt, har jeg læst.
Men især LG.
Her et uddrag fra avsforums

"New Vincent Teoh video om dette problem: "Fra min undersøgelse påvirker dette alle 2018 LG oleds"

Det bliver teknisk set spændende at følge. Også om det kun er regionsbestemt. For LGs vedkommende meddeler forskellige brugere, at de også har problemet. Dvs på tværs af LGs oledmodeller.
Jeg kan også melde om problemer her Bent. Mit LG B7 blinker og blokerer konstant... det er meget beklageligt. Det er dårlig OLED-teknologi
#292543
Torben Rasmussen skrev:Det er ikke et OLED-problem som sådan, men et problem med den måde man driver panelet på.
Jeg tror ikke Bent vil høre om hans egen LCD skærm også har den fejl, det var ikke målet med denne tråd, nu bliver han sgu godt nok skuffet og irriteret at hans skærm har en fejl han skal søge på. :D
#292544
Tak Torben. Er du i stand til at forklare dit svar mere teknisk? Det kan du sikkert.
Hvad foregår der reelt, og hvad kan problemet navngives som?

Og mener du ligesom LG, men modsat Vincent, at fejlen/problemet kan løses med en update, hvilket vil være det nemmeste for både brugere og det bedste for LG?
En fejl på panelet kan måske udløse økonomiske problemer eller tab hos LG.
#292545
Der er ikke nogen der deler informationer om de dybere algoritmer og styreteknikker i softwaren, men eftersom problemet også kan ses på eks Sonys modeller, så må det ligge i den del, som følger med alle panelerne, som producenterne skal interface med. Det afhænger øjensynligt også af en treshhold i panelet, da ikke alle er påvirket.

Jeg har spottet de blinkende overgange et par gange på min egen AF9, men jeg kan altså ikke hidse mig nok op til at ride med på din hadekampagne. Ligesom de mange andre lignende tråde også virker en smule ensidige i sin vinkel. Hvorfor bekymrer du dig sådan for LGs økonomi?
#292546
Du er besat af LG´s bundlinje.

Du har før været ved at lukke firmaet, da udviklingen af OLED skærme og udvidelse af produktionskapacitet, tyngede egenkapitalen. Det kaldes investeringer.

Det er simpelthen så underligt?! Er du storaktionær i Samsung, som ville være den største vinder hvis LG kommer i økonomisk uvejr....

:D :D :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8