Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292385
På LGs OLED skærme og også på andre fabrikater fortælles nu om en ny type billedproblem med blink og blokering.
LGs ingeniører arbejder på problemet.

Kender nogle af jer problemet på jeres OLED?

Se mere på
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... 908?page=2
Senest rettet af bentpetersson 6. feb 2019, 20:01, rettet i alt 3 gange.
#292389
Endnu en af de tests man skal køre for at konstatere en fejl man aldrig har set før.

Hvad er målet med at finde fejl man ikke observerer til daglig eller nogensinde har ladet sig påvirke af, nu gør artikler en opmærksom og så skal man begynde at lade sig genere? Det er da et dårlig mål for at nyde tv oplevelsen, måske mere et mål for nogen mennesker at miskreditere OLED som kvalitet, end andet for de fleste som slet ikke kommer i nærheden af denne test og det problem de aldrig har set før.
#292390
Ja. Det er vel individuelt om folk har lyst til at teste deres TV for fejl. Men på et flatpanels forum findes der sikkert interesse i at oplyse om, at problemet kan opstå, og hvis man får det, at man også ved, hvad det er.

Vincent mener efter sin undersøgelse, at problemet findes på alle LG OLED fra 2018. Dette skrives under videoen fra Vincent på mit første link.
Ikke at oplyse om problemet er naivt, idet flere og flere oplever det. Jævnfør debatten på samme nævnte link.
Forstår jeg ret, mener Vincent, at det er et hardwareproblem, men LGs ingeniører vil have 3 måneder til at komme med nærmere.
https://youtu.be/KjObx--Oq8g
#292426
Jeg ved ikke hvad der er galt med Bent - om det er fordi Bent ikke har råd til et OLED eller hvad det er. Bent er bare generelt imod OLED (sådan opfatter jeg alle Bents negative indlæg/tråde ang. OLED).

Jeg kender ikke til problemet og jeg har ikke tænkt mig at fremprovokerer nogen fejl overhoved, det ville være hul i hoved at gøre, imo.
#292436
Lg har jo bekendtgjort, at en firmwarerettelse er på vej. Denne "fejl" har for Lg's vedkommende eksisteret længe.
Omkring trådstarters konstante oled heksejagt, bringer tankerne hen på, om han er aflønnet af en stor konkurrent, der ikke fører oled tv.
Jeg forstår heller ikke, at man som lcd tv ejer, bruger så meget tid på en paneltype man ikke ejer. I min verden er det nærmest sygeligt, og ved ikke hvad formålet er. Der er ellers masser af lcd issues han kunne adressere.
#292450
Hej Rasmus. Det vil være interessant, hvis du vil beskrive årsagen til problemet og hvordan det ses.
Med hvilke danske ord kan fejlen navngives?
Enkelte OLEDbrugere har åbenbart konstateret fejlen på nye TV ifølge udenlandske fora, men de fleste har opdaget den ved brug. Det er naturligvis ikke nødvendigt at teste, når det ses som et irriterende billedfejl, som John Archer beskriver.
LG har heldigvis anerkendt, at der er et problem og har haft flere ingeniører ude hos de ramte. Så der arbejdes på fejlfindingen og nok også på løsningen.
Mener du, at fejlen blot kan løses med en almindelig opdatering, eller kan det tænkes at det er en mere alvorlig fejl. Er det det sidstnævnte Vincent mener?
Og hvad siger LG i dag?
RTINGS, Forbes og Vincent har omtalt problemet med foruroligende vendinger. Jeg mindes ikke at have set jer eller Recordere.dk skrive om det, men det kommer måske.
#292451
Mener du, at fejlen blot kan løses med en almindelig opdatering, eller kan det tænkes at det er en mere alvorlig fejl. Er det det sidstnævnte Vincent mener?
er du da interreseret i at købe denne skærm, siden du er så interesseret
#292452
Bent, med din "brede og dybe viden", ville det være fint hvis du rådgav i nogen af de tråde hvor brugere har problemer med LCD paneler...

Der er lige i øjeblikket en der klager over underlig pixelering på sit Samsung.

Jeg mangler stadig at høre fra en bruger her på forum der har observeret fænomenet...
Kunne være jeg skulle køre et par testbilleder før det er for sent, og de har fået løst problemet.
#292454
bentpetersson skrev:Så er det en ide at du opretter en tråd om det, når det drejer sig om en anden skærmtype. Ellers spreder vi os vel for meget.
Læs nu hvad jeg skriver, tråden er her, du kommer ikke med gode råd, trods din store indsigt i panelteknologi?

Du er måske mere en, der gennem- trawler nettet efter OLED fejl end en der reelt har løsninger?

Jeg kan LOVE dig for at der er en klar vinder hvis du, side om side, kører de mest brugte test billeder, LCD vs OLED og det er IKKE LCD!!

Hvorfor lede efter huller i osten? Hvad er din dagsorden?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8