Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292239
Nå.. jeg har konstateret at jeg har fået burn in på mit lg oled c7 55..
Der er nogle menuer i et par af hjørner som kan ses ved gul skærm og rød skærm... sansyndligvis fra gaming i nogle spil på min xbox...

Kan man gøre noget for at fjerne det?

Fjernsynet er kun 1 år gammelt cirka... Købt i elgiganten.
Nogen der har erfaringer med reklamation på burn in?
Eller erstatning fra LG eller lignende..
Af hvad jeg har læst på nettet, dækker reklamation ikke burn in?

Billede

Som det kan ses på billedet, kan man ane en fastbrændt menu, en lignende er er i venstre hjørne også... :(
#292241
Nok et meget dumt spørgsmål , men hvornår og hvordan har man en hel rød eller gul skærm !!! sikkert noget gaming , tænker jeg ??
Og mon ikke du så har spillet flere timer dagligt med et spil som har et logo ?
#292251
Det er relevant i forhold til LG manual, som fraråder at man har skærmen stående på faste billeder i manual, så har man læst den, så burde man ikke sætte sig til at spille spil, som har faste billeder i flere timer. Eller også så ignorerer man det og håber den går.

Det er svært at sige, om man selv har forårsaget det eller det er producenten når de dog har informeret en i manual, dog ikke godt nok mener jeg. og hvis man ellers læste hvad de skrev.

Der er lige nævnt en anden episode med burn-in på en LG OLED skærm, hvor den blev skiftet i hjemmet, så mon ikke LG skifter den, hvis du får kontaktet dem og forklaret problemet og måske skal du ikke forklare hvor meget Xbox og hvilken type spil du er meget glad for.
#292258
tak for svar, har skrevet direkte til lg og håber de kan hjælpe.
Men i følge den manual, så kan man vel slet ikke tillade sig at se noget som har en fast ting på skærmen i længere tid af gangen.. hvordan skal man så se tv..
#292261
[quote="egemarj"]tak for svar, har skrevet direkte til lg og håber de kan hjælpe.
Men i følge den manual, så kan man vel slet ikke tillade sig at se noget som har en fast ting på skærmen i længere tid af gangen.. hvordan skal man så se tv..
[Ja ikke nemt jeg venter med OLED til jeg selv kan vælge hvor lang tid jeg ønsker at se en given kanal. 8-)
#292263
egemarj skrev:tak for svar, har skrevet direkte til lg og håber de kan hjælpe.
Men i følge den manual, så kan man vel slet ikke tillade sig at se noget som har en fast ting på skærmen i længere tid af gangen.. hvordan skal man så se tv..
præcis, derfor skal man jo argumentere hvis de IKKE vil hjælpe, hvordan deres instruks og denne fejl hænger sammen, når de ikke nævner noget om tid, type billeder, varighed og brugen af tv på daglig basis og spil.
#292269
elgiganten anbefaler direkte kontakt, så prøv det men det er normalt elgiganten som burde varetage rep af din skærm, så altså også reklamation hvis LG står på bagben, så skal du ikke sidde og blive tvær men gå direkte til elgiganten og tage den der istedet, for de får vist ikke ret, iflg. mange tråde her.
#292271
Se dette , som eksempel:
Blackspot4200 skrev:Jeg var hos en kunde i Vadum lidt udenfor Aalborg, han havde en B6 og var faldet i søvn til tekst tv hvilket gav markant burn-in.

Her kom LG ud til ham og skiftede panelet gratis og det var EFTER garantien var udløbet.

Jeg kan bekræfte at han fik isat et 2017 panel i hans B6. Ret flot af LG syntes jeg.
#292317
jeg har fået mail svar fra lg,
Som skriver det er burn in (no suprise)
her er svar
"der er noget der har brændt sig fast, også kendt som Burn-In, hvis man ikke i timevis har vist det samme indhold, og har haft anvendt sit tv normalt skulle dette gerne gå væk igen, ved atm anvende Pixel Opfrisknings funktionen"

"Hvis dette dog ikke afhjælper sitationen og hvis TV`et har været anvendt normalt, vil jeg anbefale at du ringer ind for at få bestilt service, her skal du blot oplyse telefonnummer eller sagsnummer"

"hvis tv'et har været anvendt normalt", så kan man så diskutere hvad normalt brug er :-)) mener hvertfald ikke jeg overforbruger mit tv, så jeg ringer ind og bestiller service, da pixel refresh umiddelbart ikke har hjulpet,