Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292197
Mit LG 60UF772 er lige blevet erklæret totalskadet.

Derfor skal jeg have et nyt har kigget på Sony KD-75XF8596 som står til 13k, men nu har power jo lige sat LG 75UK6500PLAAEN ned til 10k.

Derfor søger jeg input hvilket der er det bedre TV?

Jeg har en Shield så AndroidTV er ikke strengt nødvendigt.

Alle input modtaget også andre alternativer, men prisen er max 15k
#292200
Nu har jeg 75XF8596, så jeg voter for den model.

Den har lige fået Oreo (8.0) idag, og det lyder til at køre bedre nu, så det kan kun blive bedre, og kalibrering skulle også være optimeret.

Selvom der har været nogle bump undervejs er jeg generelt tilfreds i forhold til størrelse vs pris for mig. Det kan klart nok ikke slå min OLED skærm men det er stadig flot for en stor skærm, og andre som kommer forbi er misundelige selvom de dog ikke har pladsen til sådan en skærm i deres huse , det kræver virkelig et stort rum (80m2) for at den ikke føles monster stor, med sin store lidt spejlblanke sorte overflade som man ser på når den er slukket.
#292208
bbplayer skrev:Nu har jeg 75XF8596, så jeg voter for den model.

Den har lige fået Oreo (8.0) idag, og det lyder til at køre bedre nu, så det kan kun blive bedre, og kalibrering skulle også være optimeret.

Selvom der har været nogle bump undervejs er jeg generelt tilfreds i forhold til størrelse vs pris for mig. Det kan klart nok ikke slå min OLED skærm men det er stadig flot for en stor skærm, og andre som kommer forbi er misundelige selvom de dog ikke har pladsen til sådan en skærm i deres huse , det kræver virkelig et stort rum (80m2) for at den ikke føles monster stor, med sin store lidt spejlblanke sorte overflade som man ser på når den er slukket.
Tak , for input.

80m2 alligevel, det tænker jeg er lidt vel højt sat, vi sidder i dag ca 4m fra vores 60" og den er absolut ikke for stor, stuen er vel ca 50m2, men er en vinkel så vinklen hvor tv er ca 30.

Vedr. I sonyen hvordan oplever du lag ved kanalskift? Som jeg har læst en del om.


Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
#292242
Selvom begge TV har IPS paneler, hvilket er lig med gode betragtningsvinkler og dårligt sortniveau, så vinder Sony på håndteringen af bevægelser. Derudover kommer der løbende opdateringer til Android og Apps, hvilket desværre ikke er tilfældet med LGs TV. Og så har Sonyen jo indbygget Chromecast?
#292266
Hypetaxx skrev:Vedr. I sonyen hvordan oplever du lag ved kanalskift? Som jeg har læst en del om.
Det var en katastrofe med gammel firmware, og kørte man netflix og valgt en HDMIx indgang, så gik tv i selvsving, det er 99% væk nu.

Så problemet må være løst, mener jeg.
#292267
henrik.yde skrev:hvilket desværre ikke er tilfældet med LGs TV. Og så har Sonyen jo indbygget Chromecast?
Du læser for meget flatpanels, uden at kende LG og deres WebOS.

Der kommer masser af updates, dog ingen opgraderinger, altså v4 -> v5 , men revision og sikkerheds ændringer kommer der flere af, og det er løbende, og mange kender nok til OLED og deres mørke scener problemer.
Hvis der ingen updates kom, så var problemet ikke løst? Det blev løst for 6 serien og vistnok på nyere også, så lad nu være med at skriv det vrøvl, der kommer masser af opdateringer, flatpanels synes bare at manipulere lidt med ordbrugen og hvad er opgraderinger og opdateringer.
#292281
bbplayer skrev:
henrik.yde skrev:hvilket desværre ikke er tilfældet med LGs TV. Og så har Sonyen jo indbygget Chromecast?
Du læser for meget flatpanels, uden at kende LG og deres WebOS.

Der kommer masser af updates, dog ingen opgraderinger, altså v4 -> v5 , men revision og sikkerheds ændringer kommer der flere af, og det er løbende, og mange kender nok til OLED og deres mørke scener problemer.
Hvis der ingen updates kom, så var problemet ikke løst? Det blev løst for 6 serien og vistnok på nyere også, så lad nu være med at skriv det vrøvl, der kommer masser af opdateringer, flatpanels synes bare at manipulere lidt med ordbrugen og hvad er opgraderinger og opdateringer.
Nu har jeg faktisk haft et par LG TV, dog med de første generationer af webOS, og var skuffet over manglende opdateringer. Mit nuværende Philips OLED har fået en 9-10 opdateringer, først fra Android 5.1 til 7.1, og nu 8.0 Oreo, udover lidt serviceopdateringer selvfølgelig. Så helt "vrøvlet" kan det vist ikke være, selvom du selvfølgelig er i din gode ret til at være uenig med mig. Og ja, opgraderinger og opdateringer er ikke det samme, måske nok en lidt udbredt misforståelse.
#292287
Spørgsmålet er nok hvad du selv vil se af opdateringer og hvad de producenter laver, så bliver man skuffet, vigtigst er den fik de opdateringer, og min C6 får stadig opdatering så vidt jeg checkede sidst, så de er "ikke" glemt efter 2 år.

Min Sony har fået 1 opdatering siden september, hvor mange er det på 5 måneder??? Så ikke meget bedre, bare fordi den har AndroidTV, især ikke fordi det er Sony som er bag opdateringen.
Ikke at glemme , at de apps som opdateres, sker på andre platforme også på WebOS, så når Netflix får ny brugerflade, så er WebOS AndroidOS og andet da med, så det er ikke en opdatering fra producenten men dem som har app ansvar, det skal vi ikke forveksle med producenter og deres effektive/ineffektive opdaterings intervaller.
#292288
En manglende opdatering af Netflix Appen på mit LG TV var i sin tid skyld i at jeg ikke kunne bruge Netflix mere, men så havde jeg jo en undskyldning for at købe nyt TV? Jeg savner dog af og til 3D som jeg syntes at LG var rigtig gode til. Og min kammerat nåede at købe et LG OLED 3D i 4K. Slet ikke dårligt?