Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#290788
bromberg skrev:
bbplayer skrev:På min 2017 skærm, skulle man stadig ind under Generelt -> Ultra HD Deep color , for at aktivere HDR support, er det hvad du mener? Den er der vel stadig?
Det skal jeg også på mit e6, men det kunne jeg ikke på b8.
Nu blir jeg sgu i tvivl om man skal være på det input man ønsker at ændre.
Men faktum er at det var gråt og ikke til at gå ind i.
Det er der en forklaring på.

Ser de meget kabeltv/antenne, så er dette punkt gråt, og man skal derfor skifte til en HDMI indgang først, før du kan skifte på det punkt.

Har lige bekræftet det på min her, så det er gråt når man ser antenne tv, og kan ikke ændres.
Af bromberg
#290794
Så er det nok det jeg gjorde igår. Mener dog jeg kan ændre det på e6 alle steder. Men det er sagen ligegyldigt:).
Tak for hjælpen:)
Af JVC1980
#291662
Hej
Jeg var en tur i El Giganten idag for at købe et nyt og større TV. Har en 6-7 år gammel 47 tommer Panasonic hængende, så det er ved at være på tide :-) Jeg kommer ud og ser et 65 tommer Phillips OLED 873 til 15.000 kr og var egentlig klar til at købe det, da jeg så lige forhøre mig lidt hos ekspedienten. Han fraråder mig så på det kraftigste at investere i en Oled som følge af Burn in og retention. I stedet siger han, at LG SK8500 65 tommer vil være et væsentligt bedre valg og at gengiver sort rigtig godt af et LCD tv osv. (prisen ligeledes 15.000 kr). Jeg ender med at købe tv'et på trods af 3 ugers leveringstid. Jeg håbede så lidt, at der var lavet en god test af denne LG skærm herinde på Flat Panels, så jeg kunne blive bekræftet i valget :) Det ser så desværre ikke ud til at være tilfældet. Nogle erfaringer ? andre anbefalinger til prisen ? Mvh Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291691
LG har været sløve til at sende os deres LCD-skærme, hvilket man kunne tolke som om det var bevidst. Deres LCD performer ret skidt når det kommer til sortniveau og sælgers udsagn er direkte forkert. Deres LCD har den dårligste sortgengivelse blandt LCD-modellerne på markedet, og sælger fortalte dig ikke, at den model han solgte dig, også var den der sikrede ham den højeste kommission. Jeg havde afbestilt skærmen.

Der er utallige tråde i forum angående risikoen for burn-in, og flere af dem er mindre end 2 dage gamle. Søg lidt.
Af JVC1980
#291706
Hej Torben
Mange tak for svar. Jeg har godt læst alle tråde omkring Burn-In. Det var mest for at få lidt feedback fra nogle som måske havde set LG skærmen i aktion. Iflg. sælgeren så var netop denne udgave bygget anderledes op med noget Nano teknologi og derfor en væsentligt forbedret LCD skærm, men igen som du siger, så ved man jo ikke hvad han har af tanker. Burn In virker til at dele vandene lidt og her tror jeg, at jeg har bestemt mig for, at det ikke er værd at løbe risikoen, men istedet finde bedst mulige LCD.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291723
Uanset hvad, så tager sælgeren fejl mht. sortniveauet. LG's LCD-paneler (IPS-typen) har ubetinget det dårligste sortniveau og det gælder også for deres "nanocell"-modeller. Under "normale" omstændigheder, så kan man leve med IPS, men hvis du har tænkt dig at se HDR-indhold, så tror jeg du vil blive ked af det dårlige sortniveau, for når du skruer op for lysstyrken, så følger sortniveauet med.
Af Xsimonsen
#291733
JVC1980 skrev:Hej Torben
Mange tak for svar. Jeg har godt læst alle tråde omkring Burn-In. Det var mest for at få lidt feedback fra nogle som måske havde set LG skærmen i aktion. Iflg. sælgeren så var netop denne udgave bygget anderledes op med noget Nano teknologi og derfor en væsentligt forbedret LCD skærm, men igen som du siger, så ved man jo ikke hvad han har af tanker. Burn In virker til at dele vandene lidt og her tror jeg, at jeg har bestemt mig for, at det ikke er værd at løbe risikoen, men istedet finde bedst mulige LCD.
Jeg købte et LG C8 tilbage i start november, og mit tv bliver brugt minimum 5 timer om dagen. Nogle dage spiller jeg ps4 pro i 12 timer med fastlagte ting på skærmen, og har ikke en snært af burn in/retention...

Jeg ved virkelig ikke hvad folk laver siden de kan få burn in, men jeg fortæller altså folk det ikke er et problem, medmindre du selvfølgelig lader den stå i hovedmenuen på ps4 i 24 timer.. Hvilket ingen vel gør? :P
Af JVC1980
#291790
Tak for input xSimonsen. Jeg er begyndt og blive beroligt hvad angår burn in. Gik også lige ned i en anden El Giganten butik og her var beskeden, at ekspedienten aldrig vil købe andet en OLED og han mente heller ikke Burn in var et reelt problem. De havde et til at stå dernede med klar Burn in, men det havde også stået med den samme korte reklamefilm med et kæmpe stort logo lige i midt 24/7 i 3-4 uger, men det har jeg ikke planer om. Her sagde ekspedienten til gengæld, at det eneste han mente man lige skulle være opmærksom på var hvis man havde en meget lys stue og så meget fjernsyn om dagen. Hvad har du af erfaringer her Simonsen? Har en lejlighed hvor der er vinduer fra gulv til loft på hele sydvæggen. Det sker jo at der lige kører en enkel fodboldkamp om dagen :-) Men skal siges, at jeg kommer fra en 6-7 år gammel Panasonic LCD og den synes jeg klarer det fint. Men aner bare ikke lige hvad jeg kan forvente :-)
Af Xsimonsen
#291799
Jeg har også et stort vindue på sydvæggen, med tv'et lige op ad væggen ved siden af, har absolut ingen problemer :)
Kan nemt se skærmen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#291808
Jeg har også gulv-til-loft vindue på en side og store vinduespartier på to andre. Der er ingen problemer med at bruge OLED i oplyste miljøer. Hvordan en skærm performer i dagstimerne handler ikke kun lysstyrken, men også hvordan den håndterer reflektioner.

Som eksempel klarer OLED'en, som vi herhjemme pt. har i stuen, det langt bedre end det Sharp LCD-tv, som vi havde før. Det er på trods af, at Sharp'en på papiret har markant højere fuldskærmslysstyrke.

Og derudover vil jeg melde mig i koret. At du er blevet foreslået et LG LCD-tv fremfor et OLED er ikke en anbefaling. Det er et salg. Det er en skærm, som er adskillige billedklasser under den model, som du indledningsvis kiggede på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292104
Så vidt vi kan forstå så er det faktisk et issue i controlleren til panelet, som følger med uanset hvem der bruger et LG panel, så andre producenter vil have samme problem.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9