Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af horsens-2019
#292017
Jeg vil bare høre om andre som har købt Eclipse oplever samme knirker på bagbeklædningen og ja det er plastic som knirker. Har snakket med tv forhendler hvor jeg købte tv men han er bare så arrogant og vil ikke høre hvad jeg vil sige. Han siger at jeg må leve med det. Hvis han har fortalt mig det i starten så vil jeg ikke bruge 90.000 kr på dette tv.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292026
Hej horsens-2019

Jeg havde for år tilbage aldrig drømt om at jeg en dag skulle advare B&O intresserede
købere. Men som det er gået de senere år er Bang & Olufsen blevet svære at danse
med, når der er tale om reklamationer. Når du har modtaget det svar du beskriver, fra
din forhandler, er det nok fordi din forhandler vil stå tilbage med regningen, hvis fejlen
overhoved er mulig at udbedre. Det er uretfærdig for dig, men muligvis årsag til det svar
du har fået.

Nu skal de sidste Eclipse C7 versioner bare sælges, så er det formentlig slut med Beo-
Vision (LG tv) via B&O. Har din forhandler en lille omsætning, gør det jo heller ikke din
sag nemmere for ham. Mit råd - Lyt dig frem, og placere tyggegummi der hvor du mener
det knirker, og spørg dig selv, hvorfor mon dit Eclipse bliver så varmt.
Af horsens-2019
#292032
Hej Peter
Jeg vil sige at man får bedere service og forståelse i elgiganten end i B&O Horsens. Han er bare så arrogant og er fuldstændig ligeglad med det hele. Om han har lille eller større omsætning det er ikke mit problem. Han skal bare høre på sine kunder og prøve hjælpe og ikke være ligeglad. Han får hvert fald ikke mine anbefalinger.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292040
@ horsens-2019. I må virkeligt have gået fejl af hinanden. O-O

Bang & Olufsen Horsens
"Vores evne til at leve sig ind i kundens behov, vise nærvær og yde en ærlig
rådgivning, er vores målestok for succes" udtaler indehaver Vagn Christensen.
Af horsens-2019
#292041
Peter jeg var hos ham i lørdags for at fortælle ham hvad jeg synes om beolab 18 som han lånte mig. Det var mening jeg ville bytte med beolab 8000 og så da jeg fortalte ham om knirker igen gik det hele galt. Han siger at jeg må leve med det efter vi havde ombyttet første gang. Jeg har sagt til ham at han skal finde løsning så hurtigt som muligt. Og tror mig han var fuldstændig ligeglad. Jeg vil aldrig have B&O igen. Det var mine hårdte optjente 90.000 kr.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292044
@ horsens-2019.
Jeg må desvære så konklodere, når du har modtaget to nye Eclipse der knirker,
må der rundt om i verden være mange der har lært at leve med at Eclipse knirker,
og at Bang & Olufsen idag er lige glade med utilfredse kunder.

Billede
Til orientering: Februar-2018

57.159 Kr. Det er prisen kun for Sound Center til 55" med frontstof og gulvstand
med motor, i 2018.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BeoVision Eclipse 55" inkl. BeoRemote One BT, Type 7021 Sound Center for 55"
frontstof 62.995 Kr.+ Gulvstand med motor -Type 4575. - 11.295 Kr. = 74.290 Kr.

Minus Type 1719. - BeoRemote One BT Netflix/Amazon - 2.095,-

= 72.195. Kr. Minus LG 55" * Pris 14.999 Kr. = 57.159. Kr. for Sound Center til
55" med frontstof .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
( Power dk.) LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55C7V = * Pris 14.999 Kr.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Billede
Af Viggo Helbo
#292076
Hej Peter.

Din priskalkulation på en måske kommende B&O Sound Center bliver en dyr sag - håber ikke at B&O bruger den til deres prisfastsættelse. Med den pris står jeg ikke i kø for at købe det første S. C.til mit kommende LG55"C9. Lyder et prisniveau på kr. 20.000 - 30.000 ikke mere "sælgelig"?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292078
Ja Viggo, der er en ret høj prisseddel at tage højde for. Her pr. Juni 2018.

Billede
PS. Viggo Helbo. Fik du monteret dit LG tv på BeoVision 10-46 gulvstand. ?
Senest rettet af Peter Pan 28. jan 2019, 19:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292082
BeoVision 7 - 40 Full HD, Mk III fladskærm. Pris i 2009.

Billede
Prisen var også høj dengang, men mit tv holder da endnu, og uden fejl.
__________________________________________________________

Men der jo måder hvor det kan gøres noget billigere.

Billede
Billede
Senest rettet af Peter Pan 28. jan 2019, 20:00, rettet i alt 2 gange.
Af Viggo Helbo
#292086
Jeg har stadig mit Beovision 10-46 (med defekt panel) tilsluttet 2xBL 8000, 2xBL 6000 og 1x BL2 stående i stuen og bruger det som musikanlæg - jeg har et Sony 40" Tv andetsteds i hjemmet hvor vi ser TV. Jeg er afventende med køb af nyt, idet jeg gerne vil se de første test af LG55"C9, hører gerne mere om de nye optimeringer så som HDMI 2,1, eArc m.m. Håber der kommer det helt rigtige her i 2019 så det er muligt at få surround sound med et non B&O TV og mine gode og "trofaste" højtalere.
#292088
Du slipper nok ikke for lidt ekstraudstyr, hvis du vil bruge dine aldrende højttalere. Peter har adskillige tegninger af hvordan du sætter det samme, hvis du kan leve med en surroundforstærker, men hvis du har sat næsen op efter WISA surround, så skal der en del transmittere til. Og de er dyre! LG får ikke mulighed for at tilslutte B&O via kabel.
Af Viggo Helbo
#292092
Nu når Eclipce udgår tror og håber jeg jo på at B&O kommer med en en SOUNDBAR / SOUND CENTER til fornuftige penge, så jeg kan bruge mine “aldrende højtalere” som helt bestemt vil dække mine behov.
Brugeravatar
Af Millemis
#292094
Viggo Helbo skrev:Hej Peter.

Din priskalkulation på en måske kommende B&O Sound Center bliver en dyr sag - håber ikke at B&O bruger den til deres prisfastsættelse. Med den pris står jeg ikke i kø for at købe det første S. C.til mit kommende LG55"C9. Lyder et prisniveau på kr. 20.000 - 30.000 ikke mere "sælgelig"?
Der er ingen grund til at jamre, når man tænker på, at højtaleren (og det var blot en højtaler) til de gamle BV7 for ti år siden kostede mere end 25.000 kr.
Set den måde, er det jo spotbilligt at kunne få et Sound Center til 20. - 30.000 kr i 2019 (hvis det altså kommer solo).
Problemet er nok snarere at en del folk ikke vil betale, det B&O må forlange for deres indsats.

Nu om dage er god lyd dyrere end godt billede!
God lyd holder prisen og er måske endda blevet dyrere, mens godt billede (pga masseproduktion fra relativt få producenter) er blevet en del billigere.

MM
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 326