Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291907
Nu er jeg blevet lidt nysgerrig. Jeg har et LG B7, uden skyggen af burn-in, og jeg frygter det heller ikke med mit forbrug. Men jeg har da fulgt med i nogle tråde af ren nysgerrighed, og kan se at der er folk der har problemer med bl.a Kanal 5 og TV2 News, og det lader til at flere også får panelet udskiftet af LG så... som jeg læser det?

Nu er min undren/spørgsmål så.... hvad dækker de helt præcist? For hvis de dækker den slags burn-in, så kan alle jo i princippet inden deres tv er 2 år, kører en massiv gang News, og så indkassere et nyt tv... kan det virkeligt passe?
Brugeravatar
Af Vailant
#292002
Interessant spørgsmål som jeg også har stillet mig selv. O-O
Brugeravatar
Af bbplayer
#292004
LG har denne info i deres B6 manual

Displaying a still image for a prolonged period of time may cause an image sticking.
Avoid displaying a fixed image on the TV screen for a extended length of time.


Hvad man så vurderer ud fra det, har intet med garanti eller defekt at gøre, da det jo kan argumenteres hvordan tv er brugt.
Dog har LG ikke gjort noget ud af og forklare brugeren det, så der må de tabe i enhver sag om burn-in, og reklamationsretten skal dække, for fejlen har været i panelet fra dag 1.
Det kan LG heller ikke komme ud om, når de ikke skriver det klart og tydeligt nok til folk.
Brugeravatar
Af bbplayer
#292010
Nu prøvede jeg for sjov nogle tests på min C6 i soveværelse, og jo, på rød baggrund, så er kanal5 logo der også selvom den kanal dårligt har været i brug, så har den jo været set et par gange og andre kanaler..
Skærmen står ikke standby, så det kan være årsagen, der slukkes for alt når der slukkes på 1 kontakt.

Jeg har sat den igang med panel rens men det er nok for sent nu, hvor jeg har haft den kørende derinde i længere tid uden at den har haft chance for rens. Det må jeg erfare.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#292019
Jeg var hos en kunde i Vadum lidt udenfor Aalborg, han havde en B6 og var faldet i søvn til tekst tv hvilket gav markant burn-in.

Her kom LG ud til ham og skiftede panelet gratis og det var EFTER garantien var udløbet.

Jeg kan bekræfte at han fik isat et 2017 panel i hans B6. Ret flot af LG syntes jeg.
Brugeravatar
Af bbplayer
#292024
En lille opdatering,
logo er væk, der er nogle striber i bunden, nok mere fra alle de programmer som er tekstet, da tv2 news ikke er så stort et hit men der er sikkert mange tekstet kanaler og striber er lige midt i, vist endda som en anden præsenterede på sin OLED for nogen tid tilbage, så undertekster med sort baggrund, watch out!

Jeg prøvede endnu en rens her for lidt siden, måske tager den lidt af de striber, jeg har aldrig set dem før, så jeg tror jeg vurderer dem nærmere over de næste dage.
Brugeravatar
Af bbplayer
#292028
NP!
Jeg gad ikke tage et billede, det er set før, og jeg tror nok kanal5 logo't er velkendt nok til at erkende det kan ske på den kanal, og ja, jeg slukker på kontakten, endnu en fejl herfra, jeg stopper nok ikke pga det :)

TV er da stadig super, når det bruges, og jeg så det kun fordi folk skriver om det ofte, så jeg synes stadig det er fint men det begynder da at lyde som plasma tiden, hvor skærme fik disse problemer, Navnet er skiftet men problemet er desværre det samme.

Godt er da at høre, at nogle LG supportere får sendt nogle ud og skifte skærm panal , og efter garanti, det lyder da rigtig godt. Hvorfor skal andre så sende skærmen til service for det samme? surt...
Af emil.kaminski
#298222
Mit E6 har lige fået burn ins fra you-tube baggrund. 2 måneder efter garantien er udløbet. Jeg kontaktede LG og de ville ikke hjælpe når garantien var udløbet.

Surt når man giver 17000 kr. For et tv og det ikke kan bruges efter de 2 år som garantien dækker :((
Brugeravatar
Af bbplayer
#298223
Har du kørt panelrens selv, slukker du skærm? Er YT baggrund oftest aktiv?

Er dit mønster ikke optimalt, så er det rigtigt surt at vælge en OLED skærm, hvis den kører på en bestemt kanal alt for ofte.

Kan du fange det med et billede og lægge op her?
Og evt, også af youtube som du mener er årsagen, som advarsel til andre her.
Af johnny57
#298295
Hvis vi antager at producenterne (læs LG) dække burn in på garantien, så må man formode at ens elektronik forsikring dækker(tillæg til indboforsikring). Og dermed 4 år. er der nogen som har prøvet det ?
Af OleJohnsen
#298629
Jeg har netop været igennem LG's support og min indboforsikring. Mit LG Oled B6 55" er ramt af burn-in som ødelægger billedoplevelse. Hvidt bliver grønt/blåt og gult bliver meget mørke grønt. LG dækker ikke da det er udenfor garantien (købt 2016) og elektronikforsikring (tilkøb til indbo) dækker ikke da det er burnin og ikke pixelfejl... Skærmen har været anvendt til blandet tv, netflix mv. herunder News. Jeg mistænker at det er News eller undertekster der er balladen.

Så mit råd vil (desværre) være, lad være med at købe LG OLED da teknologien fortsat ikke er moden. LG står ikke ved deres produkter efter garantiens udløb. Til en pris på 16.000 kr. er det stærkt utilfredsstillende.