Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af polleflaunoe
#291817
TÆNK skriver således om dette: Reparationer forældes normalt efter 3 år. Det vil sige, at hvis problemet med en vare kommer igen, inden 3 år efter reparationen blev udført, og det skyldes, at reparationen ikke har været god nok, har forhandleren pligt til at løse det, uden at du skal betale for det.

Var varen knap 2 år gammel, da fejlen blev forsøgt ordnet, kan du med andre ord klage over det samme problem, indtil varen er knap 5 år. Dog er det dig, der skal sandsynliggøre, at der er tale om samme fejl.
Af kwh73
#291818
Du kan nok godt forvente at de vil skrive at det er repareret på goodwill, som i at de egentlig kun gør det som en slags bonus som de ikke er forpligtet til når det kommer til burn-in. Så ved jeg ikke om man er dækket specielt ind fremadrettet med de ting du skriver, men forhåbentlig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291820
Jeg ved ikke hvornår noget går fra at være en reparation til at være en ombytning. De skifter jo hele panelet. Normalvis får man blot ny reklamationsret på udskiftede dele.
Af Axlon
#291821
kwh73 skrev:Du kan nok godt forvente at de vil skrive at det er repareret på goodwill, som i at de egentlig kun gør det som en slags bonus som de ikke er forpligtet til når det kommer til burn-in. Så ved jeg ikke om man er dækket specielt ind fremadrettet med de ting du skriver, men forhåbentlig.
Selvom de skulle have repareret det som goodwill, så er der altså stadigvæk en reklamationsret.
Sådan en sag er lige blevet afgjort af forbrugerklagenævnet:
https://www.recordere.dk/2019/01/forbru ... mod-apple/
Af polleflaunoe
#291822
Begrebet "ombytning" angiver, at man modtager et nyt TV i stedet for at få det oprindelige repareret. Det nye eksemplar ledsages af (en fornyet) 2 års reklamationsret gående på hele stadset - men da en ombytning betragtes som en reparation, vil der gælde en 3 års reklamationsret mht. den aktuelle fejl - her altså burn-in.
Af kwh73
#291823
Spørgsmålet er om de er forpligtet til/eller vil dække igen hvis det er burn-in der igen bliver problemet, da de bruger ordet goodwill på trods af at det er inde for garantiperioden når det vedrører burn-in
Af polleflaunoe
#291825
I mit tilfælde er "goodwill" ikke aktuelt. Stillet over for min detaljerede dokumentation og argumentation satte LG øjeblikkeligt en garantireparation (deres egen betegnelse) i gang. Og deres servicepartner henvendte sig til mig få minutter senere. TV-et bliver afhentet på tirsdag - jeg skød lige afhentningen lidt, så jeg kan få resten af VM i håndbold med - Heh! Jeg har i øvrigt samtidigt med klaget over, at 5 GHZ Wi-Fi delen aldrig har virket - det kan kun finde den til tider ustabile 2.4 GHz radio på min router. Jeg har tidligere snakket med dem herom, men har hidtil affundet mig med denne meget mindre fejl. Men samlet kan det måske betyde, at de vælger at ombytte det - vi får se.
Af kwh73
#291829
Jeg har lige været præcis samme tur igennem med både lg og service center gruppen. Super hurtig respons fra begge parter og ja en garantireparation. Men tror godt du også kan forvente når du får kvitteringen tilbage på udførelsen sammen med tvet, at der vil stå at panelet er udskiftet på goodwill, hvis det udelukkende er pga burn-in at de har udskiftet det. Jeg tvivler på de vil blive ved at udskifte det samme tvs panel igen og igen hvis man gentagende gange vender tilbage med nye burn-ins indenfor hvert andet eller tredje år. Det vil jo nærmest svare til uendelig burn-in garanti så længe man bare laver et nyt burn-in indenfor 2-3 års mellemrum hver gang.
Af polleflaunoe
#291838
kwh73 - tak for responsen - det var netop sådanne personligt oplevede erfaringer med problematikken, som jeg efterlyste. Vedr. gentagne udskiftninger af panelet - det forventer jeg heller ikke vil ske - men som det bl.a. fremgår af den linkede Apple-afgørelse, vil goodwill-kortet ikke kunne drages i spil - og da slet ikke, når en reparation er foretaget inden for garantiperioden. Ved en evt. ny burn-in inden for relativt kort tid vil jeg nok insistere på, at handelen skal gå tilbage - selvfølgelig med en passende afskrivning på den betalte pris. Så vidt vides, regnes der normalt med en levetid på ca. 10 år for slige privat brugte apparaturer - ved en ophævelse af handelen efter f.eks. 4 år ville jeg nok insistere på en refundering af mindst halvdelen af den betalte pris.
Af Aldin
#291848
LG vil ikke reparere mit oled B6 igen efter der har udskiftet panel i den, det har vurderet at det er normalt med den orange strej på venstre side af skærmen på hvid baggrund, jeg vil på det kraftigste fraråde folk at købe OLED.
Senest rettet af Aldin 24. jan 2019, 19:32, rettet i alt 1 gang.
Af Aldin
#291856
Jeg er ikke helt med hvad du mener..??
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#291875
Aldin skrev:Jeg er ikke helt med hvad du mener..??
Han mener skam bare, at der her på sitet er folk der kun og kun ser alle de positive sider af et OLED tv og vender det blinde øje til, når der er substantiel kritik og dokumenterede ringe oplevelser pga den lave kvalitetsgrad der fås med købet af et OLED tv.

Naturligvis findes der sikkert personlige unikke lykkehistorier, men det hjælper bare ikke dem der står med et alvorligt OLED problem...ej heller gør alskens bortforklaringer og kreative løsningsforslag.

Fejlraten på disse meget dyre OLED tv, vidner kun om en skrøbelig og et alt for ufærdigt produkt, som måske snarere burde kategoiseres som et "beta-produkt".

Forstår godt Samsung i tide hoppede af OLED-toget og satsede på QLED og på sigt investerede massivt i QD-OLED og Micro-LED.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11