Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#287157
Ja der er forskellige oplevelser, som det også var tilfældet med Plasma..

Jeg selv har et 3 1/2 år gammel LG OLED der hedder Eg910, den har hverken 4K eller HDR, men det fantastiske OLED panel fornægter sig heldigvis ikke.. Jeg har heldigvis ikke set skyggen af Burn in endnu, den har dog mig bekendt aldrig været omkring tekst tv.
Af Axlon
#287158
Havde ellers begyndt at overveje at skifte min 11 år gammel Panasonic PX70 plasma skærm ud med en OLED, men syntes godt nok der har været mange historier om defekte paneler og burnin det sidste halve år.
Det der kan bekymre mig mest, er folk der har fået skiftet deres OLED skærm/panel flere gange, fordi der også har været fejl på det udskiftet.
Og når jeg så også læser at LG's produktions yield ligger på mellem 60-85%, hvilket er ekstremt lavt for høj volume elektronikproduktion, som typisk ligger over 95%, ja så tror jeg at jeg beholder min gamle plasma endnu et år, og så håbe på at OLED kan bliver lidt mere modent.
Af Aldin
#290216
Nu har jeg ventet 2 måneder på at LG skal fine en løsning angående mit tv som det har sæt defekt panel i Elgigante fratag sig alt ansvar. Og får at vide at jeg skal vente til næste år så komme jeg til at vente i 3 måneder kan det være rigtigt..??

Hej Aldin.

Tak fordi du tog dig tid til at skrive os en anmeldelse her på Trustpilot.

Jeg er ked af at, høre at du har haft en dårlig oplevelse i forbindelse med reparation af dit fjernsyn. Det er helt korrekt, at vi samarbejder med vores producenter i forbindelse med nogle servicesager af produkter. Dette gør vi på producenternes anvisninger, samt for at sikre kvaliteten ved reklamationssager. Producenterne er trods alt eksperter i deres egne produkter.

Det er dog ærgerligt, at du har fået et fjernsyn med et defekt panel retur. Dog kan jeg forstå på LG, at de er i fuldgang med at undersøge sagen nærmere for at finde en løsning. Jeg beklager at du må vente til efter nytår. Hvis du mangler et TV i mellem tiden, kan du sagtens komme ned i et af vores varehuse for at få et lånefjernsyn.

Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har flere spørgsmål er du velkommen til at sende os en mail på [email protected]. Du ønskes en rigtig god dag!
Af peter.madsen1
#290224
Jeg har ventet i over 3 uger og har stadig intet svar fået fra LGs Tv afd... har sendt dem billeder osv af den fabrik fejl mit panel har og har sendt dem flere mails osv det kan simpelthen da ikke passe at efter 3 uger at man INTET svar har fået ?? Det drejer sig om mit LG c7 65”
Af Aldin
#290225
LG service er elendig jeg vil ringe til dem i stedet for og vil frem over fraråde folk at købe OLED der der ikke kan holde mere et par år så er tv’et færdigt..!
Af peter.madsen1
#290227
Har også haft ringet til dem 2 gange men må jo bare begynde at kime dem ned så men fandme da utroligt når man smider så mange penge for et tv.....
Af polleflaunoe
#290623
Hejsa Alle!

Jeg er et helt nyt medlem her - baseret på et ønske om at høre om I andres erfaringer med LG OLED´s og specielt et "burn-in" problem i disse - plus en evt. afhjælpning af problemet.

Efter på nettet at have fulgt introduktionen af disse TV-er gennem 1-2 år - og specielt den hurtigt faldende pris - valgte jeg i marts 2017 at gå all-in og erhverve mig et LG OLED65E6V-Z hos ELGIGANTEN - formedes den dog stadigt nette sum af 25 kilo. Som en afløsning for et da 7-8 år gammelt, men stadigt perfekt fungerende Panasonic 55" Plasma-TV (uden burn-in problemer).

Gennem de efterfølgende 20 måneder var jeg ekstremt tilfreds med og nød bare LG´ets formidable billede og den ditto indbyggede sound-bar.

MEN - for 1½ måned siden opstod der PLUDSELIG fastbrændinger af den nederste del af TV2 News billede - disse er siden da blevet voldsomt forværrede - hele fornøjelsen ifm. mit TV-kiggeri/-lytteri er dermed gået fløjten.

I første omgang forsøgte jeg gentagne gange at foretage en "rensning" som indbygget i TV-et - men uden resultat - først i december begyndte jeg at Google fænomenet - det viste sig hurtigt, at min oplevelse absolut ikke er enestående - hvad også denne tråd indikerer.

Jeg kontaktede straks derefter ELGIGANTEN og den hjemlige LG-SUPPORT - sidstnævnte bad mig kontakte LG-KUNDSERVICE i Sverige - med angivelse af et oplyst sagsnummer og vedhæftet billeder af såvel indbrændingerne som TV-ets serienummer m.v. - samt en detaljeret beskrivelse af såvel problemet som mit brug af TV-et - dette gjorde jeg 16/12/17 - 29/12/17 rykkede jeg for en kvittering for modtagelsen og/eller en respons. Til nu uden tilbagemelding - men der jo selvfølgelig været en del helligdage inkluderet.

Som beskrevet over for LG er mit TV i gennemsnit tændt 7-8 timer om dagen - med titning af 10-12 forskellige TV-programmer og streamnings-tjenester - heraf titter jeg i gennemsnit 1-1½ time den åbenbart famøse TV2 News kanal. De fleste dage noget mindre - nogle dage med diverse konflikter m.v. rundt i verden dog noget mere.

LG yder som bekendt en 2-års fabriksgaranti - noget bedre end den vanlige garanti og reklamationsret iht. den hjemlige købelov - jeg agter at holde firmaet op på denne - det kan simpelthen ikke passe, at man skal kassere et TV som mit inden, at fabriksgarantien overhovedet er udløbet. Lovprisningerne af OLED-teknologien ved dens introduktion og efterfølgende gav mig en indikation af, at et TV som mit og med min brug heraf ville kunne holde i rigtigt mange år frem.

OK - det var en lang forklaring - som dog sikkert matcher nogle af I andres.

Jeg kan af denne tråd såvel som af meldinger på diverse internationale fora forstå, at LG i nogle tilfælde omkostningsfrit har skiftet lignende skadede paneler - i andre tilfælde synes det, at de er sluppet afsted med at henholde skaderne til brugen - og ikke TV-et i sig selv. Og dermed uden garanti-dækning.

Hvad er jeres erfaring vedr. problematikken??????
Af polleflaunoe
#291773
PS! LG´s kundeservice har netop meldt tilbage - de vil foretage en reparation af mit TV - formentligt med en udskiftning af panelet. Mere herom senere.
Af kwh73
#291785
Håber for dig at du er ligeglad med 3d, for det mister du ved en paneludskiftning. Fin service at de skifter panelet,men ærgerligt/dårligt at de ikke kan skifte det med 3d panel når det nu er et tv med 3d, og de umiddelbart ikke gør opmærksom på forhånd at du vil miste 3d.
Af Turbo
#291786
kwh73 skrev:Håber for dig at du er ligeglad med 3d, for det mister du ved en paneludskiftning.
?
Af kwh73
#291787
Da de ikke producere 3d paneler længere, så udskifter de det med de nyere paneler som så skulle have bedre lys og farver, var det jeg fik at vide fra lg efter jeg fik mit tilbage hvor 3d ikke fungerede længere.
Af polleflaunoe
#291814
3d - jeg kender ingen, der ser dette - mig selv incl. - så skidt med det. Meget vigtigere er det, at burn-in fænomenet er accepteret som værende en fejl - det gør, at garantien på dette punkt iht. købeloven forlæn ges med yderligere 3 år. Så behøver jeg ikke lige med det vuns at frygte for en gentagelse.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11