Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#291718
Så har de andre ret, du skal se på den Sony XF9 model, når du ikke har 9000kr til en OLED på tilbud :)

På Android delen er Philips/Sony ens, med undtagelse af Philips så allerede har Oreo 8.0 , og Sony venter på sig, hvor længe er uvist. billede er nok bedre på den Sony, det er hvad anmeldere siger.
Af Grandahl
#291735
Hvis du ikke har de store præferencer, og det du længere oppe i tråden selv udtrykker som dit behov kunne du kikke på Samsung NU7105 til 4000kr i 55”..

Den er velegnet til spil med lav imput lag (forsinkelse), Med VA panel der giver et godt billede fremfor IPS paneler.. Tizen smart tv er det bedst integrede og hurtigste efter min mening, hurtig i menu, kanalskifte og ud af den vej..
Den går vel som årets value for Money budget tv.. Du får meget tv for pengene her..
Af Rasves
#291739
Jeg vil selvfølgelig godt have et godt tv, som jeg kan have nogle år. Men samsung deres styre system er det ikke noget med at det ikke. Og man kan ende med at nogle apps kan man ikke bruge?
Af Grandahl
#291741
Tizen opdater ikke til deres seneste opgradering for år til år.. Men synes da ikke de har nogle apps de har man ikke kan bruge? Hvilke apps er det du bruger da, eller savner?
Af Rasves
#291750
Det var bare en sælger der nævnte det.

Altså har pt. Et LG tv som er 3-4 år gammelt og der virker alle Apps fint.

Men jeg bruger netflix, TV2 play ovs, alle de klassiske.

Men jeg er blevet så forvirret, så jeg går efter det folk siger her med sony’et. Fordi det virker til at folk mener det er fint med Android og sony
Af Grandahl
#291751
Det er også et bedre tv, og har gode fordele.. Den koster dog knap 7000 og du skrev max 6000 som jeg læste det...
Af Supergris
#291761
Ud fra dit behov, som du formulerer det, vil jeg også pege på Samsung NU7105, som en stærk kandidat.
Det er et udmærket TV og en tand bedre end andre TV i prisklassen i øjeblikket.
Til 4.000 kr., kan det vel ikke gå helt galt; hvis du fortryder, kan du benytte dig af fortrydelsesretten.

At fravælge et TV pga. styresystemet, er der som regel heller ingen grund til, da der findes eksterne løsninger, der gør jobbet væsentligt bedre, og du kan stadig overholde budgettet.

En ekstern løsning kan altid tilføjes senere, hvis man ikke kan affinde sig med det system, TVét er født med...
Af Supergris
#291762
Rasves skrev:Ja håber det kommer lidt ned.
Som tidligere skrevet, skal du absolut ikke forvente, at prisen kommer yderligere ned, da jeg er ret sikker på, der ikke er særligt mange tilbage.
Hvis du prioriterer HDR, er der, som jeg og mange andre ser det, ikke nogen vej udenom lige netop denne model, hvis du ikke ønsker at betale for en topmodel eller en OLED, da prisen ((tilbudsprisen) er meget gunstig.

Ud fra dit behov, ser det dog ud som om, du kan nøjes med noget billigere, så fred være med det, men lad være med at gå og tro, det bliver billigere, da HDR-gengivelse sætter ret store krav til kontrasten og lysstyrken på skærmen, som de billigere skærme ikke kan levere!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7