Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasves
#291682
HEJ!

Jeg er lidt rundtosset ovenpå mit ræs med at kigge/købe nyt tv.

Jeg købte for et par dage siden det her:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus7363-12

Men efter jeg så at det bedre Phillips nemlig:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... pus8303-12

Valgte jeg at bytte det første jeg købte, fordi jeg så at de havde haft et super tilbud på 4444kr. det tilbud kunne de ikke lave igen, men de kun dog give et andet godt tilbud dog nogle tusinde over hidtil tilbud.

Men efter jeg har set anmeldelser er jeg nok gået lidt væk fra Phillips og over i Sony grundet indbygget chromecast og android.

Men hvad skal jeg købe hvis jeg skal bruge et sted mellem 4000 til 6000kr? jeg vil gerne have et 55t. Og har senest kigget på:
SONY 55” 4K HDR SMART-TV KD55XF9005, hvilket jeg håber lige nu kommer lidt længere ned?

Hvad tænker i? :)
Af Supergris
#291698
Du skal ikke regne med Sonyen bliver billigere, da der sikkert ikke er ret mange tilbage.

Philips kører i øvrigt også med Android, og har dermed også indbygget chromecast-funktion.

Hvis du gerne vil udnytte HDR, er Sonyen nok det mest indlysende valg.

Philips bruger oftest IPS-paneler, der ikke har kontrasten, til at opfylde kravene til HDR...

Umiddelbart ser det ud til, de gode tilbud i sidste uge er røget betragteligt op i pris, så hvis du kan vente til næste uge, ville jeg gøre det, og se om der kommer noget godt...
Senest rettet af Supergris 21. jan 2019, 21:53, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#291701
Det kommer helt an på, hvilke modeller vi snakker om, og hvilke priser de bliver solgt til.

Sony XF9005 er pengene værd og forvent ikke, det bliver billigere.

Hvis du ikke vægter HDR særligt højt, er der billigere muligheder, men efter min mening, er der i denne uge, ikke det helt store at komme efter...
Af Rasves
#291705
Tusind tak for jeres svar!

Jeg vil egentlig bare gerne have et tv der er godt til fornuftige penge. Et jeg kan se lidt fifa og se lidt fodbold på, og en sjælen film hehe :-)
Af henrik.yde
#291708
Jeps, og Sonyen skal nok holde nogle år, og tro mig, du vil sætte pris på et TV der er i stand til at vise et fornuftigt HDR billede?. Og det er de foreslåede Philips modeller desværre ikke gode til pga de kantbelyste IPS paneler.
Brugeravatar
Af bbplayer
#291711
For 12.000 , kan du få et fint OLED tv, som er bedre end Sony skærmen, så hold du udkig efter OLED tv skærme istedet, så får du noget bedre og ikke fortsætter med LCD skrærme som kun lige prøver at være med. Sony bruger AndroidTV platformen og som ejer af denne sony platform, så skal du i hvert fald nok bruge en ekstern boks, for AndroidTV er stadig bagud hvad angår smarttv.
Af henrik.yde
#291712
bbplayer skrev:For 12.000 , kan du få et fint OLED tv, som er bedre end Sony skærmen, så hold du udkig efter OLED tv skærme istedet, så får du noget bedre og ikke fortsætter med LCD skrærme som kun lige prøver at være med. Sony bruger AndroidTV platformen og som ejer af denne sony platform, så skal du i hvert fald nok bruge en ekstern boks, for AndroidTV er stadig bagud hvad angår smarttv.
Det er nok ikke aktuelt, når nu trådstarter kun ønsker at bruge 4000,-til 6000,- på nyt TV. Så hvis han lige kan finde 1000,- kr under gulvtæppet eller hovedpuden, så fåes der nok ikke bedre TV til 6999,- end XF9005 pt. :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#291713
henrik.yde skrev:
bbplayer skrev:For 12.000 , kan du få et fint OLED tv, som er bedre end Sony skærmen, så hold du udkig efter OLED tv skærme istedet, så får du noget bedre og ikke fortsætter med LCD skrærme som kun lige prøver at være med. Sony bruger AndroidTV platformen og som ejer af denne sony platform, så skal du i hvert fald nok bruge en ekstern boks, for AndroidTV er stadig bagud hvad angår smarttv.
Det er nok ikke aktuelt, når nu trådstarter kun ønsker at bruge 4000,-til 6000,- på nyt TV. Så hvis han lige kan finde 1000,- kr under gulvtæppet eller hovedpuden, så fåes der nok ikke bedre TV til 6999,- end XF9005 pt. :)
Trådstarter linkede selv til en skærm til 12.000 kr, så TS åbnede døren selv, så ikke uden argument fra min side der. Så måske skal du forklare Trådstarter dette, og spørge om hvorfor pris sætningen nu er skiftet, hvis du ikke er holdt opdateret?

Der er endda linket til den 12k skærm 2 gang i forskellige indlæg? Det blev den ikke billigere af.
Ok, den har så været billigere i fortiden :) Det er svært at se på de links og første indlæg snakker 2 philips, så hvilken til 4444,- kunne være hip som hap.
Af henrik.yde
#291714
Ja ok, har først set tråden her til aften, og dermed kun de 4-6000 kr han nævner. Men hvis han har 12000,- til et nyt TV, så er OLED selvfølgelig et oplagt valg :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7