Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bace
#291492
God pointe omkring eARC, det havde jeg ikke overvejet.

Bliver spændene at læse om jeres erfaringer når vi kommer så langt :)
Af barslund69
#291496
Hvis man feks ser Netflix kan du også kører Atmos via eARC hvis de sender i atmos.
eARC er fremtiden virkelig fedt hvis man bla går op i god lyd
Båndbredden udvides fra ca. 2-3Mb/s i ARC til 37 Mb/s i eARC. Det vil med andre ord tillade, at 7.1 surround samt tabsfri HD-lyd kan overføres
Brugeravatar
Af bbplayer
#291515
Ser da ud som de har forbedret sig, og den dobbelte cirkel i midten er væk, og synes kun der er pile tilbage, så kan man bare bruge den på andre skærme, så skal man måske ud og købe ny remote, når man nu bruger originalen til tv.
Af Gromit
#291516
Hej Torben,

- Er den nye AG9 remote backlit? Og vil man kunne købe den separat online?

- Bliver AG9 mere a la den "næsten" lodrette AF8... uden det hæslige staffeli og den markante hældning?

- Vil prisen på et AG9 65" forventes, at ligge i omegnen af Kr. 30.000,-?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291517
Den er ikke backlit. Som jeg skrev før, så har de blot flyttet de knapper som før lå i den irriterende cirkel udenom og gjort dem til små runde knapper i stedet. Der er stadig lige mange af dem.

Ja, AF9 står oprejst. Jeg husker ikke om den havde den samme 1-2 graders hældning bagud som AF8.

Jeg vil gætte på at prisen ender samme sted sol AF9, men der er intet delt omkring priser endnu.
Af Gromit
#291518
Mange tak for info.

Glæder mit til, at læse AG9 anmeldelsen, og hvorvidt den er en opgradering værdig fra AF8/AF9 - alt taget i betragtning. ;)

Ha´en god aften.
Brugeravatar
Af moose74
#294324
Gik i byen for at få enten en LG Oled eller Qled.... men endte med en Sony XF9005 super tilfreds 55” 6999kr

Så er der bare lige en tons indstillinger, nogen der kender en side med kalibrering s info man kan kopier....

Første ting der driller er min soundbar som er forbundet til ARC i tv, men jeg kan ikke skrue op eller ned med den medfølgende Remote ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af moose74
#294328
Ok tak...

Nogen der ved hvilken af de 4 hdmi der er til 4K hdr apple tv 4K

Alle stik vender enten nedad eller til siden, men det er værd at bemærke, at kun 2 af de i alt 4 HDMI-input klarer UHD HDR signaler ved fuld båndbredde, hvilket er lidt fedtet i 2018. Med en spilkonsol og en Apple TV 4K


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af moose74
#294335
Er i dag hjemvendt fra POWER med en sony 55” XF9005 lækkert tv

Har lige et hurtigt spørgsmål ang. Mit jbl soundbar som ikke vil som jeg vil via ARC.
Kan det være pga. HDMI af ældre dato og at der skal 4K højhastigheds HDMI til før jeg kan styre soundbaren med Sony Remote ?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294336
Næppe. ARC er meget ældre end 4K.

Sidder den på den rigtige port? Har du aktiveret lyd via lydsystem i menuen? Hvad er det helt konkret der ikke virker?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16