Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291528
Hej

Jeg har for ganske nylig anskaffet mig et LG B8.
Desværre oplever jeg at når jeg streamer TV2 Play fra webOS, eller DR TV fra min PS4, at billedkvaliteten bliver meget pixeleret, eller som oftest hakker så meget at jeg er nød til at afbryde. Jeg oplever det ikke, når der bliver streamet fra andre enheder (IPads og mobiler) i hjemmet, eller fra mit gamle 32” Samsung. Jeg kan måle lidt over 20 Mbit/s når jeg tester min Wifi, så jeg tænker det må have noget med TV indstilling at gøre? what to do? O-O
#291531
Hjælp os lidt ved at fortælle hvilke indstillinger du så bruger. Mig bekendt skifter PS4 ikke frekvens ved brug af DR-appen - så den vil afspille ved 60 Hz, hvor indholdet er 50 Hz. Ligeledes vil interfacet i WebOS pr default køre i 60 Hz og hvis ikke apps tvinger en anden frekvens igennem, så vil du også få afviklet TV2’s programmer (som ligeledes er skudt i 50 Hz) ved 60 Hz.
#291543
Jeg er ikke bekendt med indstillinger af Hz, men det lyder til at det kan være årsagen, det må jeg undersøge :) Derudover overvejer jeg meget snart at anskaffe mig apple 4KTV, vil jeg opleve noget af det samme her, eller er standard indstillinger 50 Hz? O-O
#291544
De danske apps kan ikke finde ud af at justere på frekvensen på ATV heller, hvilket nok beror på, at de insisterer på, at bruge deres egen afspiller til indholdet og ikke Apples. Så de fleste vil kræve, at du ændrer frekvensen på ATV (hvilket dog lader sig gøre i modsætning til apps TV'et), så den kører i 50 Hz. Hvis du primært ser danske streamingtjenester, så skal du blot fortælle ATV, at den skal køre i 50 Hz SDR og så aktivere automatisk match af indholdsfrekvens og dynamikområde. Så skifter den selv frekvens og mellem HDR/SDR når du ser iTunes, Netflix og andre (ordentlige) apps.
#291550
"Udsalg" er nok et stærkt ord. Man har før kunne spare en 100-200 kr. ved diverse udsalg, men den bliver vist aldrig decideret billig. Men du kan så nøjes med 32 GB-versionen, da man aldrig får installeret noget, som fylder pladsen ud alligevel.