Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#291371
Helt ærligt Torben, ville du bruge en ekstern højtalerløsning, hvis du havde en R-OLED (læs: var i R-kundesegmentet)?
Hvor ser du muligheden for at inkludere det tv’s egne højtalere i en LG/WiSA-løsning?
Så vidt jeg husker, skrev du på et tidspunkt, at man ikke kan mikse kablede- og WiSA-højtalere.
Det gælder nok også for den soundbar i R-modellen.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#291372
Det ser ud som om at WiSA-organisationen har opdateret deres hjemmeside for nyligt (jeg har ikke set den sådan før):
https://www.wisaassociation.org

Egentlig sjovt, at ingen af de kendte WiSA-løsninger giver mulighed for et Atmos-setup.
Så vidt mig bekendt er eneste mulighed for at mikse kablede og trådøse/WiSA højtalere et (moderne) B&O-tv.
Og de har - trods understøttelse af op til 19 kanaler - ingen Atmos-dekodning indbygget.
Men....hvad der ikke er p.t., kunne jo blive engang, måske :)

MM
#291376
Millemis skrev:Hvor ser du muligheden for at inkludere det tv’s egne højtalere i en LG/WiSA-løsning?
Der er ingen der har påstået, at du kan bruge TV'et som center. Jeg skrev, at den har samme WISA-egenskaber, som alle de andre. Mit gæt er umiddelbart, at TV'et kommer til at koste omkring de 150.000 kr. hvilket vel putter den i samme kategori som Eclipse. Ja, så kan Eclipse bruges som center, men hvis du alligevel er deroppe, så gør det sq nok ikke nogen forskel om du skal købe en center også.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291379
@ millemis
Størrelses diskussionen med konen er klaret, med det billede af LG
Signature R i vores stue, er hun er helt vild, og kan slet ikke vente et ½ år
på at kunne se DIN og de andre blomst, når skærmen er rullet ned. :)

@ Torben- Vedrørende kanalseperation er det godt at vide at lyden bliver
fordelt som f.eks af et BV tv. Det forstår jeg så de gør.

Jeg fandt et tidligere indlagt billede frem. Her ses højtaler opsætningen hvis
WiSA-højtalerne skal aktiveres. (Her er det dog ikke BeoLab der anvendes)

Billede
Det må være sådan at LG's højttaler kassen afbrydes i WiSA setup.
Rigtigt smart hvis LG kassens højttaler agere center i WiSA setup.
Men det må vi nok vente på at få klarhed over.
Brugeravatar
Af Millemis
#291389
Torben Rasmussen skrev:
Millemis skrev:Hvor ser du muligheden for at inkludere det tv’s egne højtalere i en LG/WiSA-løsning?
Der er ingen der har påstået, at du kan bruge TV'et som center. Jeg skrev, at den har samme WISA-egenskaber, som alle de andre.
Nej, men det er blot det, som Peter Pan tænker og ønsker sig - og har tegnet så mange gange at folk tror på det.

Det ville jo være mærkeligt at skulle have en WiSA-centerhøjtaler stående/liggende foran kassen med rullen, elektrononiken og tv’ets egen højtaler-løsning.

Det springende punkt er vel, om man i setup-menuen kan vælge tv’ets egen/egne højtaler/e som center sammen med de ekstra WiSA-højtalerne - hvilket så også ville kræve, at der er en DSP, der sammenføjer og tuner de interne højtalere til én centerkanal (sådan som B&O gør det).
Det er her jeg tvivler!
Er spændt på, hvad du eller andre finder ud af om det...engang.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291485
Det er vel ved at være et ½ år siden det blev meldt ud at B&O vil lancere to Sound Centre,
i to pris klasser. Men ud over et par pip fra England om at en B&O forhandler har hørt at et
kommende Sound Centre giver mulighed for individuel LG TV tilslutning, har der været dyb
tavshed. Heller ikke på CES messen, blev sløret løftet for noget i den retning. En ting er at
B&O har opgivet at lancere fjernsyn, men har de helt opgivet andet end små BeoPlay
højttaler og hovedtelefoner, i fremtiden. Det skinner vist tydeligt igennem at jeg har mistet
troen på B&O, som leverings dygtig i alternativ den dag Eclipse udgår af B&O's sortiment.
Har nogen et input der kan bringe min troen på B&O tilbage. ?

Billede
NUTID: Et BeoVision Eclipse fra 2017, der ikke i 2019 følger med den teknologiske udvikling
på AV fronten. FREMTID: LG's 2019 versioner, og så forhåbentligt noget nyt fra B&O der kan
binde Bang & Olufsens økosystem sammen med LG's 2019 versioner.
#291499
Jeg synes tavsheden omkring soundbar'en er lidt spøjs. Den forhandler jeg talte med havde set den ved selvsyn og beskrev den som et 3.x system, som skulle være klar her i starten af 2019.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291581
Billede
Surrounds for og bag og sub er WISA, kombineret med tv'ets egen højttaler som center.
Selvfølgelig. Ingen tror vel at Korianerne er dumme, nu har de jo set hvordan B&O gjorde
det, og fundet et alternativ. O_O

Hvordan LG WISA Tv's / dongle-kombinationen gør det - Læs her. Og Læs her.

Gennemse WiSA-certificerede komponenter for at begynde at opbygge din lydoplevelse.
For mere seriøs information - Skriv her.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 326