Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291167
Jeg har i den senere tid opdaget et par konstant lidt tåget grønlige striber i den nederste del af skærmen.
Striberne er der konstant uanset hvilket TV-signal.
Se vedlagte fotofil.

Jeg har mit Philips OLED TV TV indstillet på fabriksindstilling og derefter
 Dag - Til ISF-kalibrering eller
 Nat - Til ISF-kalibrering
Det er en fejl som er kommet til.
Vedhæftede filer
DSC_1376_00001.jpg
DSC_1376_00001.jpg (63.95 KiB) Vist 4774 gange
#291225
Tak til Otto W og andre, som følger med.
Jeg har også henvendt mig både skriftlig og via telefon til Philips. Jeg har vist skrevet tre gange via deres hjemmeside og hver gang lover de at komme tilbage så vidt mulig indenfor 2 arbejdsdage. De dage er forlængst overskredet. Desuden ringede jeg og fik en automatisk stemme i røret, som forberedte mig på 25 minutters ventetid. Heller ikke det førte til noget. Jeg kom aldrig igennem.
Min forhandler - en lille lokal butik, som jeg altid vælger at støtte med dens slags indkøb - vil kigge forbi en af de nærmeste dage.
Jeg håber, vi kan holde hinanden orienteret om vore forløb.
Indtil fejlen opstod, var jeg rigtig godt tilfreds med TV'et. Et væsentligt fremskridt fra min tidligere ellers gode gamle Philips Smart TV Philips 46PFL9706T/12
#291788
Jeg har i dag endelig fået svar fra Philips.
De beklager ventetid og anviser en geninstallation af
TV'et.

Det har jeg for længst forsøgt. Men for en sikkerheds skyld gjorde jeg det igen efter deres anvisning. Men uden afhjælpning af problemet.

Min lokale forhandler kommer forbi i morgen og henter TV'et og sender det til det serviceorgan/værksted, som Philips anviser til dens slags. (jeg kender ikke navnet på det sted).

Jeg har fået at vide, det vil tage cirka 14 dage. Vi får se!
#291813
Opdatering herfra :
Jeg har nu været igennem flere trin på den lange vej til reel action hos Philips kundeservice - incl. en mail med instruktioner i, hvordan man aktiverer en, angiveligt, mere dybdegående "rensningsproces". Als sammen uden nogen effekt overhovedet.
Nu er panelet "godkendt til reparation" og sagen er overgået til samarbejdspartneren "Service Center Gruppen", som i dag afhenter mit tv. Jeg tænker, at der ikke er noget at reparere, men de kan selvfølgelig udskifte panelet. Så må vi håbe, at det der har genereret fejlen, IKKE har noget med den øvrige teknik at gøre.
Jeg har i øvrigt dokumenteret hele forløbet med Philips kundeservice minutiøst, og overvejer at poste det for interesserede, når sagen en gang er afsluttet.
#291826
Basto skrev:Husk at tage nogle gode billeder af fjernsynet for og. Bagside inden afhentning , der er desværre beretninger om at de alt alt for hårde ved de ting de har i hænderne på værkstedet

Mvh Michael
Ja, god pointe
#292359
Hej jeg har lige købt et Philips 55 POS 9002.Flot billede.
Når jeg vil have undertekster på og trykker på tekst tv evt.399 kommer teksten godt nok,
men kort efter kommer der en tekst op i højre hjørne,der siger tryk på vilkårlig tast på fjernbetjeningen
ellers går tv i pause sort skærm med Philips logo,det gentager sig hvert tredie minut . ER det alle Oled tv der har det sådan?Jeg må bruge tekst til alle danske film,jeg synes at de mumler.
Jeg kan nå at returnere det.Hvad skal jeg købe i stedet. Mvh.Ranje
#292362
Supergris skrev:Husk mellemrum efter punktum og komma. Det gør det nemmere at læse... :)

Utroligt, forhandleren og Philips ikke omgående kan se, det er en åbenlys fejl på TVét, højst sandsynligt panelet...
Er det mit oprindelige indlæg, du svarer på?