Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#291053
Så er vi tilbage til om yotube sender et korrekt HDR signal, selvom TV viser HDR . Så derfor kan det godt være et forkert HDR visuelt indtryk man får.

Man kan kun bekræfte ens HDR oplevelse ved at sidestille det med en kilde som godt kan vise det samme i HDR uden at have ry for at have problemet.

Jeg har prøvet at teste HDR signalet off/on på den spiderman 4k/hdr , og det er godt nok svært at se på en billig skærm, og kan desværre ikke få pc billede så enkelt ind på oled skærmen og bekræfte det men udover ligner det dog mit HDR billede på XF modellen, når jeg sætter PC i HDR mode.
Brugeravatar
Af Pataya
#291100
bbplayer skrev:
Pataya skrev:Kan desværre ikke genkende det fra min AF8'er Thomas. Kiggede på et par timers YouTube i går, alt sammen knivskarpt.
Problemet er ikke skarphed, altså UHD/4K men at farver er forkerte på HDR afspilning, så den kører i normal 1080p/4k eller hvad det nu er. Så du har nok ret, det står knivskarpt bare ikke i HDR.
Ingen idé hvad du snakker om. Jvf trådstarter så er problemet skarphed "sd-kvalitet". Det kommer hdr/ikke hdr ikke til at rokke ved.
Af OleA
#291107
thomas.friis skrev:
Gromit skrev:@ thomas.friis
Hvad virkede? Og hvad har ændret sig siden i går?
Youtube app'ens billedekvalitet var elendig Tirsdag aften, lignede 240P eller værre.
Igår da jeg tændte lignede det en million.

Har intet gjort natten over.. medmindre TV'et har opdateret i standby over natten., hvis det er muligt?
Havde ihvertfald intet gjort selv.
I dag viste min youtube app på tv’et til 240p selvom den stod til automatisk. Måske noget af det samme er sket. Husk du kan se på youtubes info hvad der vises. Og derudover ændre det.
Af thomas.friis
#291160
OleA skrev:
thomas.friis skrev:
Gromit skrev:@ thomas.friis
Hvad virkede? Og hvad har ændret sig siden i går?
Youtube app'ens billedekvalitet var elendig Tirsdag aften, lignede 240P eller værre.
Igår da jeg tændte lignede det en million.

Har intet gjort natten over.. medmindre TV'et har opdateret i standby over natten., hvis det er muligt?
Havde ihvertfald intet gjort selv.
I dag viste min youtube app på tv’et til 240p selvom den stod til automatisk. Måske noget af det samme er sket. Husk du kan se på youtubes info hvad der vises. Og derudover ændre det.
Det skal jeg huske. Meget muligt hvad som skete. Tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#291161
Jeg kalibrerede en AF8 igår og kan bekræfte at det altså virker nu ! Startede en HDR video op fra skærmens indbyggede Youtube app.

Under Videofunktioner stod HDR til Auto og når videoen afspillede gik skærmen korrekt i HDR tilstand.