Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasTB
#291115
Hej folkens,

Jeg står og skal købe nyt TV i år. Lige nu står valget mellem LG C8 og SONY AF9. Har set mig lidt varm på AF9'en, men prisen er lidt for høj endnu.

Behovet for at købe med det samme er ikke så stort, selvom det kribler lidt i fingerne for at komme til at game på nyt TV i HDR. :D
Så mit spørgsmål er hvor lang tid går der til AF9'en får et pris nøk ned ad, og hvad kan man regne med at spare ca. i løbet af det næste års tid?

Det er gaming som har første prioritet med film og sport efterfølgende.
Af Badajoz
#291118
Jeg er i præcis den samme situation som dig! Jeg har ikke den helt store indsigt i dette, men følger gerne med på sidelinien.

Lige nu er prisforskellen mellem C8 og AF9 rimelig stor, ca. 8.000 kroner, så hvis du skulle bruge det i januar, ville det nok være en ide at gå ned og købe C8.

Godt at høre, jeg ikke er den eneste som har forelsket mig lidt i AF9'eren, og håber på den falder lidt i pris inden for de næste par måneder :)
Af Micsanhan
#291133
Husk at LG altid kun selv må bruge den sidste ny udviklede Oled skærm i egne produkter det første år, hvilket betyder, at ALLE andre udbyder (også Sony) sælger en skærm fra sidste udviklingsår.

Så C8 har den nyeste skærm.

Så er det lige det med Magic Remote hvor tastaturet betjenes ultra nemt på C8 imens Sony fortsat er håbløs bagud med deres tastatur......og ja - man bruger tastaturet jævnligt ved streaming og Youtube. Stemmestyringen er ikke altid nok.

Ps. Jeg er også på jagt efter Sony HT AF9 men er også lun på Samsung HW-K850 som i øjeblikket ligger i samme prisklasse.
Af TheSleeper
#291136
Hvis gaming har første prioritet vil jeg mene du skal gå efter LG C8, da Sony har en mere aggressiv ABL og højere input lag end LG :)

Jeg valgte LG fremfor Sony, baseret på disse to faktorere!
Af Beckham
#291146
Det er korrekt at LG har lavere input lag. Men AF9 er nu så godt med at jeg ikke tror man mærker forskellen, medmindre man er virkelig hardcore gamer..:-)
#291153
Micsanhan skrev:Husk at LG altid kun selv må bruge den sidste ny udviklede Oled skærm i egne produkter det første år, hvilket betyder, at ALLE andre udbyder (også Sony) sælger en skærm fra sidste udviklingsår.

Så C8 har den nyeste skærm.
Det er ikke korrekt. LG sælger panelerne til alle. Også den nuværende generation.
Af TheSleeper
#291157
Beckham skrev:Det er korrekt at LG har lavere input lag. Men AF9 er nu så godt med at jeg ikke tror man mærker forskellen, medmindre man er virkelig hardcore gamer..:-)
Det er helt korrekt ... tror nu heller ikke man mærker forskellen :)

Havde det ikke været for den aggressive ABL (især i gaming mode) på Sony OLED havde jeg sikkert købt en AF9 :)

Dynamic Tone Mapping på LG C8 er for mit vedkomme grunden til jeg valgte LG igen i år. Det gør en verden til forskel, når vi snakker gaming og HDR10 materiale <B
Af Beckham
#291163
Ok..fedt at det spiller med gaming på C8. Begge tv hører til i toppen af poppen. I sidste ende er det nok smag og behag hvad man vælger..:-)