Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#290831
@Peter Pan
1: alle andre omtaler den højtaler-konfiguration som 5.1 - hvorfor skulle det være anderledes?
4: mon ikke der her menes ‘tilkøbe en ir-receiver’?

MM
#290875
Så har vi fået svar ang WISA på LG2019. Der kan max opnås 5.1 lyd og den konfiguration man parrer vil TVet altid benytte, dvs har du 5.1, så vil alt konverteres til 5.1. Ikke nogen intelligent op- og nedskalering af lyde.

Man kan ikke parre WiSA med mere end 1 sender, dvs er højttalere parret til et TV, så kan de ikke parres med en Transmitter 1.

Der kræves en dongle isat TVet for at få adgang til WiSA.
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290993
Hej Torben
Jeg glæder mig til jeres test af - LG SIGNATURE OLED TV R.
Det TV kan jeg pt. godt tænke mig at eje i 55". Det er sku flot.<B
Som 'gammel' beoworlder Click here, og B&O fan. Ville jeg ønske at B&O
i det mindste ville fortsætte med at være en del af disse nye udviklinger.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291033
Det er et rigtigt godt tidspunkt LG kommer med en TV løsning hvor skærmen kan
rulle ned og blive væk, i en tid hvor AV-stuealteret ikke er in. Alternativet en projekter
som Epson i god kvalitet starter vel fra 10.000 Kr.

Billede
HC skrev:Det motoriseret 120 " lærred giver et 3 m bredt billede, som er fantastisk til
Blu- ray afspilning også faktisk til Netflix med 5.1 surround fra 2 x BL 8000 -
BL19 - BL10 som centerhøjttaler, giver virkelig god lyd i denne opsætning.
Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291080
millemis skrev:Den 20 år gamle bygning i Struer, (primært) brugt til administration, skal nu sælges.
De sidste arbejdsgivere har allerede forladt det og flyttet til de nye faciliteter i den
gamle Fabrik 4 i nærheden - kaldet Innovation Lab. Dette er blevet genopbygget og
er nu hjemme for stort set enhver B&O-aktivitet i Struer (ca. 550 personer).

Selv administrerende direktør har sit kontor (læs: skrivebord) der siden et par måneder.
Det er også her, hvor de nye lydlaboratorier i Akustisk Afdeling og BeoHome er. Da jeg
var i Struer dette efterår til generalforsamlingen, besøgte vi ikke Gården som i årene før, så jeg forventede allerede, at dette skulle komme.

MM
Læs mere her.
Billede
Historie! Har du lyst at følge vores første besøg hos Bang & Olufsen i Struer - Tryk her.
_________________________________________________

Billede
B&O's tegning 2017, fra før restaurering af Innovation Lab Factory 4 i Struer.
Senest rettet af Peter Pan 12. jan 2019, 15:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#291135
Torben Rasmussen skrev:Der er adskillige short throw RGB laser projektorer her på CES,
som eksempelvis kan vise næsten 100% af REC2020 farverummet.

Billede
Her med fastskærm hvad der ikke lige var hensigten, men virker vel også med
et motoriseret lærred, da det her handler om at det er væk, når det ikke bruges. - Læs mere her.

Billede
Her et eksempel hvor lærred samtidigt blænder af for lyset fra vinduet.
Måske et kompromi med - IKEA Smart Shades (med Alexa og Apple HomeKit! -
Læs her.
Brugeravatar
Af Millemis
#291141
Problemer/opgaven er vel at finde noget, der ser fornuftigt (læs: pænt) ud, når det ikke er i brug.
En del mænd og vel nok alle kvinder vil sætte pris på det.
Ser man på billedet ovenfor med 120”/projektor-løsningen, er det jo fint, når der er gang i den....
.....men uden ser det mildt sagt lidt mærkeligt ud.
Skal der så et fint billede/maleri til for at mildne det’? Center-højtaleren dér ville alligevel virke malplaceret.
En shorttrow projektor-løsning vil ikke være meget bedre dér.

For en gang skyld er jeg enig med Peter Pan :) Den dér R-OLED-løsning ser sku’ godt ud.
Problematisk bare for de, der mener, at et tv skal op på væggen.
Personligt er jeg bare sikker på, at der hurtigt kommer planter eller nips på den bænk...
....som man så skal skynde sig at fjerne, inden man trykker Play - eller hvad med katten O-O

F.eks Samsung har forsøgt sig med en løsning, hvor tv’et er et ‘maleri’, når det ikke bliver brugt. Egentlig en smart tanke (hvis man glemmer at lyden er det halve at tv-oplevelsen).

B&O’s tv (og højtalere) har - som nogle af de få - ry for at være til at holde ud at se på, når de er slukket.
Men jo større skærmen bliver, jo mere dominerende bliver ‘den sorte firkant’ i den lille stue....
....også selvom der er fine trælameller på højtalerdelen.

Så hvordan løses man det?

P.S. Bare en strøtanke - havde jeg været den med 120”-projektorløsningen, ville jeg nok have placeret en lav bænk med plads til (en anden) center-højtaler samt et par dagligdagsting, lampe osv
og mit ekstra grej: blurayspille, netværkswitch......indeni.
Og så havde jeg nok bedt konen om at male et fint billede på væggen (det kan hun) som så dækkes af lærredet, når der ses tv/film.


Fint nok at teste tv på deres ‘billedkvalitet’ - men deres evne til at bruges i dagligdagen bør også tages under luppen....i hvert fald, hvis de skal stå/hænge et sted, hvor der bor andre end en videonørd.

MM
Senest rettet af Millemis 12. jan 2019, 12:29, rettet i alt 4 gange.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 326