Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas.friis
#290915
Endelig fået et OLED TV. Alm Tv, bluray etc ser fantastisk ud, men når bruger YouTube ligner det lort / SD kvalitet... Er der en indstilling jeg har overset eller...
Har 120Mbit så burde kunne klare det.
Brugeravatar
Af bbplayer
#290917
Der er folk som siger youtube HDR ikke virker på Sony skærme, det er sådan lidt op og ned.

Her virker det på XF8596 , virkede dog ikke i en periode, så skulle jeg igennem Cast funktionen på tv, før det blev i HDR kvalitet.

Prøv om du får HDR fra en mobil youtube som cast'r til dit TV
Af lennon
#290920
Det er lidt tricky mht indsillinger > Man skal manuelt slå HDR10 og BT2020 til inde i videoindstillinger, de står sikkert til auto . . ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#290923
lennon skrev:Det er lidt tricky mht indsillinger > Man skal manuelt slå HDR10 og BT2020 til inde i videoindstillinger, de står sikkert til auto . . ?
Det kan man desværre ikke , da dette påvirker alt som kommer igennem den HDMI indgang og apps, så ødelægges alt SDR materiale hvis man ikke bruger AUTO.

Det ville være totalt til grin at man skal gå ind og sætte den til HDR, når man afspiller youtube i apps mode, og så slå det fra når man vender tilbage til menu skærmen.
Af Beckham
#290931
Men om det er HDR eller ej har jo ikke noget at gøre med om det ligner lort? Her snakker vi vel mere opløsningen...

Men bortset fra det, så kan Youtube appen på Android tv være lidt ustabil. Jeg har dags dato faktisk også haft problemer. Den afspillede alle klip i noget der ligner sd kvalitet. Gik så ind på et klip og tvang den op i 1080p....det klarede den uden problemer. Herefter kørte det hele igen på de andre klip også...
Brugeravatar
Af Pataya
#290936
Kan desværre ikke genkende det fra min AF8'er Thomas. Kiggede på et par timers YouTube i går, alt sammen knivskarpt.

Hvis det spiller på ps4'eren og ikke tv'et, så er det nok værd at tjekke om de har samme indstillinger. Kører den ene på kabel, kører de på samme net (2.4GHz vs 5GHz net) Ellers er der jo sådan gængse ting som at se om der er opdateringer, genstart tv'et, genstart router.
Brugeravatar
Af bbplayer
#290937
Pataya skrev:Kan desværre ikke genkende det fra min AF8'er Thomas. Kiggede på et par timers YouTube i går, alt sammen knivskarpt.
Problemet er ikke skarphed, altså UHD/4K men at farver er forkerte på HDR afspilning, så den kører i normal 1080p/4k eller hvad det nu er. Så du har nok ret, det står knivskarpt bare ikke i HDR.
Af Beckham
#290939
Men trådstarter har vel ikke snakket noget om HDR?..:-)

Iøvrigt plejer HDR at kræve mindre båndbredde end 4K delen....sådan er det i hvert fald her. Den når op på HDR før den når i 4K opløsning...
Brugeravatar
Af bbplayer
#290941
Samme app har også fejlet på UHD/4K for flere, så jo, det kan godt kædes sammen med klager over HDR , og måske endda at billede ligner lort som han skriver, det synes jeg dog ikke at have oplevet.

Når din skærm skifter til HDR, så ja det kræver mindre båndvidde i 1080p, så skifter den til 4k/HDR, tror du stadig det kræver mindre båndvidde?
Af Beckham
#290942
4K\HDR kræver selvfølgelig mere båndbredde. Men tænker bare at HDR kræver mindre end 4K, siden at den når op i HDR kvalitet før den når 4K. Men bare en tanke...