Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af razerdk
#290921
Er det jeres vurdering at LG OLED 9 serie er et kvantespring i forhold til 8 serien generelt?
Dette set i lyset af at vi går ind i en periode hvor priserne er i bund på sidste års modeller.
Det vil være lang tid at vente på udsalg i 2020, hvis teknologien ikke er der før om en årrække, hvor MicroLED alligevel har slået OLED af tronen? (eller man hellere vil have et rulle-OLED)
Af JHN
#290932
Hej.

Flatpanels og andres artikler om CES er noget af det mest spændende på hele året. Så tak til Flatpanels for de spændende artikler fra CES.

I denne debat-tråd spørges der om LGs OLED TV fra 2019 bliver bedre end dem fra 2018. Det har jeg selvfølgelig ikke viden til at kunne svare på. Men 2019 skærmene fra LG viser mig bekendt flere billeder pr sekund og har desuden en utrolig spændende BFI, som måske - måske ikke - gør, at 2019 OLED TV fra LG har bedre billed-kvalitet end dem fra 2018. Derfor er jeg utrolig spændt på at se Flatpanels og andres tests af LG OLED 2019.

Noget helt andet. Jeg har læst på nettet, at Samsung i år kommer med et Q9 TV, der ikke er bag-belyst. Det virker sgu mærkeligt. Q9 i 2018 var da bagbelyst. Man skal da helt tilbage til 2017 før man finder endnu et side-belyst Q9. Hvis Samsung ikke kommer med et bagbelyst Q9 i 4K i år begår de - efter min mening - en meget stor fejl. Det var nok et lille sidespring fra debat-trådens emne.

Venlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer FULL HD TV
Brugeravatar
Af bbplayer
#290963
Torben Rasmussen skrev:TCL kan også lave microLED wall:
Selvfølgelig kan de det.

Det er næsten som at høre nogen skrive Huawei kan lave mobil telefoner for 5 år siden, så kendte folk dårligt det mærke udover dem som købte på aliexpress eller sån sider :)
Af JHN
#290971
Hej Torben

Jeg havde læst på nettet, at Q9 i 4K her i 2019 overraskende nok blev side-belyst. Men det er sgu en god nyhed, hvis det bliver bagbelyst. Det ville også være totalt dumt, hvis Samsung kom med en side-belyst Q9-efterfølger her i 2019. Så jeg glæder mig meget til at læse tests af dette års Q9-efterfølger.

Kærlig hilsen Jan
Brugeravatar
Af bbplayer
#290972
Torben Rasmussen skrev:Ikke forstået. Mener du at vi først lige har opdaget TCL?
Måske? Aner det ikke men de har ikke fyldt meget på siden endnu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290977
MPEG-H var ret overbevisende objektorienteret lyd, som både Samsung og LG åbenbart har understøttet i over et år uden at blæse det op. Her vist ifb MGP hvor der er tilføjet ambience, som kan ændres On-The-flyBillede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#290979
bbplayer skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ikke forstået. Mener du at vi først lige har opdaget TCL?
Måske? Aner det ikke men de har ikke fyldt meget på siden endnu.
Der kommer artikler op om TCLs nyheder senere. På CES har TCL dog en del fokus på det amerikanske marked, da det trods alt er en amerikansk messe. TCL lancerer ofte flere europæiske produkter på IFA.