Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290827
Hej,
Jeg har kigget på lidt forskellige TV i klassen beskrevet i titlen.
Jeg er godt klar over, at de fleste siger, at man skal gå efter et OLED til 8-10k, men det er budgetet ikke til.

De TV'er, jeg overvejer er:
LG55UK6300
Samsung UE55NU6035/25
Sony KD55XF7005

Jeg håber, at I kan hjælpe mig :)
#290864
Jeg har nøjagtigt samme spørgsmål :)

Jeg tænkte på Philips 50PUS6703 eller 50PUS7303.

Den første har fået et par gode anmeldelser. Den anden kommer vist med en bedre processor som skulle gøre motion bedre? Den koster dog også 1000kr mere, og jeg ved ikke, om det er det værd?

Er der nogen, der har erfaring med skærmene, som kan hjælpe med at finde rundt i junglen? ;)

På forhånd mange tak!
#290866
Altså, det TV Grandahl linker til (SamsungUE55NU7105) giver ganske enkelt prisklassens bedste billede. Der kan de andre ikke være med. Skal det være Philips, så er 55PUS8303 også et godt bud i prisklassen. De andre Philips TV er vist også dyrere. :)
Senest rettet af henrik.yde 8. jan 2019, 00:02, rettet i alt 2 gange.
#290869
PatrickKBender skrev:Jeg har nøjagtigt samme spørgsmål :)

Jeg tænkte på Philips 50PUS6703 eller 50PUS7303.

Den første har fået et par gode anmeldelser. Den anden kommer vist med en bedre processor som skulle gøre motion bedre? Den koster dog også 1000kr mere, og jeg ved ikke, om det er det værd?

Er der nogen, der har erfaring med skærmene, som kan hjælpe med at finde rundt i junglen? ;)

På forhånd mange tak!
Her kan du se forskellen på Philips modellerne:

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1527059074

Af de to modeller er 7303 absolut at foretrække, da det jo har bagbelyst VA-panel og kører med Android og P5 processor, hvorimod 6703 kører med styresystemet Saphi + en noget svagere billedmotor. :)
#290874
Mange tak!

Så 7303 er at foretrække 6703 pga processor og styresystem - det kan jeg godt forstå, skulle bare vide om det er værd at betale ca. 4400 for i stedet for de 3300 for 6'eren :)

Hvad så med 8303 ift. 7303 - er det bare mig, der ikke forstår hvorfor 8'eren er en IPS skærm (hvor både 6' og 7' synes at være VA)? Og ville den så alligevel være at foretrække af en eller anden grund? :)

Og endelig, du siger at SamsungUE55NU7105 er bedre end alle andre i prisklassen, hvilket jo egentlig skulle gøre det til en no-brainer :) Men hvad med Ambilight? Er det et argument - har aldrig prøvet/set det, så jeg spørger helt seriøst :)

Mange tak for hjælpen!
#290877
Ja, kan godt forstå din forvirring omkring modelnumrene, ikke megen logik i dem. Ja, der er mange der er glade for ambilight, ellers kan det jo slåes fra hvis ikke man bryder sig om det. Jeg ville ikke selv købe med IPS panel, det dur slet ikke til HDR.
#290887
Det læser jeg som "7303 er bedre end 8303" - hvor meget mening det end giver ;)

Så må spørgsmålet være, hvor meget bedre er Samsung skærmen ift. Philips - og alt efter hvor stor forskellen er, opvejer Ambilight så den forskel... Er der mon nogen der har prøvet begge skærme og kan svare på det?

Ift. HDR - nu ved jeg jo godt at jeg i den prisklasse ikke skal regne med det bedste af det nyeste (selvom begge skærme skulle kunne gengive en eller anden form for hdr)...men helt bortset fra det - hvor meget HDR content er der derude (hvis man ikke lige har tænkt sig at købe en masse uhd bluray - som jeg alligevel ikke kan afspille)? Lige nu streamer jeg fx udelukkende fra DRtv og Viaplay - det ser ikke ud til at der er meget at komme efter.

Tak for tålmodigheden! :)
#290888
Der er masser af HDR på Netflix, og der kommer mere og mere til, også på andre platforme. Ja, der er trods alt grænser for hvor meget man kan forlange af et TV i den ønskede prisklasse. Som tidligere nævnt vil Samsung skærmen levere det bedste billede til prisen, det kan Ambilight ikke lave om på.
#290890
Der er skam købere der vælger Phillips pga af Ambilight ligesom nogle vælger tv ud fra den har en hvid ramme.. Alt er op til den enkelte, men hvis det er bedste billede er det noget andet?

Hvad er det egentlig du vil ha hjælp til?
#290892
Mange tak I to :)

Og ja...det var netop det, der skete for mig. Blev fascineret af ambilight og folks udtalelser om, at det øger oplevelsen, at jeg lige skulle se, om der ville komme en udtalelse á la "det bidrager så meget til film/gaming oplevelsen, at det faktisk er ligemeget, at skærmen er lidt mindre sort/lys"...

Memn det gjorde der ikke :) Tusind tak for jeres input!
#290904
FredTV skrev:Hej alle,
Mange tak for de gode svar : )
Jeg følger Grandahls råd og køber et samsung UE55NU7105.
Ja det er nok det bedste budget tv i år..indtil de nye præsenteres i marts. Det kan de største konkurenter ikke være med.
De giver ikke rigtigt. NU er godt, primært fordi det har VA panel og en god pris.