Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chris L
#28321
Hej.

Ja det blev et Sony 32D3000, da jeg stod i butikken syntes jeg at det havde den bedste billedekvalitet.

Men hvordan skal jeg indstille sådan et tv? Jeg syntes at det er lidt "mørkt".

På forhånd tak.
Af Chris L
#28418
Det har jeg lige gjort og tak :) Men jeg kan se han skriver at man skal slå de 100HZ til standart profilen, hvor er det lige nøjagtig man gør det, kan ikke rigtig finde det?

Og så skriver han film bør sættes til Auto 1, hvad er det for noget?
Af Chris L
#28419
Og vil du anbefale man har den indbyggede lyscensor slået til?
Af Beckham
#28425
Må indrømme jeg ikke lige kan huske hvor man gør disse ting. Men prøv at rode lidt rundt i menuerne, så finder du det nok..:-)
Af IvRak
#28443
For at finde indstillingen af 100Hz, skal du vælge:

Menu på fjerbetjeningen, indstillinger, og opsætning.

Her finder du 100Hz under bevægelsesforbedring, og filmtilstand lige nedenunder.

Jeg ville ikke bruge lyssensoren. Jeg har prøvet at køre med den slået til, men det giver alt for mørke billeder om aftenen i mine øjne. Der mangler, synes jeg, en indstilling for minimumsværdien. Så tror jeg den ville virke godt, for den skruer fint op for lyset om dagen, men niveauet når det er mørkt er for lavt.
Af Chris L
#29083
Okay mange tak.. nu tror jeg vidst det er ved at være der.
Af gke
#34517
Jeg er i tvivl om mit nyanskaffede 32''D3000 er helt på toppen...

Det er tilsluttet til analog kabel-tv signal. Jeg synes det bliver gengivet OK. Jeg ved jeg har et godt signal, men alligevel synes jeg ikke TV'et er helt godt..

F.eks er der ikke en stor (nogle gange næsten usynlig) forskel på om jeg slår Motilflow 100+ til standard, høj eller fra. Kan det passe? Hvordan er jeres? Heller ikke i forbindelse med fodbold kan jeg se stor forskel.

Andre gange, f.eks. ved rullende teskter, kan jeg tydeligt se hvornår Motilflow "får fat" og det bliver meget meget flot jævt billede.. men ind imellem smutter det et par sekunder, inden det tager fat igen.. Har i oplevet lignende?

Derudover, så har jeg meget svært ved at kalibrere TV'ets indstillinger så jeg får et godt billed. "Kraftig" profilen er for meget synes jeg, og giver for meget støj. "standard" er OK, men jeg synes der går mange detaljer tabt sammenlignet med "biograftilstand". Dette gælder især ved mørke scener, hvor "sandard" nærmest kun viser sort, og "biograf" tydeligt adskiller nuancerne..

Jeg har lige fået TV'et og har 14 dages returret. Men jeg er i tvivl om det er normalt eller om mit apparat er "defekt".. Hvordan kan jeg sikre mig et godt billede, når jeg ikke har noget at sammenligne med.

Hvad er Jeres indstlilinger på de forskellige features? (Jeg har prøvet med dem fra testen på siden her. Virker ikke så godt synes jeg.)

Jeg håber nogen gider svare..