Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Akker
#290640
Som overskriften siger ... Kan det betale sig?

Mit eget meget beskedne setup ... Jeg er så absolut ikke entusiast, men prøver at få det bedste ud af det jeg har, eller har mulighed for at have ... består af:

TV: Sony KDL-40EX500 (model fra 2010)
Blu-ray afspiller: Samsung BD-J5500

Som det kan ses, langt fra entusiast niveau, I know.
Men når jeg så godt vil have forbedret min lyd fra fjernsynet, så har jeg jo kigget på soundbars.

Da jeg ikke mener at mit setup rigtigt harmonerer med et mange tusinde kroners surround anlæg (vil også meget gerne være fri for en subwoofer(underbo)), heller ikke med f.eks. en HEOS by Denon Bar (4.799), og ikke engang med en Samsung HW-MS660 (2.290).
Selvfølgelig vil disse da forbedre min lyd, men til det TV og den Blu-ray afspiller jeg har, så føler jeg at det vil være overkill, og at jeg slet ikke vil kunne i nærheden af udnytte hvad de soundbars trods alt kan.
Derfor tænker jeg, at jeg nok nærmere skal kigge i nabolaget af de 1.000 kr., som f.eks. JBL Bar Studio (908), for at få noget der del giver mig en bedre lyd, dels matcher det setup jeg har i forvejen.

Men når nu jeg gerne vil undgå en subwoofer, og det ikke så meget er surround effekter etc. jeg er ude efter, men bare en generelt forbedret lyd, kunne det så være en ide (og mere passende til min pengepung), at i stedet gå efter en aktiv højttaler som f.eks. en Audio Pro Addon T5 (756), fremfor en soundbar i det prisleje?

Jeg er klar over, at jeg i givet fald så nok skal købe en Optisk Toslink converter, da højttaleren kun har Coaxial indgang, mens mit TV har Optisk lydudgang ... Men om det evt. påvirker lyden ved jeg ikke.
#290644
Hvad med Sony HT-SF150? Soundbar <800 kr uden sub.
Af Akker
#290704
Nu er det ikke så meget konkrete produkter jeg efterspørger, mere princippet i, om det måske bedre kan betale sig at købe en prismæssig sammenlignelig aktiv højttaler fremfor en billig soundbar (uden selvstændig sub), som jeg prøver at undersøge.
Men HT-SF150 er absolut en jeg også har prøvet at kigge på.
Af Akker
#290773
Takker for de svar der er kommet :o)
Har dog alligevel valgt at gå soundbar vejen, da jeg har kunnet købe en Yamaha YAS-107 til 1.406 kr., det synes jeg lyder som en ganske god deal :o)