Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#290588
Tak for det!
Altså nok blot et (mere eller mindre) klassisk stereo-højtaler-setup - det, som ‘vi andre’ kalder 2.0.

Vi får se, når de viser noget mere.

MM
#290597
De 4 første kanaler i 4.2 er separate i en eller anden forstand. Hvordan de så udnytter det ifb med Atmos er jeg ikke helt sikker på. På mit eget er der en centerkanal ud over h/v.
#290609
Torben Rasmussen skrev:De 4 første kanaler i 4.2 er separate i en eller anden forstand. Hvordan de så udnytter det ifb med Atmos er jeg ikke helt sikker på. På mit eget er der en centerkanal ud over h/v.
Det må vi jo nok afvente med at få at vide.
For mig er en ‘center-kanal’ et must i ethvert seriøst soundbar-projekt....ikke mindst, hvis det skulle supportere (læs: simulere) Atmos.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290621
Torben Rasmussen skrev: Bare for at rydde misforståelser, så er det en firkantet ramme skærmen står på. Der er
ikke stof i midten, men hul. Der er dog et højttalersystem (4.2) indbygget i standen, som
vi også nævner her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1546475906

Millemis - At vi ikke kan finde noget om et højttalersystem (4.2) indbygget i en standen
på det anviste link, er jo ikke det samme som at den ikke kommerer. Men af en eller
anden grund, virker det som om DU IKKE ønsker der kommer en løs stand med et
højttaler system, som kan placeres under et nyt LG tv. ?
Det er vel altid bedre end et antal micro højttaler placeret bag 5/6 små huller i skærmen.
Brugeravatar
Af Millemis
#290630
Beklager, men jeg forholder mig ikke til noget ’eget ønske’.
De, der kender et BV10/11/14 vil nemt kunne forfalde til den tro, at der sidder et mægtigt højtaler-system i den ramme - det er forståeligt.
Jeg tænker at det er en ramme, en fod/stand til tv’et og at de omtalte højtalere er bygget ind i bunden af selve tv’et....sådan som det plejer at være.
Hvor godt det er/lyder vil tiden vise.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290661
Millemis
Vi skal være taknemmelige for der stadig er virksomheder der kan levere up to today
fjernsyn og receiver med de nyeste teknologier, til den dag vi får brug for det. :p
#290676
LG har netop udsendt dette ang lyden på deres 8K display. Her lyder det jo som en Acoustic Surface ligesom Sonys:
LG Display will introduce an 88-inch 8K Crystal Sound OLED (CSO) display with an advanced 3.2.2 channel sound system embedded into the display. The sounds which emanate directly from the panel reach new audio heights, and when combined with Dolby Atmos®, this acoustic innovation enables viewers to experience dynamic sound coming from their top, bottom, left and right. This cutting-edge 8K display brings a whole new level of realism combined with unrivaled picture quality to viewers.
Brugeravatar
Af Millemis
#290713
Spændende....det bliver spændende at høre om, hvordan det så lyder....
.....når Flatpanels får sådan en på testbænken 8-)

MM
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 326