Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290497
Både Pana, Sony, Samsung og seneste generation af LG klarer opskalering nogenlunde lige godt. Det er marginaler der skiller dem ad. Men fodrer du dem med dårligt materiale, så bliver det jo altså ikke på magisk vis til guld af at blive opskaleret.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#290499
Sælgeren i Elgiganten fortalte også at alle tv-producenter bruger færre resourcer på udvikle teknikker der opskalerer non-HD signaler. Tidligere var Panasonic plasma-skærme førende i feltet. Dengang var det direkte skrækkeligt at se non-HD på alle almindelige LCD skærme og farvegengivelsen var også rædsom på dem.

Der er en grund til at jeg holder fast i mit ST50 for skulle nødig få noget der ikke er mindst ligeså godt. Plasma kan i visse felter stadig give OLED/QLED kamp til stregen, men kommer til kort når det handler om 4K signal. Dermed ikke sagt at OLED/QLED er fuldstændigt fejlfrit
Af teandersen
#290639
Jeg har 65XE9005 købt for tre mdr siden for 10000. Det er et stort set magen til XF, dog har XF lidt flere features. Det er et fænomenalt tv, køb det. 4K HDR ser suverænt ud på det her TV. Mit er i en relativ lille stue også med ca. 3-4 m til tv. 65" er RIGELIGT stort.

Jeg mangler faktisk en feature ved XF som mit XE ikke har, nemlig Doly Atmos passthrough ved brug af Netflix app....
Af lennon
#290660
EclipsE skrev:
Jeg har altid hadet hdr. Så det kommer ikke på mir tv. Vil jeg ha lys i ansigtet, kan jeg gå ud.

:)
Du ved vist ikke helt hvad HDR går ud på ? Enig i,at noget af det effektjageri, som anvendes i stor stil - er belastende . Men feks sommerens VM i bold var en sand fornøjelse at nyde i 4k HDR - bla pga HDRs udvidede farverum . Med andre ord handler HDR om meget andet end ekstremt lysoutput . .
Brugeravatar
Af hans123
#290673
IT-Bruger skrev:Sælgeren i Elgiganten fortalte også at alle tv-producenter bruger færre resourcer på udvikle teknikker der opskalerer non-HD signaler. Tidligere var Panasonic plasma-skærme førende i feltet. Dengang var det direkte skrækkeligt at se non-HD på alle almindelige LCD skærme og farvegengivelsen var også rædsom på dem.

Der er en grund til at jeg holder fast i mit ST50 for skulle nødig få noget der ikke er mindst ligeså godt. Plasma kan i visse felter stadig give OLED/QLED kamp til stregen, men kommer til kort når det handler om 4K signal. Dermed ikke sagt at OLED/QLED er fuldstændigt fejlfrit

Sælger i Elgiganten og power ved intet om det.
De lever af salg. Ikke rådgivning.

Derfor er sådanne forrum som flatpanels guld værd for forbrugerne.
Af EclipsE
#290736
lennon skrev:
EclipsE skrev:
Jeg har altid hadet hdr. Så det kommer ikke på mir tv. Vil jeg ha lys i ansigtet, kan jeg gå ud.

:)
Du ved vist ikke helt hvad HDR går ud på ? Enig i,at noget af det effektjageri, som anvendes i stor stil - er belastende . Men feks sommerens VM i bold var en sand fornøjelse at nyde i 4k HDR - bla pga HDRs udvidede farverum . Med andre ord handler HDR om meget andet end ekstremt lysoutput . .
Jeg ved godt hvad HDR går ud på. Men synes ikke det er det værd at man skal sidde i sin mørklagte stue og få svejserøjne.

Jeg er fint tilfreds uden hdr og et blødt afslappet billede som ikke lyser stuen op.

Om jeg så mister billedkvalitet eller ej. For mig er det det værd :)