Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290637
PJ68 skrev:hjelp til køb af Sony KD-65AF9 eller LG OLED65E8 jeg har et dilemma hvad jeg skal vægle af de to :o
Du er nok nødt til at fortælle lidt om hvad du vægter på de 2 modeller.
Design?
Fjernbetjening? Nogle hader Sonys, mens andre ikke synes om LG's pegesystem.
WebOS eller Android?
Skal det bruges til sport eller film eller spil? Hvad vægter højst?
Skal du have lydbar eller surround koblet til, kan du udelukke lyden i dem.

Billedmæssigt tror jeg ikke du på nogen måde vil kunne se forskel - med mindre de måske står lige op ad hinanden - og så vil du stadig have svært ved det. :)
#290731
hej jeg skal se tv og film og jeg kan læse et der er god lyd på sony men det er lidt trals vis den skal hænge på vægen at den setter 9cm ud fra vægen ,jeg køre det over min forstærker men det sony tv jeg har nu under støtter kun dolby digital kan ikke lige finde ud af hvad der to jeg har kikket på understøter af lyd ud gange
#290737
Begge TV er ganske fine til tv og film.
Jeg har ikke helt styr på hvad de 2 TV understøtter af lyd-formater, da de er nyere end mine TV.
Begge tv har så vidt jeg ved både optisk lydudgang samt selvfølgelig ARC via HDMI.

Jeg ser ikke noget i dit brug af TV'et, der ikke er understøttet af begge 2 funktionsmæssigt, så det må være et valg, der skal gøres ud fra udseende, fjernbetjening eller WebOS/Android.
#290752
Jeg har et AF9 og er rigtigt godt tilfreds. Det tror jeg også ejere af LG er ?
Jeg er selv glad for muligheden for at bruge sonyet som centerhøjttaler i mit surround-system. Det gør at jeg har plads til 65" uden at skulle placere en centerhøjttaler på en klodset måde. Og ja, jeg synes sagtens at fjernsynets forenede højttalere kan følge med mit mid-range marantz/argon surround i 8-10.000 kr. Klassen. Har man noget vildere kan det nok ikke.
Alt er responsivt.. Ingen lag nogensinde overhovedet. Billedkvalitet er super, specielt dolby vision fra netflix er meget imponerende.. Men det er jo nok også tilfældet hos LG. Bevægelse ved fodbold klares også rigtigt fint.