Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Bach1969
#290604
Tak for vejledningen
Så fik jeg det indstillet, eller det vil sige at det var den faktisk indstillet til :-D

Bare for at være sikker på at jeg har forstået det med 80 hz så er det så alt under 80hz som subben tager sig af.

Mine var indstillet til 110 i crossover, jeg kan forstå 80 hvis du har mellemstore til store satellithøjtalere hvor du har en basenhed som kan levere helt ned til 80 og stadig kan følge med... men med små satellitter så kan jeg godt være nervøs for netop det, og tænker om det ikke er bedre med et højere crossover point.

Jeg er klar over, at jeg vil savne den lyd der ligger imellem 110 og 80 eller den vil jeg have lettere ved og lokalisere, da lyden under 80 er svær og bestemme hvor den kommer fra,

Eller hvad siger i, er jeg helt galt på den?
Af aalb1970
#290615
Bach1969 skrev:Tak for vejledningen
Så fik jeg det indstillet, eller det vil sige at det var den faktisk indstillet til :-D

Bare for at være sikker på at jeg har forstået det med 80 hz så er det så alt under 80hz som subben tager sig af.

Mine var indstillet til 110 i crossover, jeg kan forstå 80 hvis du har mellemstore til store satellithøjtalere hvor du har en basenhed som kan levere helt ned til 80 og stadig kan følge med... men med små satellitter så kan jeg godt være nervøs for netop det, og tænker om det ikke er bedre med et højere crossover point.

Jeg er klar over, at jeg vil savne den lyd der ligger imellem 110 og 80 eller den vil jeg have lettere ved og lokalisere, da lyden under 80 er svær og bestemme hvor den kommer fra,

Eller hvad siger i, er jeg helt galt på den?
Hvis dine satteliter kan klare frekvensområdet 80-110 Hz kan du roligt ændre crossover point til 80 Hz. Hvis ikke du kender det eksakte frekvensområde for satelitterne, så prøv at Google dem.
Brugeravatar
Af Pede8000
#290617
Bach1969 skrev:Tak for vejledningen
Så fik jeg det indstillet, eller det vil sige at det var den faktisk indstillet til :-D

Bare for at være sikker på at jeg har forstået det med 80 hz så er det så alt under 80hz som subben tager sig af.

Mine var indstillet til 110 i crossover, jeg kan forstå 80 hvis du har mellemstore til store satellithøjtalere hvor du har en basenhed som kan levere helt ned til 80 og stadig kan følge med... men med små satellitter så kan jeg godt være nervøs for netop det, og tænker om det ikke er bedre med et højere crossover point.

Jeg er klar over, at jeg vil savne den lyd der ligger imellem 110 og 80 eller den vil jeg have lettere ved og lokalisere, da lyden under 80 er svær og bestemme hvor den kommer fra,

Eller hvad siger i, er jeg helt galt på den?
Det er nemlig helt rigtigt!
Dine satelitter kan du evt sætte til 100Hz...
Prøv dig frem. Det er fedt at kalibrere, nu er du 85-90% af vejen og der skal bare tweakes lidt!
Af Bach1969
#290624
Den er dælme skarp, den har sat dem til 110, hvilket er også hvad Sony opgiver dem til...

Synes det er utroligt, at man kan forholdsvis let google og finde et højtalersæt der er 17 år gamle.....måske skal man se sig om efter et par nye....

Tak for hjælpen, det betyder så meget....
Af Supergris
#290665
For mange vil de indbyggede apps aldrig blive brugt, da de i stedet vil være at finde i f.eks en tilsluttet medieafspiller.
Hvis man har brug for 2 HDMI-udgange f.eks i forbindelse med en projektor, har Yamahaen kun 1 HDMI-udgang, hvilket jeg ser som en væsentlig detalje for folk, der er på udkig efter en ny receiver...
Af henrik.yde
#290668
henrik.yde skrev:
Supergris skrev:
henrik.yde skrev:Der er ihvertfald "1000,-" gode grunde til at vælge Pioneer fremfor Sony. Hvis du ønsker at få belyst forskellene i detaljer på de to receivere, er jeg ret sikker på at Google kan hjælpe dig. ?
Kan du nævne blot én (god grund), bortset fra DTS:X problematikken, som de fleste alligevel aldrig kommer til at opleve?
Sonyen er en klasse op, i forhold til Pioneeren, så hvis det er saft og kraft til din hjemmebio, der vægter højest, så finder du ikke bedre valg, når den er på tilbud mellem 2.999-3.499 kr...
Ja da, sagtens. For mit vedkommende er det en stor mangel at Sonyen ikke har internetradio. :)
Af Turbo
#290670
Supergris skrev:For mange vil de indbyggede apps aldrig blive brugt, da de i stedet vil være at finde i f.eks en tilsluttet medieafspiller.
Hvis man har brug for 2 HDMI-udgange f.eks i forbindelse med en projektor, har Yamahaen kun 1 HDMI-udgang, hvilket jeg ser som en væsentlig detalje for folk, der er på udkig efter en ny receiver...
Min gamle Yamaha A840 har 2 HDMI udgange.
Af Gromit
#290720
Man streamer da radio på Sony´en. ;)
Af henrik.yde
#290725
Der er ingen dedikeret internetradio på Sony str-dn1080. Det er der derimod på Pioneer VSX 933, som jeg tidligere har nævnt. :)